Bensaturbon kannentiiviste

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
vtr_tommi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.03.2008 13:03

Bensaturbon kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja vtr_tommi »

Mitä tiivistettä porukka käyttäny kannen välissä m102 turbotuksessa ja millasilla ahdoilla? Mitään aftermarket metallitiivistettä Cometic yms.. ei ainakaan katalogeista näyttäs löytyvän.
Hukkaportin toimimattomuuden takia koeponnistin oman victor rienzin valmistaman tarviketiivisteen 1.4bar ahdoilla.... ..paloi :shock:
Tulevaisuudessa ahdot tarkoitus rajata 0.5 - 0.8bar tasolle ~200hp
Mäntyharjulla joku firma tekee tiivisteitä mallin mukaan onko kukaan täältä kokeillu?
Kenties cossumersun tiiviste?
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Bensaturbon kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Tein joku 10 vuotta sitten 102 2,3 turbomustangin TRW-takomänillä 0,7 bar ahdoilla tuli 278/ 400 nm. puristussuhde n. 8.
Ei ole kait vieläkään palanut pahvi, tosin takimmainen iso vesireikä vahvistettiin heti suosilla hitsaamalla tuki sisälle :!:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Bensaturbon kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tomant »

vtr_tommi kirjoitti:Mitä tiivistettä porukka käyttäny kannen välissä m102 turbotuksessa ja millasilla ahdoilla?...
Tiiviste mallia Motonet ja maksimiahtopaineet luokkaa 0,7...0,8 bar ja joskus hieman yli. Suurimman ajan alipaineella 0...0,4 bar. Ollut käytössä toukokuun lopulta ja muutaman tuhannen kilometrin ajan. Tehoa ei ole mitattu vielä, mutta vartin loppunopeuden perusteella arvioitu noin 165 hp automaatin kautta takapyörästä.

Edit: Teho noin 175 hp takapyörästä.

tomant
Viimeksi muokannut tomant, To 04.09.2008 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

italiasta tilasin mallin mukaan. makso 120€. kyllä noilla alle 0.8 paineilla saattaa kestää vakiotiivistekkin,mutta jos ei halua riskeerata ja jumppailla kannen kanssa niin tilaa tommosen tiivisteen. toi kestää jo sitten +2 painetta.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

laineracing kirjoitti:italiasta tilasin mallin mukaan. makso 120€. kyllä noilla alle 0.8 paineilla saattaa kestää vakiotiivistekkin,mutta jos ei halua riskeerata ja jumppailla kannen kanssa niin tilaa tommosen tiivisteen. toi kestää jo sitten +2 painetta.
Paljonko muu osa koneesta ja ruiskusta kestää painetta? Kun kannentiiviste on heikoin lenkki, voi selvitä halvalla, kun paineenkesto ylittyy.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

nyt en puhunukka vakio koneesta,vaan kannentiivisteestä. aika paljon kesti ajaa vakio kangilla tuo mersun kone 2.5 vuotta aika moista sudittamista 1.3-1.7 bar ahdoilla... välillä kävi yli kahessakin ahdot... lopulta tuli kanki ulos kyljestä (kiikalassa kiihdytyksessä) ruiskuna oli megaruutta. sytkänä vakio jakaja.
vtr_tommi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.03.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja vtr_tommi »

Mimmosen tiivivisteen ne italianpojat teki, täysmetalli vai normaali massalevytiiviste?
Onko tarkempaa osoitetta kun italia?

Tosiaan on varmaan hyvä säilyttää joku "sulake" moottorissa mikä pettää ensimmäisenä ennen isompia vaurioita.

Moottoria ohjataan megasquirtilla mikä hoitaa sytkän ja pensanruiskimisen
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... renkai.jpg

siinä on tivarista kuva. en muista osotetta mutta cps tais olla valmistaja/merkki.
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

laineracing kirjoitti:http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... renkai.jpg

siinä on tivarista kuva. en muista osotetta mutta cps tais olla valmistaja/merkki.
Kattelin noita sun muita kuvia, mikkä männät sulla on tossa moottorissa??
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

toni.k kirjoitti:
laineracing kirjoitti:http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... renkai.jpg

siinä on tivarista kuva. en muista osotetta mutta cps tais olla valmistaja/merkki.
Kattelin noita sun muita kuvia, mikkä männät sulla on tossa moottorissa??
Turbo volvon männät siellä on.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

vtr_tommi kirjoitti:Mimmosen tiivivisteen ne italianpojat teki, täysmetalli vai normaali massalevytiiviste?
Onko tarkempaa osoitetta kun italia?

