.

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

.

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Joku Brabus-henkinen Mersuilija vois olla erimieltä.... :wink:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=kolmi%2A

Sivun alaosassa....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Maksaa muuten hunajaa nuo Brabuksen palikat, kai niitten on pakko olla sitten hyviä? :o Ja Brabushan on nykyään oikein autotehdas, autoista ei löydy mitään Mersuun viittaavaa. Siis uudet valmistenumerot sun muut...
Ja esim. Brabuksen tuunaama SLK maksaa enemmän, kuin Ferrari 355...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin että jos Brabus valmistaisi 3 puolaisia pölykapseleita niin nekin olisivat hienot... :lol: Ei se Brabus nimi noin karmeita vanteita hienommaksi tee.Ei nyt ehkä maailman rumimmat, mutta melko kärkipäässä siinä tilastossa!
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

AM kirjoitti:Niin että jos Brabus valmistaisi 3 puolaisia pölykapseleita niin nekin olisivat hienot... :lol: Ei se Brabus nimi noin karmeita vanteita hienommaksi tee.Ei nyt ehkä maailman rumimmat, mutta melko kärkipäässä siinä tilastossa!
Niin en määkään niin "Brabus-henkinen" ole, että noita hienoina pitäisin... :lol:

EDIT: Viidessadas viesti....Jipee.... :D
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Tuossahan tuo cabriokin oli kotona tehty E-facelift... Räbä tietty jees mutta...
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Huhhuh...ihan uus ulottuvuus kammottaville vanteille..ainakaan mä en tykkää yhtään
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 655
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

pirkkalan AVK;lla oli myytävänä kauan sitten 1kpl noita "mersunmerkki" vanteita päiviteltiin jo silloin niitä kaverin kanssa.
SAABIN alumiini vanteet `70 luvulta on maailman kaikkeuden rumimmat. :shock:
hyvänä kakkosena tulee MB:n omat ns. barokki vanteet jollaiset on muuten mun autotrailerissa ja isäukon telikärryssä. ne on vaan niin kamalat ettei niitä voi mersun alla pitää. oli tossa 250 C:ssä alla ja toiset saatanat takaluukussa kun sen ostin. pistin HETI kotiin päästyäni alle RONAL 16" vanteet (ne 5puolaiset)
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ville Komulainen kirjoitti:hyvänä kakkosena tulee MB:n omat ns. barokki vanteet jollaiset on muuten mun autotrailerissa ja isäukon telikärryssä. ne on vaan niin kamalat ettei niitä voi mersun alla pitää. oli tossa 250 C:ssä alla ja toiset saatanat takaluukussa kun sen ostin. pistin HETI kotiin päästyäni alle RONAL 16" vanteet (ne 5puolaiset)
Aaargh, tunnen melkein miten mm. Timo L. repii hiuksia päästään tuskasta, joidenkin mielestä nuo barokit ovat ihan ehdottomat. Eivät ne kyllä minunkaan makuuni ole, ei sen koommin, mutta eivät ole 15-reikäisetkään.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No jo on hitto, joukkoraiskaus oikein, ja miehet väittää vielä itseään Mersumiehiksi... :evil: :evil: :lol:
No ei vaan, makuja on monia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No koko ajanhan tuo meikäläisenkin auto loittonee siitä mitä se on alunperin ollut, joten orkkispuristi en ainakaan oo, tai tiettyy rajaan tietenkin, alkuperäisen näköisenä koitetaan sitten pitää aika pitkälle.

Mutta on ne kasireikävanteet vaan hienot, mutta sama on 211:sen kanssa, ne Classicin "peltivanteet" ovat ihan kamalat !
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Nuo 3-puolavanteet ovat kyllä pirun rumat..

