W140:n 722.3 säätöä
W140:n 722.3 säätöä
Tuli hommattua tuomonen 350 ässä.
Laatikon vaihtoja pitäs saada säädettyä mieleisiksi. Nyt laatikko vaihtaa kyläajossa ihan pintakaasulla ajaessa neloselle vasta 55-60kmh vauhdissa jolloin koneessa on kolmosella kierroksia ennen vaihtoa yli 2000. Turhaa kierrätystä.....
Kolmosella samaa ongelmaa mutta ei niin paha. Se vaihtuu jo noin 1800 kierroksen paikkella.
Kakkoselle loota vaihtaa oikein. Noin 1200 paikkella.
Nämä kolmosen ja nelosen vaihdot pitäs saada alas. Väykyssä vastaava laatikko pykälsi neloselle jo 40kmh /alle 1500rpm vauhdissa.
Vaijerin löysäys ei tuohon ihan pintakaasula ajeluun vaikuta. Kovemmalla kaasula ajaessa vaijerin säädöt toimii niinkuin pitää.
Jotenkin tuntuu että pitää mennä jo laatikon venttiilikoneistoon käsiksi että tästä saa mieleisensä....
Paineiden ja vaijerin säädöllä ei saa hyvää.
Laatikon vaihtoja pitäs saada säädettyä mieleisiksi. Nyt laatikko vaihtaa kyläajossa ihan pintakaasulla ajaessa neloselle vasta 55-60kmh vauhdissa jolloin koneessa on kolmosella kierroksia ennen vaihtoa yli 2000. Turhaa kierrätystä.....
Kolmosella samaa ongelmaa mutta ei niin paha. Se vaihtuu jo noin 1800 kierroksen paikkella.
Kakkoselle loota vaihtaa oikein. Noin 1200 paikkella.
Nämä kolmosen ja nelosen vaihdot pitäs saada alas. Väykyssä vastaava laatikko pykälsi neloselle jo 40kmh /alle 1500rpm vauhdissa.
Vaijerin löysäys ei tuohon ihan pintakaasula ajeluun vaikuta. Kovemmalla kaasula ajaessa vaijerin säädöt toimii niinkuin pitää.
Jotenkin tuntuu että pitää mennä jo laatikon venttiilikoneistoon käsiksi että tästä saa mieleisensä....
Paineiden ja vaijerin säädöllä ei saa hyvää.
Mm. tuolla on keskustelua vastaavasta ongelmasta:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#447373
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#447373
Niin kyllä itsekin olen kiinnostunut SE-tapauksesta. Olen kuullut huhuttavan muutoksista bensavehkeen turbiinin ja laatikon asentamisesta dieseltekniikkaan. Toiset sanoo olevan aivan torsoja ässän dieseltekniikassa. Tiedä sitten.kilpan kirjoitti:Pitäiskö sinne laittaa SE korjaussarja?
Mika T. auton laatikko ilmeisesti on ihan oikeissa säädöissä, ässä on painava auto ja sen mukaan automaatti vaihtaa ( kiihtyvyystunnistin ), jos vertaa esimerkiksi pienempiin Mersuihin.
Ps. Kilpanin esittämä muutos ei ilmeisesti vaikuta kuin siihen, miten "vetoa " säädetään kumilankamaiseksi tai kuinka napakasti pannat nappaa kiinni.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Pantapaineiden pienentämisellä voi olla kohtalokkaat seuraukset laatikolle.cuuno kirjoitti:...joo ei sulla ole tarvetta tuohon jos kerran ei venytä ja töksähdä
...sehän jutustakin selvisi
...kun se vaihtaa siis hienosti mutta väärään aikaan niin mä säätäisin paineita kun vaijeri ei ole siis tuottanut toivottua parannusta
Esimerkiksi jos autossa on vetokoukku ja perässä 1500 kilon matkailuvaunu tai jokin muu painava kärry, voi kerta rykäsyllä pannat mennä vaihtoon.
Sitten jos ajelee vakaata herra-ajoa ilman suurenpia tehonottoja, voi paineita hiukan laskeakin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
koitappas Mika säätää vaihteensiirto tankoo pisemmäks, jos siinä sellanen on
itte säädin siitä ja alko vaihtaa pienillä kierroksilla, kierros vaan kerrallaan ja ajelu
ei oikein heti kannata mennä lootan sisään,sitten vasta kun ulkoset kepit on kokeiltu 
itellähän on 126 ja nyt sotkee kaikki vaihteet 50 päälle



itellähän on 126 ja nyt sotkee kaikki vaihteet 50 päälle

mullon pelkkiä romuja vaan
Jos kyseistä vaihteensiirrintä säätää W 140 ässässä, voisinpa varmuudella väittää, että P ja N-asennon kohta kun muuttuu, voi olla että moottori ei käynnisty ja vaihdelukko alkaa temppuilemaan (eli jarrua painatessa vaidekeppi ei vapaudukaan tai virtalukko ei aukea ).touhottaja kirjoitti:koitappas Mika säätää vaihteensiirto tankoo pisemmäks, jos siinä sellanen onitte säädin siitä ja alko vaihtaa pienillä kierroksilla, kierros vaan kerrallaan ja ajelu
ei oikein heti kannata mennä lootan sisään,sitten vasta kun ulkoset kepit on kokeiltu
itellähän on 126 ja nyt sotkee kaikki vaihteet 50 päälle
Mika T:lle, oletko tosiaan säädellyt peukalotuntumalla Mersun automaattilaatikon sisäisiä paineita ? Tietääkseni ne on speciaali laitteet, jolla voidaan kontrolloida koko automaattilaatikon toimintaa kaikilla osa-alueilla. Pienikin säätö jonkun vaihteen pantapaineissa vaikuttaa muihin pantapaineisiin, niinkuin ilmanvaihto/ilmastointitekniikassa. Yhtä venttiiliä kun säädät, muuttuu virtaukset muissa kanavistoissa sen mukaan.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke 11.10.2006 15:33
- Paikkakunta: Ylivieska