Mieliteitä,kumpi? (auto)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Mieliteitä,kumpi? (auto)

Viesti Kirjoittaja jva »

Sen enempiä selittelemättä..kumpi?

Uusi Boxster (tai pienellä varauksella Cayman) facelift(vm 2009) vai 2002-2004 mallinen SL500?

Mielipiteitä?
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
kartiopari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 16.06.2008 10:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kartiopari »

Kuten Jeremy Clarkson top gearissa totesi että boxsterista ja kaimaanista tulee aina ensimmäiseksi mieleen että kaverilla ei ollu varaa ostaa 911:sta (sulla näyttäis olleen):lol: . Mutta vakavasti puhuen tässä on kyseessä selkee valinta, haluaako aktiivisen ajoon kannustavan ja näppärän urheiluauton vai sivistyneen ja herrasmiesmäisen bulevardisportin joka ei ehkä omaa kovinkaan aktiivista ajotuntumaa mutta toimii sitäkin mukavammin pitemmälläkin reissulla. Oma valintani olisi kuitenkin jokapäiväiseen kruisailuun mersu. Tosin possun jälkeen voi olla kulttuurishokki.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Nyt pistit kyllä niin vaikean kysymyksen...

Kuten edellä todettu niin nuo porschet, varsinkin boxter on ainakin minun silmissäni ns. "köyhän miehen" valintoja. Toisaalta mersu menee tähän samaan sarjaan koska lesompikin versio löytyy hinnastosta.

Onko porschesta muuten kyseessä S-vai perusmalli?

Jos S, niin oma valintani olisi pitkän tuskailun jälkeen luultavasti Cayman-S, muussa tapauksessa ehdottomasti mersu. Boxter ei omalla kohdallani olisi vaihtoehto missään tapauksessa.

Ymmärrän kyllä hyvin tuskasi tässä valinnassa, onnea!
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Jani Anttila kirjoitti:Nyt pistit kyllä niin vaikean kysymyksen...

Kuten edellä todettu niin nuo porschet, varsinkin boxter on ainakin minun silmissäni ns. "köyhän miehen" valintoja. Toisaalta mersu menee tähän samaan sarjaan koska lesompikin versio löytyy hinnastosta.

Onko porschesta muuten kyseessä S-vai perusmalli?

Jos S, niin oma valintani olisi pitkän tuskailun jälkeen luultavasti Cayman-S, muussa tapauksessa ehdottomasti mersu. Boxter ei omalla kohdallani olisi vaihtoehto missään tapauksessa.

Ymmärrän kyllä hyvin tuskasi tässä valinnassa, onnea!
Samoilla linjoilla, J.A:n kanssa, auton ovat ilmiasultaan eri statuksella liikkeellä, toinen edustaa vanhaa rahaa ja toinen uutta 8)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Jepjep..homman taustahan on siis lyhyesti se että autotarpeet muuttuvat näköjään nopeammin kuin kesäsää Suomessa. Vielä muutama viikko sitten etsinnässä oli tilavampi auto, CLK AMG:tä tuli mm katseltua.
Nyt tilanne on kuitenkin se että tilaa ei sittenkään tarvitakaan (koska se asia on hoidossa muuten..mutta ei siis ole tullut eroa vaimosta :) )

Niinpä aion ottaa "turhakkeesta" mahdollisimman paljon irti ja kun kerran olen avoautokoukkuun jäänyt Mersun kanssa niin melkein se on avo/roadster nyt sitten saatava.

Boxster on listalla siksi että se on hinnaltaan tähän tilanteeseen sopiva ja siitä on tulossa facelift-malli myyntiin 2009 alkuun. Uusi auto on aina uusi ja toisaalta Boxster on ajon hauskuuden kannalta mitä mainioin auto jossa hinta-hauskuussuhde on enemmän kuin kohdillaan.

SL sen sijaan on auto josta varmaan jokainen Mersuista innostunut kaveri haaveilee enemmän tai vähemmän. Ajo-ominaisuudet (urheilulliset sellaiset) ja yleinen urheilullisuus eivät yllä SL:ssä Porschen tasolle, mutta toisaalta sitten "leppoisa kruisailu luksustunnelmassa" on SL:ssä täysin omaa luokkaansa!

Yhden SL:n tässä jokin aika sitten koeajoin ja jälleen kerran toteutui se mikä minulle Mersujen kohdalla on usein käynyt, eli kun oven avasi ja istui ratin taakse niin kaikki oli täydellisesti siinä siten kuin pitääkin = olo oli sekunnissa kuin olisin aina istunut siinä!

