Onkos kukaan kutitellut ko mallia ja millä menestyksellä?
Hurjat huhutkin kelpaa..
Olisi vaan tuommoinen kiesi tarjolla ja alkoi hiukan himottamaan tuo sana turbo kun on lukenut noita 300tdt - juttuja.
Eihän noille 300tdt lukemille päästä millään mutta varmaan paremmin luulisi saavan tehoja ulos tästä kuin vapaasti hönkivästä?
ScL75 kirjoitti:Onkos kukaan kutitellut ko mallia ja millä menestyksellä?
Hurjat huhutkin kelpaa..
Olisi vaan tuommoinen kiesi tarjolla ja alkoi hiukan himottamaan tuo sana turbo kun on lukenut noita 300tdt - juttuja.
Eihän noille 300tdt lukemille päästä millään mutta varmaan paremmin luulisi saavan tehoja ulos tästä kuin vapaasti hönkivästä?
mories
samoilla säädöillä mitä 300 tdt:ssä on niin 2,5 seen saa pikkusen päälle 300hp.
itellä oli 2,5 turbo siinä oli voimaa 307hp. ja vääntö oli 491Nm
ScL75 kirjoitti:Onkos kukaan kutitellut ko mallia ja millä menestyksellä?
Hurjat huhutkin kelpaa..
Olisi vaan tuommoinen kiesi tarjolla ja alkoi hiukan himottamaan tuo sana turbo kun on lukenut noita 300tdt - juttuja.
Eihän noille 300tdt lukemille päästä millään mutta varmaan paremmin luulisi saavan tehoja ulos tästä kuin vapaasti hönkivästä?
mories
samoilla säädöillä mitä 300 tdt:ssä on niin 2,5 seen saa pikkusen päälle 300hp.
itellä oli 2,5 turbo siinä oli voimaa 307hp. ja vääntö oli 491Nm
Hienoa!Kuume senkun nousee.
Kertoisitko mitä muunnoksia vakiokalustolle piti tehdä että päästiin moisiin lukemiin?
Pääasia tuli jo esille eli potentiaalia näköjään löytyy kunhan osaa hommansa.
Onkohan kyseinen ajoneuvo muuten vielä hengissä?
ScL75 kirjoitti:
Hienoa!Kuume senkun nousee.
Kertoisitko mitä muunnoksia vakiokalustolle piti tehdä että päästiin moisiin lukemiin?
Pääasia tuli jo esille eli potentiaalia näköjään löytyy kunhan osaa hommansa.
Onkohan kyseinen ajoneuvo muuten vielä hengissä?
Huomenta :lol
se on hyvä että kuume nousee
Mutta asiaan..
Muutoksia on tehty syöttöpumppuun, turbo suurempi(56-60mm) Välijäähdytin asennettu! Oma valmistettu imu-ja pakosarja myös pakoputki 3"
Sitten on kaikkea pikku säätöä oman maun mukaan
Auto on kyllä vielä liikenteessä, mutta moottori on vaihtunnu 3,0 litraseen,
Tehot on 386 vääntö 575Nm
Joo, kumma tauti on, aina se on itseä vaivannut, ja nykyisen kiesin kanssa oli aluksi tarkoitus ottaa tuollainen 180 hv, sitten 200 ja nyt 250 hv. Vaikka kuinka itselle vakuuttelee että 250 riittää tuollaiseen perhefarkkuun, on se pelko olemassa että jos kuitenkin tulee halu saada sitten lisää, kun varaa olisi.
No se on sitten vaan vaihdettava suurempaan turboon jos tuntuu että tuo ei riitä, vaan luulisi tuon 100 hv:n lisälöylyn hetkeksi riittävän.
Täytyy unohtaa ainakin tuo kakspuolikas mikä oli tarjolla.Ei ollut hinta ihan kohdallaan kuntoon nähden.
300 turboa täytyy ilmeisimmin etsiä tähtäimeen.
Mitä mieltä olette nelivetoisista malleista(4matic)..kestäviä?
Jorman auton voisi kyllä aseveli - hintaan hakea pois..
ScL75 kirjoitti:Täytyy unohtaa ainakin tuo kakspuolikas mikä oli tarjolla.Ei ollut hinta ihan kohdallaan kuntoon nähden.
300 turboa täytyy ilmeisimmin etsiä tähtäimeen.
Mitä mieltä olette nelivetoisista malleista(4matic)..kestäviä?
Jorman auton voisi kyllä aseveli - hintaan hakea pois..
ScL75 kirjoitti:Täytyy unohtaa ainakin tuo kakspuolikas mikä oli tarjolla.Ei ollut hinta ihan kohdallaan kuntoon nähden.
300 turboa täytyy ilmeisimmin etsiä tähtäimeen.
Mitä mieltä olette nelivetoisista malleista(4matic)..kestäviä?
Jorman auton voisi kyllä aseveli - hintaan hakea pois..
Kyllä Matticcikin kestää, ainoa huomionarvoisa seikka on se että Aku P:n sanoja lainatakseni: "kaikki tulipellistä eteenpäin maksaa moninkertaisesti vajaavetoiseen verrattuna"
Ole sitten tarkka sen 300:sen kanssa, kallis kone korjata ja tuntuu että myynnissä on nykyään pelkkää paskaa. Jos löydän hyväkoneisen niin se on todellinen lottovoitto. Laatikko ja voimansiirto on halpoja korjata jos verrataan vaikkapa turbon kanteen, jota ei saa alkuperäisenä juuri alle 2000 €:n vaikka on hyvät alennukset...
Niin ja sellaiset 200 tkm tai vähemmän ajetut 300 Turbodieselit ovat utopiaa. todelliset luvut tuntuvat olevan yli +10 vuotiaissa 400-700 tkm.