Mikäs taas mättää 312 d -97 sprintterikävi parin sekunnin jälkikäynnin ja sitten vikatilaan uudelleen käynnistettäessä
jamppa
sprintteri vikatilassa
Engine problems
Pumpun päällä oleva sammutusmagneettiventtiili ottaa olotilakseen aukiasennon sammutuksen yhetydessä jättäen moottorin hetkeksi "jälkikäynnille". Ja varojärjestelmä antaa samaa herjaa jatkossakin. Muutamien käynnistysten jälkeen se "ENGINE.." herja todennäköisesti häipyy, kunnes se tulee taas pian uudelleen. Tämä on tyyppivika.
Mene asiantuntevaan diesel-asentamoon (joka ei ole Veho) ja tilaa venttiili. Sen saa kokenut vaihdettua itsekin, mutta noviisin kannattaa vaihdattaa se siellä asentamossa.
Venttiili kustantaa 60 € ja työtä valintasi mukaan 0-90 €.
Mene asiantuntevaan diesel-asentamoon (joka ei ole Veho) ja tilaa venttiili. Sen saa kokenut vaihdettua itsekin, mutta noviisin kannattaa vaihdattaa se siellä asentamossa.
Venttiili kustantaa 60 € ja työtä valintasi mukaan 0-90 €.
Mulla oli parisen vuotta sitten samankaltaisia oireita. Venttiilin hommasin valmiiksi (joka on vieläkin tossa pöydällä), mutta sitä ei vaihdettu, vaan kokeiltiin sellaista, että kone käyntiin, kierrokset ylös ja heti sammuksiin. Tällöin pitäisi naftan virtaus olla suurimmillaan venttiilin läpi ja ylimääräisten "partikkelien" pitäisi lähteä liikkeelle. Tämä toistettiin kymmenkunta kertaa, eikä vikaa ilmaantunut uudestaan koko tekniikan vaihtoon mennessä, pariin vuoteen.
Mä voin lainata venttiiliä, jos haluat kokeilla.
Mä voin lainata venttiiliä, jos haluat kokeilla.
sprintteri
moro kiitos tarjouksesta
mutta ongelmat tänään/ eilen kojetaulussa ei pala vikavaloja, mutta
tuo kulku motarin rampeilla saa rekkakuskeilta selkään,kun ei kiihdy
eli ottaa kierroksia ,mutta ei ole voimaa.
Anteeksi kaikille kenen tukkona olen 3 tiellä ollut
jamppa
mutta ongelmat tänään/ eilen kojetaulussa ei pala vikavaloja, mutta
tuo kulku motarin rampeilla saa rekkakuskeilta selkään,kun ei kiihdy
eli ottaa kierroksia ,mutta ei ole voimaa.
Anteeksi kaikille kenen tukkona olen 3 tiellä ollut
jamppa