Se on totta että imagomielessä 911:sta siirtyminen Boxsteriin/Caymaniin olisi jossain mielessä askel taaksepäin ja sillä kohtaa SL on "vertailukelpoisempi" auto, mutta toisaalta en koe sitä miltään osin ongelmaksi jos siirryn 911:sta Boxsteriin..autohan tulee minulle ja perheelleni ja meille huvitteluvälineeksi, ei naapureille ja kylänmiehille.

Tietysti sekin vaihtoehto on edelleen olemassa että pidän 911:sta ja nautiskelen sen kanssa, vaikka kattoa ei saakaan alas ja vaikka alusta- ym tässä nimenomaisessa yksilössä on viritelty hienosti lähinnä rata-ajoa varten = ei mikään leppoisa ajokki :? , niin sen kanssa on kuitenkin helppo elää että 911 on kiistaton legenda urheiluautomaailmassa, tosin eipä se SL:kään kauaksi jää, joskin maine onkin hiukan erilailla suuntautunut kuin 911:sta.
SL kun on "harmaantuvan miehen herrasmiesmäinen kulkine"..no, toisaalta..sellaiseksihan tässä itse kukin ajan myötä muuttuu :roll:

Kiire sinänsä ole ole, koska SL-tarjonta on suhteellisen hyvä Euroopassa, sen sijaan Boxster faceliftin kanssa pitänee olla ajoissa hereillä jos sellaisenn haluaa inhimillisellä toimitusajalla saada = kevääksi, koska tilauksia saattaa olla jonossa heti kun myynti alkaa ja Suomalaisasiakkaat eivät liene ykkösprioriteetti kun tilauksia tehdas alkaa toteuttamaan.

Yleensä en ole apuja ja mielipiteitä juurikaan muilta tarvinnut autoa valitessani, mutta nyt on tullut eteen tilanne jossa en ainakaan nopeaa päätöstä pysty tekemään..SL houkuttelee TODELLA ja toisaalta Porsche on Porsche, Boxsterinakin..ja se ei ole ihan vähän sekään..

No, perheen nuorin (tyttö 9v) jos saisi päättää niin seuraava auto olisi jostain kumman syystä musta Cayenne... :shock:
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Hankala tilanne kyllä. Cayman S, varsinkin oranssina, on jees, mutta toisaalta joku SL55 Amg on aika hemmetin porno. Melkein kallistuisin SL:ään, mutta siinä pitäisi olla moottori.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Kannattaako muita vaihtoehtoja edes ehdottaa?

E46 M3 cabrio SMG2 askilla. Jos et ole ajanut, käy ajamassa!. Ei kylläkään enään ole uusinta uutta.

Z4 M, yksi näyttäisi olevan kaupan, vähän ajettu, vm 2006

SLK55:ttä havittelit jo aikaisemmin, se olisi sopivasti SL:n ja porschen risteytys plus että se edustaisi statukseltaan sitä hinnaston parempaa päätä. Viimeisimmän korimallin AMG:tä olet tainnut jo aika pitkään haaveilla? Näitäkin taitaa olla yksi kaupan suomessa...

Täytyisi itsekin käydä ajamassa porschea kun ei ole kokemusta niistä. Voisi sitten hiukan objektiivisemmin ilmaista mielipiteensä. Täältä esson jakkaralta on paha tosimielellä huudella.

Voi tosin olla parempi olla menemättä ettei leiri vaihdu, kuten meinasi käydä BMW:n kanssa ;)
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Matala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:49

Viesti Kirjoittaja Matala »

jva kirjoitti: SL kun on "harmaantuvan miehen herrasmiesmäinen kulkine"..no, toisaalta..sellaiseksihan tässä itse kukin ajan myötä muuttuu :roll:
Taidat autonvaihtohommissa olla edellä hiusten harmaantumisvauhtia? 8)

Ei vaan, sinulla on aika mukava ongelma käsillä. Vaihtaisin kanssasi paikkaa mielelläni, sillä itse joudun nykyisen E61:en seuraajaa hakemaan edelleen farmari-ja SUV-osastosta.

Itse asiaan...SL500 olisi sinun ehdottamistasi minun valintani. Mielestäni juuri tuo pre-facelift malli on klassikko. SL55AMG tulisi heti perässä. Boxster on minunkin mielestäni nykyinen versio ammoisista 914/924 Possuista. ei siis "oikea" Porsche.

