-96 sprinteristä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
yhouse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Su 24.02.2008 22:34
Paikkakunta: pietarsaari

-96 sprinteristä

Viesti Kirjoittaja yhouse »

luistonesto, miten sen sais pois ja etupää kolahtaa/tuntuu kovalta vaikka iskareilla ajettu noin oho 30tuhatta.kysyin liikkeestä öljyiskareita,no ei oo kun vain kaksi toimisia.kun ei muista mutta vaihdoin iskarit tuo 30 sitten ja halusin silloin kaasuiskarit ja luulen sellaiset saaneenkin.muuten hyvät iskarit mutta terävissä kumpuissa lyövät terävän äänen ja tuntuu myös.onko kellään kokemuksia/tietoa.312d
Veijo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 11.08.2008 15:48

Re: -96 sprinteristä

Viesti Kirjoittaja Veijo »

yhouse kirjoitti:luistonesto, miten sen sais pois ja etupää kolahtaa/tuntuu kovalta vaikka iskareilla ajettu noin oho 30tuhatta.kysyin liikkeestä öljyiskareita,no ei oo kun vain kaksi toimisia.kun ei muista mutta vaihdoin iskarit tuo 30 sitten ja halusin silloin kaasuiskarit ja luulen sellaiset saaneenkin.muuten hyvät iskarit mutta terävissä kumpuissa lyövät terävän äänen ja tuntuu myös.onko kellään kokemuksia/tietoa.
Mun -96 312D:ssä 'luistonesto' toimii vain 0-40km/h ja silloinkin yrittää vain jarruttaa sutivampaa takapyörää ABS-tiedolla + jarrulla. Toiminta aikaansaa sen, että pitää painaa isosti kaasua ettei kone hyydy, jolloin molemmat takapyörät lyövät tyhjää ja autoa saa/joutuu kuljetettua siistissä hallitussa sladissa.
>40km/h se luistoneston valo vain vilkkuu, mutta luistonesto ei käytännössä tee mitään (korjatkaa jos olen väärässä) eli huonommin pitävä pyörä sutii.

Iskareista ei oo tietoa, pitäis hankkia itsekin uudet. Jos nyt tältä istumalta pitäis mennä iskarikauppaan, niin kävisin hakemassa Merteilistä Heavy Duty-nesteiskarit (muistaakseni 60e/kpl taakse ja 120e eteen). Kuulemma kestävät ja ovat ihan ok.

Itsellä loppui kolina edestä, kun katsastussetä valitti alapallossa olevan liikaa sivuttaisvälystä ja sen joutui vaihtamaan. Pystäriähän siinä oli ihan simona, mutta se ei ole hylkäysperuste.
- Veijo
yhouse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Su 24.02.2008 22:34
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja yhouse »

tuo luiston estohan pätkii koneen käyntiä,jäänyt kiinni lumeen,rapaan kun ei voi edes luistattaa pientä kuovintaa kun kone ei mukana.olenko vääräs
Veijo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 11.08.2008 15:48

Viesti Kirjoittaja Veijo »

yhouse kirjoitti:tuo luiston estohan pätkii koneen käyntiä,jäänyt kiinni lumeen,rapaan kun ei voi edes luistattaa pientä kuovintaa kun kone ei mukana.olenko vääräs
Olet ja et ole :-)

Uusissa peleissähän homma homma toimii juuri noin kuin sanot, genren huonoimpia esimerkkejä lienee surullisenkuuluisat 'ekat kaadon jälkeiset' A-mersut, joilla ei meinannut päästä löysässä sorassa ja loskassa edes tasaisella eteenpäin. Nykyään kaikilla valmistajilla taitaa hommat olla jo niin hanskassa, ettei suuria ongelmia ole.

Vanhassa -96 Sprinterissä luistonesto ei taasen ota kantaa moottorin ohjaukseen ollenkaan, vilkuttaa ainoastaan valoa kojelaudassa ja yrittää jarrutella alle 40km/h nopeuksissa enemmän luistavaa takapyörää ABS-tiedoilla.

Homma jollain tasolla jopa toimii, mutta saa aikaan usein lisää sutimista (tosin molemmilla pyörillä), koska kun järjestelmä puuttuu peliin ja alkaa jarruttaa sutivaa pyörää, niin tehoa tarvitaan lisää, koska moottori rupeaa hyytymään, jolloin pitää lisätä syöttöä. Jos auto ei vieläkään liikahda, niin pitää lisätä syöttöä entisestään ja lopulta auto joko liikahtaa eteenpäin (ja alkaa sutia molemmilla pyörillä) tai ei liikahda, mutta alkaa sutia molemmilla pyörillä. Näin siis käytännössä. Vanhan Sprinterin saa tosiaan löymään tyhjää molemmilla takapyörillä ja pyöräytettyä liukkaalla alustalla kaasulla paikallaan ympäri toisin kuin noi uudemmat, joissa elektroniikka leikkaa tehoja heti kun peli yrittää sutia.

Vaikutus liikkeellelähtökykyyn liukkaalla on silti aika dramaattinen verrattuna vastaavaan autoon, jossa ei ole luistonestoa.
- Veijo
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

"Nykyään kaikilla valmistajilla taitaa hommat olla jo niin hanskassa, ettei suuria ongelmia ole.
"

EI ihan kaikilla... :shock: :lol: ... Ameriikanvaltakunnassa on ainaki yksi valmistaja, jolla ei ole hanskassa muuta kuin huonot...
Kyseessä siis hyrsler-korporaatio, ja kyseinen tuote rotken kaliperi (koitettu on, ja valitettu, mutta eivät pysty parempaan...)
Vastaa Viestiin