Ja barokki alut ovat ainoat oikeat vanteet alkup. kuntoiseen vanhaan mersuun :!: :wink:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mauri H. kirjoitti:
Mutta on ne kasireikävanteet vaan hienot, mutta sama on 211:sen kanssa, ne Classicin "peltivanteet" ovat ihan kamalat !
Tuo on muuten totta. Hävyttömän törkeen näköiset, ihan kuin olisi peltivanteet maalattu hopealla. ettei muuten CLK:ssa ja alkupään W220:ssa ollut moisia?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ai tällaisia?

http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... rski2.html
8) ja nuo ei muuten sitten ole samanlaiset kuin w211:sen vanteet!
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Noista barokeista haluan kommentoida: Mielestäni ne sopii vallan mainiosti 70- ja 80- luvun Mersujen tyyliin, vaikkeivat ne muuten niin mieleeni ole. Todella v-mäiset pitää puhtaana varsinkin talvella.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Timo L. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
Mutta on ne kasireikävanteet vaan hienot, mutta sama on 211:sen kanssa, ne Classicin "peltivanteet" ovat ihan kamalat !
Tuo on muuten totta. Hävyttömän törkeen näköiset, ihan kuin olisi peltivanteet maalattu hopealla. ettei muuten CLK:ssa ja alkupään W220:ssa ollut moisia?
W211 Classicin vakioaluvanteet rumat? Makuja on taas monia. Mielestäni ne sopivat erinomaisesti kyseiseen autoon. Eikös W220:n vakioalut ole suunnilleen saman näköiset?
W211 Elegancen vakiovanteet vasta järkyttävän näköiset ovatkin.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kappas :-). Minusta taas Elegancen vanteet ovat paluuta hienostuneisiin vanteisiin; tarpeeksi peittävät ja runsaskuvioiset = ei liian sporttiset. Sama oli ns. "simpukankuorivanne" W202:ssa ja W210:ssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mauri H. kirjoitti:No koko ajanhan tuo meikäläisenkin auto loittonee siitä mitä se on alunperin ollut, joten orkkispuristi en ainakaan oo, tai tiettyy rajaan tietenkin, alkuperäisen näköisenä koitetaan sitten pitää aika pitkälle.
Tästä pitikin kysymäni, kun en ole forumillakaan ihan alusta asti ollut, että onko autosi alkup. turbodiesel? Kattelin vaan että klubin jäsenkataloogissa lukis olevan 300TD...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

raul kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:No koko ajanhan tuo meikäläisenkin auto loittonee siitä mitä se on alunperin ollut, joten orkkispuristi en ainakaan oo, tai tiettyy rajaan tietenkin, alkuperäisen näköisenä koitetaan sitten pitää aika pitkälle.
Tästä pitikin kysymäni, kun en ole forumillakaan ihan alusta asti ollut, että onko autosi alkup. turbodiesel? Kattelin vaan että klubin jäsenkataloogissa lukis olevan 300TD...
"#¤&#!"&"%&"#¤%&"/&%¤¤%v !!!!!

Älä muistuta, saakeli, täytin erittäin selvästi kyselyyn että autoni on 300 TD Turbo, ja sitten kun otan luettelon esiin niin 300 TD, ja samantien Timo L. laittaakin tekstaria asiasta. Vissiin olisi pitänyt käyttää TDT:tä että olis mennyt perille.

Alkuperäinen on joo. Tarkoitin vaan noita kaikkia tehtyjä ja tulevia muutoksia sillä että auto ei enää ole ihan orkkis.

Mutta toisaalta jollain AMG:n etuspoikalla olisin helposti saanut coolerin keulan alle, mutta en halua sellaista, sitten taas talvivanteen ovat kyllä mallia tarvike, joten niin ja näin sen ulkonäönkin kanssa.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Joo ajattelinkin että on se alkup. ja olisinhan voinut varmaan todeta sen mikäli jossain kuvassa olisi näkynyt ne "kidukset"...

Varmaan ollut toi Mielck kuka nää kataloogit tekee melko tarkkana noista, ymmärrän toisaalta, sinne kuulemma tulee vuosittain jos jonkin näköistä mersun "mallinimeä"... :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mutta tuo TD Turbo taitaa olla se virallinen tapa. TDT kai enemmänkin mersuslangia.
Viimeksi muokannut Mauri H., Pe 30.01.2004 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mitä ohjekirjan etulehti sanoo?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä siinä vaan taitaa lukea ihan 300 TD Turbo.

Sama juttuhan on 300 DT:n kohdalla, mielestäni siitä puhutaan vaan 300 D Turbona ohjekirjassa.
Vastaa Viestiin