ee oikein männy väyrynen läpi katsastuksesta pitäs vaihtaa etujouset ja alapallonivelet. raidetangon vaihdan vapaaehtoisesti ja taakse jarruletkut ja alatukivarren ulompi hela onko mitään hyötyä vaihtaa koko raidetakoa vai ajasko saman asian jos vaihdan pelkän raidetangon pään ja olisko viisasta laittaa myös taakse uudet jouset
juu arvelin että onnistuuhan se jousen irrotus noilla 15 euron puristimilla irroittaa vaan iskunvaimentimen ja laskee tukivartta. no eihän ne puristimet mahdu edes menemään paikalleen . puristimen jengatanko on niin pitkä että pitkäskö sahata puristimesta pätkä pois vai jos irrotan ylätukivarren ja lasken alatukivartta kunnes saan ne puristimet paikalleen mitenkä paljo sitä alatukivartta uskaltaa laskee ilman puristimia? pieni työ vaan näkyy olevan vaikeeta
Tässä on tarinaa jousen vaihdosta ja sopivista työvälineistä :
Suosittelen alkuperäismallisten puristimien käyttöä,
niin vaihto sujuu nopeasti ja turvallisesti. Monet korjaamot, joilla on nämä puristimet tekevät myös jousien vaihtoja varsin edullisesti.
Niin tuosta raidetangosta :
Koska pyöränkulmien suuntaus on oma menoeränsä (=kallis ?),
niin kannattaa vaihtaa koko tanko, niin ei tarvitse heti uusia suuntausta.
Näin tulee halvemmaksi, jos toinen nivel menisi myös kohta vaihtoon.
Itse nuukana vaihdan koko tangon siitä syystä, että voin silloin tarkasti mitata vanhan tangon mitat - ja säätää uuden tarkasti samaan mittaan.
Enkä ole käynyt pyörän suuntauksessa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T