Edit: SLK55AMG
Viimeksi muokannut Matala, To 11.09.2008 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Jani Anttila kirjoitti:Kannattaako muita vaihtoehtoja edes ehdottaa?

E46 M3 cabrio SMG2 askilla. Jos et ole ajanut, käy ajamassa!. Ei kylläkään enään ole uusinta uutta.

Z4 M, yksi näyttäisi olevan kaupan, vähän ajettu, vm 2006

SLK55:ttä havittelit jo aikaisemmin, se olisi sopivasti SL:n ja porschen risteytys plus että se edustaisi statukseltaan sitä hinnaston parempaa päätä. Viimeisimmän korimallin AMG:tä olet tainnut jo aika pitkään haaveilla? Näitäkin taitaa olla yksi kaupan suomessa...

Täytyisi itsekin käydä ajamassa porschea kun ei ole kokemusta niistä. Voisi sitten hiukan objektiivisemmin ilmaista mielipiteensä. Täältä esson jakkaralta on paha tosimielellä huudella.
Hyviä pointteja kaikki!

E46 M3:sen jätän pois laskuista koska, vaikka se hieno auto onkin, niin jotenkin vain sen ulkonäkö ei miellytä ja toisaalta myös se, että itsellä on jo ollut seuraavan sukupolven 3-sarjalainen niin sisätilojen "vanhuus" saattaisi hiukan häiritä ja haluan että seuraavassa autossa häiritseviä yksityiskohtia ei ole.

Z4 M on ollut mielessä myös ja sitä en vielä sulje pois. Pitäisi käydä sitä katsomassa ja ajamassa. Paljonhan sitä on kehuttu ja räväkäksi peliksi sanottu.

SLK - SL vertailu onkin hankalampaa. Perus-SLK jää pois laskuista verrokin ollessa SL, SL on "aikuisen miehen auto", SLK enemminkin "nuoren poikamiehen auto". SLK tulisi kyseeseen vain AMG:nä, tarjonta vain on vähäistä toistaiseksi.
AMG kuitenkin siis on ollut ja on edelleen haaveena..SL vain menee yli budjetin AMG:nä.

Porschen osalta malli olisi mitä todennäköisimmin ilman Ässää oleva malli, edelleen budjettisyistä ja toisaalta on myös niin ettei tehot koskaan haittaa tee, mutta toisaalta en ole aivan varma siitä kuinka paljon lisätehoista kannattaa maksaa siihen käyttöön jota minulla autolle on. Boxster liikahtaa mukavasti ilman Ässääkin vaikkei tehoja olekaan kuin noin 250hv (sama määrä kuitenkin kuin esim Audi TT 3.2V6:ssa)

Janin kannattaa käydä joskus koeajamassa joku Porsche-malli. Kokemus on sen arvoinen ja uskallan luvata että Porsche on erilainen kuin muut autot..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Boxster - kevyempi, parempi ajettava, hauska, huippulaadukas

SL - raskas, laadukas, mukava

Koska molemmat ovat avoja ja ihan hienoja vaihtoehtoja kumpikin, et voi mennä pahasti metsään. Itse olisin kuitenkin varovainen sijoittaessani rahojani enää kalliiseen harrasteautoon (>50ke); se voi jäädä käteen.
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

No, perheen nuorin (tyttö 9v) jos saisi päättää niin seuraava auto olisi jostain kumman syystä musta Cayenne... Shocked

No mutta lasten suusta se totuus tulee, voin sanoa että meidän perheessä musta maasturi sai kyllä kannatusta ja rajusti, haaveilin itsekkin Cayennestä heikkoina hetkinäni, sorruin sitten Hummeriin.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Sway-bar kirjoitti:Itse olisin kuitenkin varovainen sijoittaessani rahojani enää kalliiseen harrasteautoon (>50ke); se voi jäädä käteen.
Tämä on myös hyvä pointti ja se on myös ollut itsellä mielessä..ja tästä näkökulmasta pidän uutta/uudehkoa Boxsteria ehdottomasti parhaana valintana.
Jos ajatellaan (tai kuvitellaan?!?!) että pitäisin autoa esim 3v, olisi 2009 mallin Boxster edelleen uudehko, mittarissa näillä ajoilla ehkä 15t km, auto luultavimmin hyvin siistissä kunnossa ja monessa mielessä uudenveroinen,sekä myös pienehköllä koneella ja inhimillisillä päästöillä = silloin voimassa oleva päästömaksu kohtuullinen.
Sen sijaan SL olisi tuolloin (2011-2012) jo noin 10 vuoden ikäinen auto, joskin edelleen varmaankin siisti, mutta mittarissa väistämättä ehkä joku 70-90t kilsaa, jos ei enemmänkin. Iso kasikone = isot päästöt = korkea käyttömaksu, sekä siihen vielä lisättynä se tosiseikka että R230-sarjan seuraaja on silloin jo esitelty, jos ei jo myynnissäkin => vaikuttaa ainakin jonkin verran ensimmäisten vuosikertojen SL:ien haluttavuuteen.

