Ja jatkeeksi pitää kysyä taas että onko kukaan muu huomannut että jalkatiloihin puhallus on erittäin heikkoa, siis olematonta? Näin kun tuli aika raikkaat kelitkin, niin piti tuota lämmitystä alkaa käyttämään ja kuinka ollakaan; jalkatiloihin ei puhalla lämmintä?!
Tämä vika (toivottavasti) on hyvinkin helppo korjata, mutta kertoisiko taas joku minua viisaampi; miten?
kiittäen kauniisti; Tittariina
W203, 220 Cdi -00; Jalkatiloihin ei puhalla lämmintä
- tittariina
- Sisäänajossa

- tittariina
- Sisäänajossa

huom...
Niin ja kyse ei ole siitä että "nainen ei oo tajunnu kääntää puhaltimen kytkimestä suuntausta jalkatiloihin.... "
Kokeiltu on asento poikineen, automaatti-ilmastoinnilla ja ilman. Siis tuon kytkimen asento, minä muista asennoista tiedä mitään

Kokeiltu on asento poikineen, automaatti-ilmastoinnilla ja ilman. Siis tuon kytkimen asento, minä muista asennoista tiedä mitään
Oiskohan siellä nyt se tyyppivika että puhallusta ohjaavan läpän ja sähkömoottorin välinen tanko on rikki. Omassani (W203 -01) oli sama vika. Uudemmissa malleissa tanko on vahvempaa tekoa, samoin varaosa ei enää hajoa. Kuuluuko koetaulusta naksuntaa ? Niitä läppiä + tankoja on muistaakseni 4 kpl, mutta se tietty tanko pettää. Uusi tanko maksaa EUR 23;- mutta vaihto veholla jotain 300;- koska siinä joutuu purkamaan koetaulun ympäriltä verhoilun ja irroittamaan myös keskikonsolin. Omaani vaihdoin itse (ohjeet toisella foorumilla) mutta aika lailla vaatii näpertelyä. Jos ei koetaulu naksu, (risan tangon antama ääni akse-lissaan) niin sitten vika ehkä läppien sähköpuolessa.
W203CDI
- tittariina
- Sisäänajossa

Kiitos Hanta
. Kävin tuossa kokeilemassa tuota naksutusta; ei kuulu. Kun auton laittaa käymään ja automaatti-ilastointi on päällä, se ensin ikäänkuin käyttää täysillä puhaltimia ja pieni hönkäys tulee jalkatiloihinkin. Sitten kuulostaa että lämppäri hetken aikaa hakee sitä oikeaa puhallusta, jonka jälkeen tasaantuu hurinaksi ( jos nyt niin voi sanoa ). Jalkatilan puhallus loppuu sitten siihen eikä auta enää mikään. Kuulostaisiko siis sähköiseltä ja jos olisi sähkölinen onkelma, niin näkyisikö vikaluvussa? Vikaluku tosin tehtiin toissapäivänä merkkiliikkeessä, mutta tämmöistä vikaa ei antanut... ( 9 muuta kylläkin...)
Anteeksi jos kovin uuno olen tämän tähtöseni kanssa
Anteeksi jos kovin uuno olen tämän tähtöseni kanssa
Itsekin olen harrastelija, joten tästä eteenpäin täytyy vain spekuloida....
Kyllä se sähköinen ongelma (kait) pitäisi näkyä testerissä..
Naksuntakin on vähän ajoittaista, mutta kokeilepa vielä niin että otat automaatti-ilmastoinnin pois ja muuttelet puhalluksen suuntaa, odotellen aina välillä. Jos saat naksunnan kuulumaan jossain vaiheessa on diagnoosi selvä, muuten kait pitäisi viedä testeriin. Se naksunta tulee siitä että vipu on sähkömoottorin kuusikulmaisessa akselissa ja akseli pyörii tyhjää (kuusikulmaisessa kolossa) kun vipu on siitä päästä halki.
Kyllä se sähköinen ongelma (kait) pitäisi näkyä testerissä..
Naksuntakin on vähän ajoittaista, mutta kokeilepa vielä niin että otat automaatti-ilmastoinnin pois ja muuttelet puhalluksen suuntaa, odotellen aina välillä. Jos saat naksunnan kuulumaan jossain vaiheessa on diagnoosi selvä, muuten kait pitäisi viedä testeriin. Se naksunta tulee siitä että vipu on sähkömoottorin kuusikulmaisessa akselissa ja akseli pyörii tyhjää (kuusikulmaisessa kolossa) kun vipu on siitä päästä halki.
W203CDI