Hieman provosoiden lähden kysymyksellä liikkeelle.
En ainakaan muista että tästä suoraan olisi koskaan aikaisemmin ollut puhetta foorumissa, jos on ollut, niin anteeksi toistaminen.
On jo pitkään ollu haaveissa tuommoinen 90 luvun alkupuolen W140nen. Valitettavasti ko malleja on todella vähän täällä pohjoisessa suomessa tarjolla, eli pitäisi hakea tai lähteä kauppaa hieromaan etelän suuntaan (helsinki, turku akselille).
Kertokaapas, mitä hyviä ja huonoja puolia kyseisessä mallissa on, eli miksi vaihtaa nykyistä laitetta isoon ässään. Minkä hintaiset huollot yleensä ottaen on eri malleihin (kutoskone, kasikone) ja mikä ero on käytännön mukavuudessa ja ajonautinnossa esim verrattuna W126seen. Onko tuo 140nen merkittävästi hiljaisempi kuin esim 126 tai kuinka iso ero on 124sen ja 140sen välillä jne. Minkälaisia tyyppivikoja mahdollisesti esiintyy tai mitä pitäisi ottaa huomioon jos tuollasta ässää itelleen haaveilee. Kumpiko parempi jos mahdollisuus valita 420SEL vai 320SEL? Siis onko kolmisatku riittävä kone tuommoseen jne. Onko merkittäviä faceliftejä tehty ja jos niin missä vaiheessa, mitä muuttui ja onko parempi ennen vai jälkeen faceliftin.
Kaikki kokemukset 140sestä tervetulleita, sekä luonnollisesti hyviä vinkkejä mistä niitä kannattaisi katsella.
W140 vai ei?
W140 vai ei?
E200 Cdi -03
ex. 300E 4-Matic -89
ex. 300E 4-Matic -89
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Haku
Heip!
Kokeilin pirruuttani tuota yläpuolella olevaa hakutoiminnetta. Hakusana w140 ja palsta Muuta Mersuasiaa toi 42 tärppiä...
PS. Eihän 126:ta parempaa, hiljaisempaa, edustavampaa... voi ollakaan
Kokeilin pirruuttani tuota yläpuolella olevaa hakutoiminnetta. Hakusana w140 ja palsta Muuta Mersuasiaa toi 42 tärppiä...
PS. Eihän 126:ta parempaa, hiljaisempaa, edustavampaa... voi ollakaan

Terveisin
Tero
Tero
Aiheesta sen verran, että tutustupa sivuihin www.mb-w140.de . Sieltä löytyy tietoa mm. facelifteista, samoin hakusanaksi tällä foorumilla "W140". Juttua oli ihan vähän aikaa sittenkin.
P.S. Ennen 1993 kautta linjan-nimenmuutosta W140-mallit olivat
P.S. Ennen 1993 kautta linjan-nimenmuutosta W140-mallit olivat
- 300 SE 2.8
300 SE/L
400 SE/L
500 SE/L
600 SE/L
350 SD
- S 280
S 320 /Lang
S 420 /Lang
S 500 /Lang
S 600 /Lang
S 350 Turbodiesel
S 300 -"-
Viimeksi muokannut Timo L., Ti 27.01.2004 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Omat kokemukset perustuu lähinnä W126 300SE/300SD ja W140 S320/S600L pohjalle.
Omasta mielestäni W140 on kyllä normaali nopeuksissakin hiljaisempi, mutta suurin ero tulee vasta n.+150km/h jälkeen. Vielä 200km/h jälkeenkään sisään ei juurikaan mitään ylimääräisiä suhinoita tai sihinöitä kuulu.
Ikkunat eivät huurru vaikka olisi kosteampikin keli. Takapenkki on muotoilultaan huomattavasti parempi istua kuin W126:ssa.
W140 on mielestäni kevyt/helppo ajaa, mutta varsinkin talvi olosuhteissa on paljon "isompi auto" ajaa kuin W126. Ja ainakin tuo 320 kone syö normaali ajossa bensaa paljon( kulutus samaa luokkaa kuin 500E). Pienet sähkö viat tuntuvat olevan W140 malleissa nykyään arki päivää(kierrosluku mittari, nopeus mittari, ABS, sähkölasit), mutta kokonaisuutena erittäin hyvä auto.
Ja tämähän on vain oman kokemuksen mukainen mielipide.
Omasta mielestäni W140 on kyllä normaali nopeuksissakin hiljaisempi, mutta suurin ero tulee vasta n.+150km/h jälkeen. Vielä 200km/h jälkeenkään sisään ei juurikaan mitään ylimääräisiä suhinoita tai sihinöitä kuulu.
Ikkunat eivät huurru vaikka olisi kosteampikin keli. Takapenkki on muotoilultaan huomattavasti parempi istua kuin W126:ssa.
W140 on mielestäni kevyt/helppo ajaa, mutta varsinkin talvi olosuhteissa on paljon "isompi auto" ajaa kuin W126. Ja ainakin tuo 320 kone syö normaali ajossa bensaa paljon( kulutus samaa luokkaa kuin 500E). Pienet sähkö viat tuntuvat olevan W140 malleissa nykyään arki päivää(kierrosluku mittari, nopeus mittari, ABS, sähkölasit), mutta kokonaisuutena erittäin hyvä auto.
Ja tämähän on vain oman kokemuksen mukainen mielipide.

Image is nothing
Boost is everything
Obey your boost
Boost is everything
Obey your boost
No jaa, omasta kokemuksesta (vaihdoin 300 SE W126:n S280 W140:een) on todettava että uudempi malli on hiljaisempi, erityisesti isommissa nopeuksissa, W124:een verrattuna ero lienee vieläkin isompi, siitä ei ole tosin yhtä paljon omakohtaisia kokemuksia, W126:lla on kuitenkin yli 200 tkm itse ajettua matkaa takana....
Auto on isomman tuntuinen ja jykevämpi, mitä näkyy kyllä numeroistakin (mitat & paino).
Tyyppivioista en vielä tiedä kun ei ole tullut vastaan, mutta kuulemma ilmastointi ollut ainakin alkuvuosien malleissa ongelmallinen (kallis korjatakin), samoin jonkin verran olen kuullut sähkölaitteiden ongelmista varhaisempien vuosien yksilöissä.
Jotkut osat ovat aivan sairaan kalliita (W140 erityisosat), normaalit huolto-osat taas pääpiirteissään lähes samaa tavaraa kuin E-malleissakin.
Suosittelisin V8 mallistoa, kuutonen joutuu töihin painavaa koria liikutellessa, sekä vuosikertana -94 tai nuorempaa (faceliftin jälkeen).
Auto on isomman tuntuinen ja jykevämpi, mitä näkyy kyllä numeroistakin (mitat & paino).
Tyyppivioista en vielä tiedä kun ei ole tullut vastaan, mutta kuulemma ilmastointi ollut ainakin alkuvuosien malleissa ongelmallinen (kallis korjatakin), samoin jonkin verran olen kuullut sähkölaitteiden ongelmista varhaisempien vuosien yksilöissä.
Jotkut osat ovat aivan sairaan kalliita (W140 erityisosat), normaalit huolto-osat taas pääpiirteissään lähes samaa tavaraa kuin E-malleissakin.
Suosittelisin V8 mallistoa, kuutonen joutuu töihin painavaa koria liikutellessa, sekä vuosikertana -94 tai nuorempaa (faceliftin jälkeen).