Veho ei pysty softamaan CDI:tä
Veho ei pysty softamaan CDI:tä
Moi
Olin tänään Vehossa kun sain uuden avaimen, samalla pyysin asentajaa tarkistamaan onko uudempaa softaa tarjolla.
Asentaja oli ilmoittanut ettei minun autoa voi softata???
WTF onko tosiaan olemassa ECUja joita ei voi tai pysty softamaa uusiksi?
Tiimarista voi ostaa eurolla taskulaskimen johon voi vetästä uudet firmixit netistä, mutta 50tmk Mersuako ei voi softata??
Olin tänään Vehossa kun sain uuden avaimen, samalla pyysin asentajaa tarkistamaan onko uudempaa softaa tarjolla.
Asentaja oli ilmoittanut ettei minun autoa voi softata???
WTF onko tosiaan olemassa ECUja joita ei voi tai pysty softamaa uusiksi?
Tiimarista voi ostaa eurolla taskulaskimen johon voi vetästä uudet firmixit netistä, mutta 50tmk Mersuako ei voi softata??
Viimeksi muokannut jartuo, To 04.09.2008 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Tässä kai pitäisi erottaa mikä on normaalissa mielessä mahdollista ja mikä on mahdollista hinnalla millä hyvänsä.
Kyllähän ECU-ohjelmointia pyritään hankaloittamaan jo lainsäädännöllä, auton pitäisi täyttää saastemääräykset eikä se todennäköisimmin sitä tee jos softaa on vapaasti muokattu. Tällä varjollahan SCN-koodauksia on tuotu muuallekin autoon.
Mutta kyllä Veholla (tai missä vaan jos on testeri ja uudet softat) sentään pitäisi pystyä SDS:llä uusi, kyseiseen autoon tarkoitettu softa päivittämään jos uutta softaa vain on olemassa (eivät välttämättä myy ilmaiseksi mutta siitä ei kai ollutkaan kyse).
Ekspertit kyllä onnistuvat noita esteitä kiertelemään, onhan täällä monta joiden 200D on päivitetty 220D:ksi tai tehokkaammaksi (vaikka noissa mallista riippuen oli muitakin eroja niin softalla tehdystä hintadifferentioinnista lähinnä kyse on).
Kyllähän ECU-ohjelmointia pyritään hankaloittamaan jo lainsäädännöllä, auton pitäisi täyttää saastemääräykset eikä se todennäköisimmin sitä tee jos softaa on vapaasti muokattu. Tällä varjollahan SCN-koodauksia on tuotu muuallekin autoon.
Mutta kyllä Veholla (tai missä vaan jos on testeri ja uudet softat) sentään pitäisi pystyä SDS:llä uusi, kyseiseen autoon tarkoitettu softa päivittämään jos uutta softaa vain on olemassa (eivät välttämättä myy ilmaiseksi mutta siitä ei kai ollutkaan kyse).
Ekspertit kyllä onnistuvat noita esteitä kiertelemään, onhan täällä monta joiden 200D on päivitetty 220D:ksi tai tehokkaammaksi (vaikka noissa mallista riippuen oli muitakin eroja niin softalla tehdystä hintadifferentioinnista lähinnä kyse on).
Ei saakeli voi olla mahdollista ettei sitä voi maahantuoja uudelleen softata.
Oli sitten kyseessä mikä tahansa vehje, puhelimesta helikopteriin niin ensimmäiset softat on aina täynnä bugeja joita sitten korjaillaan uusilla versioilla.
Vai olenko ihan metsässä?
Oli sitten kyseessä mikä tahansa vehje, puhelimesta helikopteriin niin ensimmäiset softat on aina täynnä bugeja joita sitten korjaillaan uusilla versioilla.
Vai olenko ihan metsässä?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Saattaa olla että pitäisi laittaa mutta epäilen että normaali huoltomies softaa mitään mitä SDS ei pakota. Pelkäävät että jotain menee pieleen mitä joutuu selvittelemään ja aikaakin siihen kuluu.masaf1 kirjoitti:Eikös noihin laiteta jokaisen määräaikaishuollon yhteydessä vikakoodien luvun yhteydessä aina uusin mahdollinen softa automaattisesti...? Siitähän oli joku aika sitten keskustelua.
- ameriikanteijo
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 04.09.2004 10:50
- Paikkakunta: Oulu
On vaihdettu
200cdi:hin vastaava ohjelma, joutuuhan niitä joskus kokeilemaan/vaihtelemaan, jos on jotain ongelman tapaista ja voisi olettaa, että vaihdosta olisi apua.
200->220 ei taida kannataa ehdottaa.
200->220 ei taida kannataa ehdottaa.
Herrasmiessääntojen mukaisesti sikari ja nainen riisutaan aina ennen käyttöä.
Re: On vaihdettu
Omassa autossa oli entisen omistajan aikoihin vikana (tai siis ominaisuutena) hälyttimen huuto määrittelemättömin ajankohdin, jolloin Veho päivitti softan.
Älkää kysykö enempää, en tiedä.
Älkää kysykö enempää, en tiedä.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Mun autoa paranneltiin marmoritiskin toimesta uusilla softilla niin, että rupes heikottaan. Näytti noin sentin nippua A4:sia, kun oli tehty rästiin jääneitä tehtaan aktioita.
Fyysisesti oli vaihdettu joku boksi takakonttiin ja muuten tehty ohjelmisatopäivityksiä.
Eli kyllä sitä softaa käpistellään...
tosin tehonlisäyksistä on varmasti turha puhua kyseisessä liikkeessä, niitä hoitaa esim. Karala.
Fyysisesti oli vaihdettu joku boksi takakonttiin ja muuten tehty ohjelmisatopäivityksiä.
Eli kyllä sitä softaa käpistellään...
tosin tehonlisäyksistä on varmasti turha puhua kyseisessä liikkeessä, niitä hoitaa esim. Karala.
S212 E350CDI
Re: On vaihdettu
ECU:n päivityksestäkö se hälytin alkoi toimia? Mesessä kun on enemmän kuin yksi softapäivitettävä "ohjausyksikkö".Arno kirjoitti:Omassa autossa oli entisen omistajan aikoihin vikana (tai siis ominaisuutena) hälyttimen huuto määrittelemättömin ajankohdin, jolloin Veho päivitti softan.
Älkää kysykö enempää, en tiedä.
Re: Veho ei pysty softamaan CDI:tä
Oliskohan kyseessä jompi kumpi näistä kahdesta "viasta":jartuo kirjoitti:Moi
Olin tänään Vehossa kun sain uuden avaimen, samalla pyysin asentajaa tarkistamaan onko uudempaa softaa tarjolla.
Asentaja oli ilmoittanut ettei minun autoa voi softata???
WTF onko tosiaan olemassa ECUja joita ei voi tai pysty softamaa uusiksi?
Tiimarista voi ostaa eurolla taskulaskimen johon voi vetästä uudet firmixit netistä, mutta 50tmk Mersuako ei voi softata??
1. Ei voi softata, kun olen tumpelo, enkä osaa...
2. Kahvitunti painaa päälle... Ei jaksa alkaa ruveta meinaamaan...