Lisäksi SL saattaisi hyvinkin olla tuontiauto, jota moni kuitenkin edelleen karsastaa, kun taas Boxster olisi niin Suomiauto kuin auto vain olla voi, Suomessa jopa tehty.

Kaikesta tästä johtopäätös on mielestäni se että vaikkapa vuonna 2011 vuonna 2009 rekisteröity Suomi-Boxster on kenties jopa olennaisesti helpompi auto saada myytyä eteenpäin kuin 10v ikäinen SL..SL voisi jopa olla vaarassa jäädä käteen, Boxsterista uskoakseni pääsisi tuolloin melkoisella varmuudella myös eroon.

Rahathan menee molemmissa kankkulan kaivoon hirvittävällä vauhdilla, mutt silti toisesta siis luultavasti pääsee myös eroon, toisen kanssa voi olla vähän hankalampaa.

Mutta siis kaikkiaan hyvä pointti Sway-Barilta ja kylmän realistiset näkökulmatkin on hyvä muistaa näissä asioissa.

Tosin autokuumeinen kääntää tämänkin voitoksi..nimittäin ei se 911:stakaan taida sen helpompi auto olla eroon pääsemisen kannalta kuin SL => heti tilaamaan facelift-Boxster kun tilauksia vain aletaan ottaa vastaan :shock: :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ehottomasti Boxster mun mielestä. Se uus Boxsteri on ihan eri näkönen ku mitä Boxsterit yleensä on ollu. Hyvin paljo näyttää Carreran parhailta piirteiltä.
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Kuva
Tuon värin saa näemmä myös tavalliseen boxsteriin. Tosin väri on limited edition.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Vanhassa vara parempi

Viesti Kirjoittaja Noname »

Jos noista kaikista pitäisi valita niin omaa talliin jäisi vanha Possu jos se on 996 tai 997 mallia. Eipä se uusi Boxster 987 niin mahtava ollut vaikkakin erittäin laadukkaan oloinen onkin. Jotain silti jää kaipaamaan. Isot pojat on kertoneet että ero "911" malliin tulee juuri siinä ajettavuudessa ja loppuun asti hiotussa käytöksessä mikä jättää Boxster / Cayman -miehet mutkissa pölypilveen.

Sinänsä juuri R230 SL on minunkin mielestäni erittäin kaunis auto ollakseen kovakattoinen avo ja muotoilussa on jotain viitteitä jopa Jaguarin suuntaan. Jos nyt saisi valita ihan minkä tahansa Mersun rahasta ja kuluista, niin valinta olisi juuri SL500.

Käy testaamassa SL ja kerro miltä tuntui. Muista että autojen painossa on eroa melkein 700 kiloa :!: Porschen hyväksi, joten voi olla että Mersun suorituskyky ei enää sykähdytä vaikka paketti onkin komea.

Varsinkin kun on ollut näin hyvä avoautokesä :D
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Re: Vanhassa vara parempi

Viesti Kirjoittaja jva »

Noname kirjoitti:Jos noista kaikista pitäisi valita niin omaa talliin jäisi vanha Possu jos se on 996 tai 997 mallia.
Jep..tuo mun 911 on siis 996-mallia ja varustettu kaikilla mahdollisilla varusteilla jotka alkaa sanalla "sport" tai "urheilu". Porschen omaa tuotantoa olevat korisarjat ym löytyy myös = ainakin minun mielestäni erittäin hyvännäköinen ja 911-joukosta erottuva yksilö.

