Puolen vuoden seisonnan jälkeen sinällään aina uskollinen M103 tuppaa nykimään, tosin lievästi.
Niin kauan kun moottorin käyntilämpö on alle n. 70 astetta, veto on muikeaa ja erittäin tasaista.
Kun lämpötila tuosta nousee karvan alle 80 asteen, vetoon tulee pienen pieni "aivastus" ja sitten alkaa nypytys tasakaasulla. Kun koneella antaa kauroja, meno on normaalia. Tasa-/pintakaasulla esiintyvä nypytys on varsin vaimeaa, esim. repsikka sitä ei huomaa, mutta kaasujalan ja persiin alla sen aistii.
Virranjakajan kansi ja pyörijä sekä tulpat on vaihdettu syksyllä, niillä ajettu n. 2000 km, tulpanjohdot ovat pari vuotta vanhat.
Koska analysointi- ja asennustilana on tällä hetkellä tämä iso talli, jossa taivas on kattona, en mihinkään suurempaan spekulaatiopurkuun viitsisi lähteä, vaan täsmäkorjaus olisi suotavaa.
Omia veikkauksia ovat a) laiha seos, lämpö kun nousee niin rikastus loppuu b) lisäilmavena takkuaa c) kaasuvaijeri on sittaantunut
d) mutta mikä on se todennäköisin häikkä, jos sattuisi tuosta olemaan kokemusta täällä kentällä