Tosiaan on varmaan hyvä säilyttää joku "sulake" moottorissa mikä pettää ensimmäisenä ennen isompia vaurioita.

Moottoria ohjataan megasquirtilla mikä hoitaa sytkän ja pensanruiskimisen
Kuinkahan lähelle passais CIH koneen opelin kynsitiiviste, joskus ehdottelin mersun kantta opelin päälle, mutta ei passaa ku 2,3 ja ehkä 2,5 16 walween
Viimeksi muokannut Turbo-eemeli, To 09.10.2008 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

laineracing kirjoitti:http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... renkai.jpg

siinä on tivarista kuva. en muista osotetta mutta cps tais olla valmistaja/merkki.

mikä kone on tenavassa ja mnkä kokonen turbo??
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

m102 kone,2.3 ja joku masteri se ahdin oli,ei muista mallia.
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

laineracing kirjoitti:
toni.k kirjoitti:
laineracing kirjoitti:http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... renkai.jpg

siinä on tivarista kuva. en muista osotetta mutta cps tais olla valmistaja/merkki.
Kattelin noita sun muita kuvia, mikkä männät sulla on tossa moottorissa??
Turbo volvon männät siellä on.
Onko ne 2l vai 2.3l volvon männät? sopikone suoraan vai pitikö muuttaa jotain? mikkä kanget sulla on?
vtr_tommi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.03.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja vtr_tommi »

Nonii
Nyt on taas mersu tulilla, tiivisteeenä toimii edelleen vakiopahvi 12.9pulteilla ja kovaa kiristettynä, ahdotkin saatu rajattua ~0,6bariin

Yllättäen ilmeni uusia ongelmia entisten tilalle, nimittäin ahtojen noustessa pitävällä alustalla ja isommilla vaihteilla (3 ja 4) täyttää ikävä haju kajuutan...
Elikkä minkä laitteen kytkimiä/asetelmia ootte tavannu käyttää näissä jälkiahdetuissa? TE ja 230E malleissa näyttäs motonetin sivujen mukaan olevan isommalla halkaisijalla tuo kytkin levy, onko nuo paineasetelmat miten vaihtokelpoisia?

-tommi
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

laineracing kirjoitti:
toni.k kirjoitti:
laineracing kirjoitti:http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... renkai.jpg

siinä on tivarista kuva. en muista osotetta mutta cps tais olla valmistaja/merkki.
Kattelin noita sun muita kuvia, mikkä männät sulla on tossa moottorissa??
Turbo volvon männät siellä on.
mihin putoo puristukset noilla volvon männillä??
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

vtr_tommi kirjoitti:Nonii
Nyt on taas mersu tulilla, tiivisteeenä toimii edelleen vakiopahvi 12.9pulteilla ja kovaa kiristettynä, ahdotkin saatu rajattua ~0,6bariin

Yllättäen ilmeni uusia ongelmia entisten tilalle, nimittäin ahtojen noustessa pitävällä alustalla ja isommilla vaihteilla (3 ja 4) täyttää ikävä haju kajuutan...
Elikkä minkä laitteen kytkimiä/asetelmia ootte tavannu käyttää näissä jälkiahdetuissa? TE ja 230E malleissa näyttäs motonetin sivujen mukaan olevan isommalla halkaisijalla tuo kytkin levy, onko nuo paineasetelmat miten vaihtokelpoisia?

-tommi
300TE 4matic:n levy 240mm ja paine-asetelma, siinä helpoin.
Sit järeämpää samainen levy ja M5:n race asetelma, omassa on semmoinen ja ei ainakaan vielä ole luistanut. Ens kesänä voi luistaa :)
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

laineracing kirjoitti:italiasta tilasin mallin mukaan. makso 120€. kyllä noilla alle 0.8 paineilla saattaa kestää vakiotiivistekkin,mutta jos ei halua riskeerata ja jumppailla kannen kanssa niin tilaa tommosen tiivisteen. toi kestää jo sitten +2 painetta.
aonko tossa tiivisteessä nuo liekkirenkaat toisesta päästä kapeemmat ku toisesta eli kartiot?? :shock: :shock:
Mercedes-Benz w201 proj
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

jos kytkimen haluu kunnolla pitää niin sitten sintteri ja joku kunnon asetelma.. Mutta liikkeelle lähtö on sitten mitä on..
Mercedes-Benz w201 proj
Vastaa Viestiin