Niin..tuosta SL:stä vielä sen verran että yhden tässä olen ajanut ja tiedossa oli toki jo valmiiksi että auto on painava ja ajettavuus ja suorituskyky sen mukainen. Näissä alkupään SL500:ssa on se noin 300hv, joka ei sinänsä ole kovin paljoa nykymittapuun mukaan, eikä varsinkaan SL:n painoiseen autoon. Niinpä suorituskyky ei todellakaan säväyttänyt tuon 911:sta jälkeen, joka on merkittävästi kevyempi ja jonkin verran tehokkaampi. Vääntöhän on 5l kasissa toki hyvä ja sen myötä auto on mitä parhain mukavuuspainotteiseen, vaivattomaan kruisailuun, mutta mikään tykki SL500 ei siis todellakaan ole, enkä pidä sitä sellaisena edes 2.7litraiseen Boxsteriin verrattuna.
SL:n vahvuus on, ainakin minun mieleeni, ylivertainen luksustunnelma ja se on kaikin puolin maineensa veroinen esim mukavana matka-autona. Oikeastaan melkein sanoisin SL on ratin takaa yllättävänkin paljon samanlainen kuin on esim CLK 209 vastaavalla koneella varustettuna. Ajettavuus,ohjaustuntuma ym ym on minusta hyvin "mersumainen" ja yhtenevä ainakin CLK:n kanssa.
No, tämä ensiajo oli toki vain lyhyt ja vaikutelma lähinnä ensivaikutelma ja oikeastaan kaikki SL:n tekniset hienoudet jäi vielä tutustumista vaille.

Ensi viikolla olen varannut itselleni aikaa käytettäväksi asian eteenpäinviemiseksi, eli silloin on tarkoitus lähteä hiukan "kiertueelle" tsekkaamaan vaihtoehtoja.
Tämän hetken olotila on ehkä noin 60-40 Boxsterin voitoksi, mutta toisaalta eilen tuli hiukan ajeltua ja nautiskeltua tuolla nykyautolla hiukan mutkatietä..ja ei se paha ollut sekään kokemus :roll:
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Huvitteluautoksi ottaisin ilman muuta avon, eli Cayman putoaa pois. Sitten on ihan oma makuasia tykkääkö enemmän Boxsterista tai SL:stä. Turha muiden mielipiteitä ottaa mukaan valintaa sekoittamaan koska auto tulee huvitteluvälineeksi tavoitteena maksimoida oma ja perheen nautinto, ei naapureille ja kylänmiehille.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Matti R kirjoitti:Huvitteluautoksi ottaisin ilman muuta avon, eli Cayman putoaa pois. Sitten on ihan oma makuasia tykkääkö enemmän Boxsterista tai SL:stä. Turha muiden mielipiteitä ottaa mukaan valintaa sekoittamaan koska auto tulee huvitteluvälineeksi tavoitteena maksimoida oma ja perheen nautinto, ei naapureille ja kylänmiehille.
Tämä on ihan totta..ja oikeastaan tämä onkin koskaan ensimmäinen kerta kun joudun kysymään mielipiteitä omien ajatusten tueksi autonhankinnassa.
Molemmissa vaihtoehdoissa on niin paljon hyviä puolia ja suhteellisen vähän huonoja puolia, joten päätös on suhteellisen hankala..eikä sitä lisää sekään että tuo nykyinenkin kulkine on mitä parhain hupiauto, ainoa puute siinä on se että kattoa ei saa päältä pois, koska kuten sanottu: kerran roadsterin makuun kun on päässyt, siitä jää ainainen kaipaus sellaiseen autoon.
Tietysti 911 Cabriokin olisi periaatteessa vaihtoehto, mutta melkein kuitenkin pitäydyn siinä että vaihtelu virkistää ja kahta samanlaista autoa ei peräkkäin hankita..se on "Corolla-miesten" puuhaa että hankitaan kerta toisensa jälkeen Corolla :wink: :)
Siinä on jo ihan tarpeeksi samanlaisuutta jos ei edes merkki vaihdu -> siis SL on valinta..tai sitten ei.. :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Vanha ketju osui silmiin kun etsin tietoa CLK 209:stä. Taisi valinta olla sitten Porsche... Itse sain yhden kaverin kääntymään Mersujoukkoon kun valionta pyöri akselilla Z3-SLK-Boxster.

Mutta olisko JVA:lla antaa vinkkejä tuon uudemman CLK:n ostoon eli mitä siinä olisi katsottavaa ostovaiheessa? Pätekö samat asiat 211:n kanssa? Mulla pitkän tähtäimen ajatuksena on vaihtaa tuo 211-farkku CLK:hon sitten kun ei tarvi enää lastenvaunuja kuljetella... Hakusalla 320CDI Avantgardena. Saksasta kun katsoo niin noissa on myös Sport-varusteluja, onkohan tuo oikea varustetaso vain onko siihen vain kerätty sopivia lisävarusteita? Suomessa myynnissä olevissa tuntuu hinnat olevsat reilusti kovemmat kuin vastaavissa 211:ssä, johtuneeko pienemmistä määristä. Tämän auton taidan itse hakea Saksasta jossa valikoima on ihan eri luokkaa.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Jep, Boxster tuli ja vaikka aina välillä onkin sittemmin hiukan SL:n eri versiot takaroivossa kolkutelleet..hinnat kun ovat tulleet 55:senkin kohdalla kivasti alaspäin. No, suunnitelma on olemassa ja siinä pysytään = seuraavassa autonvaihdossa merkki säilynee :)

Mutta CLK:hon..
Sehän perustuu pitkälti C-sarjan (203) tekniikkaan, joten teknisesti ottaen siinä on samat vahvuudet ja heikkoudet kuin vastaavassa C-sarjalaisessa. Eli ei ainakaan minun mielestäni mitään erityisen dramaattista heikkoa kohtaa ole, ainakaan bensakoneisten mallien kohdalla.
200K on moottorina CLK:ssakin yllättävänkin pirteä, mutta siitä huolimatta se ei minusta oikein auton luonteeseen sovi. Siksi lähtisinkin katselemaan ennenkaikkea kuutoskoneista CLK:ta. Silloin vaihtoehdot ovat alkusarjan 240 ja 320. Niistä kuitenkin 240 on niin samankaltainen 200K:n kanssa, etten näe pelkkää sylinterien lukumäärää riittäväksi perusteeksi valita 240 V6:sta. 200K:lla kun pääsi maantiellä 100km/h keskivauhdilla jopa alle 6 litran kulutuksiin..240:llä tuskin pääsee lähellekään. Toki se kulutus ei ole CLK:n valinnassa varmasti se ykkösasia, mutta jos kahdella moottorilla suorituskyky on sama, mutta toisen kulutus selvästi pienempi, niin ei liene epäselvää kumpi kannattaa ottaa.. 320 onkin sitten jo kokonaan eri juttu. Minusta se sopii CLK:n luonteeseen erinomaisesti ja onkin ehkä paras valinta CLK:n koneeksi. Tottakai 500 on miehekkäämpi, mutta 320 on riittävän tehokas, sopii auton luonteeseen hienosti, mutta kulutukseltaan ja huolto- ym kuluiltaan hyvinkin inhimillinen.
Facelift-mallien 280V6 on aika lähelle pre-faceliftin 320:stä ja 350 on vanhemman 320:n selvästi parannettu versio.
Eli jos bensakoneissa mennään, niin 350 tai 320/280 on siihen sopivin moottori, jossa yhdistyy mukavasti auton luonteen edellyttämät ominaisuudet, sekä järkevä taloudellisuus (verrattuna 500 V8:iin). Diesel-koneisiin pätee sama juttu..kuutoskone on se "oikea" kone CLK:hon.
Automaattilaatikko on kuutoskoneen lisäksi toinen asia, joka mielestäni kuuluu ehdottomasti CLK:hon ja sen luonteeseen. Manuaalina CLK antaa itsestään vaikutelman kuin siitä puuttuisi jotain. Tosin kuutoskoneiset taitaa olla aina automaatteja, jos en nyt ihan väärin muistele.
Sport-varustelu pitää sisällään hiukan erilaiset jarrulevyt/jarrut, sporttialustan, joitain sisätilan yksityiskohtia ja jotain muuta pientä, sekä laajimmillaan myös AMG-stailauksen. AMG-stailaus kyllä antaa auton jo valmiiksi hienoon ulkonäköön vielä mukavan lisän

Kaikkiaan CLK on auto, joka on ollut minulle yksi mieluisimpia autoja koskaan. Se on hiennonnäköinen ulkoapäin, se on hienonnäköinen myös sisältä. Se on ajo-ominaisuuksiltaan selkeästi vastaavaa C-sarjalaista jämäkämpi, mutta samalla notkeamman tuntuinen. Suosittelen lämpimästi CLK:ta!

Itseasiassa se on jättänyt meikäläiselle niin hyvät fiilikset, että jos seuraava auto on joku muu kuin nykyisen merkin tuote, niin se voisi hyvin olla CLK 63.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Veljellä on tommonen 08 350 clk, hieno peli ajella 8) Toi muuttoautona, maksoi saman mitä suomessa joku avensis :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin