Mitä tiivistettä porukka käyttäny kannen välissä m102 turbotuksessa ja millasilla ahdoilla? Mitään aftermarket metallitiivistettä Cometic yms.. ei ainakaan katalogeista näyttäs löytyvän.
Hukkaportin toimimattomuuden takia koeponnistin oman victor rienzin valmistaman tarviketiivisteen 1.4bar ahdoilla.... ..paloi
Tulevaisuudessa ahdot tarkoitus rajata 0.5 - 0.8bar tasolle ~200hp
Mäntyharjulla joku firma tekee tiivisteitä mallin mukaan onko kukaan täältä kokeillu?
Kenties cossumersun tiiviste?
Tein joku 10 vuotta sitten 102 2,3 turbomustangin TRW-takomänillä 0,7 bar ahdoilla tuli 278/ 400 nm. puristussuhde n. 8.
Ei ole kait vieläkään palanut pahvi, tosin takimmainen iso vesireikä vahvistettiin heti suosilla hitsaamalla tuki sisälle
vtr_tommi kirjoitti:Mitä tiivistettä porukka käyttäny kannen välissä m102 turbotuksessa ja millasilla ahdoilla?...
Tiiviste mallia Motonet ja maksimiahtopaineet luokkaa 0,7...0,8 bar ja joskus hieman yli. Suurimman ajan alipaineella 0...0,4 bar. Ollut käytössä toukokuun lopulta ja muutaman tuhannen kilometrin ajan. Tehoa ei ole mitattu vielä, mutta vartin loppunopeuden perusteella arvioitu noin 165 hp automaatin kautta takapyörästä.
Edit: Teho noin 175 hp takapyörästä.
tomant
Viimeksi muokannut tomant, To 04.09.2008 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
italiasta tilasin mallin mukaan. makso 120€. kyllä noilla alle 0.8 paineilla saattaa kestää vakiotiivistekkin,mutta jos ei halua riskeerata ja jumppailla kannen kanssa niin tilaa tommosen tiivisteen. toi kestää jo sitten +2 painetta.
laineracing kirjoitti:italiasta tilasin mallin mukaan. makso 120€. kyllä noilla alle 0.8 paineilla saattaa kestää vakiotiivistekkin,mutta jos ei halua riskeerata ja jumppailla kannen kanssa niin tilaa tommosen tiivisteen. toi kestää jo sitten +2 painetta.
Paljonko muu osa koneesta ja ruiskusta kestää painetta? Kun kannentiiviste on heikoin lenkki, voi selvitä halvalla, kun paineenkesto ylittyy.
nyt en puhunukka vakio koneesta,vaan kannentiivisteestä. aika paljon kesti ajaa vakio kangilla tuo mersun kone 2.5 vuotta aika moista sudittamista 1.3-1.7 bar ahdoilla... välillä kävi yli kahessakin ahdot... lopulta tuli kanki ulos kyljestä (kiikalassa kiihdytyksessä) ruiskuna oli megaruutta. sytkänä vakio jakaja.
vtr_tommi kirjoitti:Mimmosen tiivivisteen ne italianpojat teki, täysmetalli vai normaali massalevytiiviste?
Onko tarkempaa osoitetta kun italia?
Tosiaan on varmaan hyvä säilyttää joku "sulake" moottorissa mikä pettää ensimmäisenä ennen isompia vaurioita.
Moottoria ohjataan megasquirtilla mikä hoitaa sytkän ja pensanruiskimisen
Kuinkahan lähelle passais CIH koneen opelin kynsitiiviste, joskus ehdottelin mersun kantta opelin päälle, mutta ei passaa ku 2,3 ja ehkä 2,5 16 walween
Viimeksi muokannut Turbo-eemeli, To 09.10.2008 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nonii
Nyt on taas mersu tulilla, tiivisteeenä toimii edelleen vakiopahvi 12.9pulteilla ja kovaa kiristettynä, ahdotkin saatu rajattua ~0,6bariin
Yllättäen ilmeni uusia ongelmia entisten tilalle, nimittäin ahtojen noustessa pitävällä alustalla ja isommilla vaihteilla (3 ja 4) täyttää ikävä haju kajuutan...
Elikkä minkä laitteen kytkimiä/asetelmia ootte tavannu käyttää näissä jälkiahdetuissa? TE ja 230E malleissa näyttäs motonetin sivujen mukaan olevan isommalla halkaisijalla tuo kytkin levy, onko nuo paineasetelmat miten vaihtokelpoisia?
vtr_tommi kirjoitti:Nonii
Nyt on taas mersu tulilla, tiivisteeenä toimii edelleen vakiopahvi 12.9pulteilla ja kovaa kiristettynä, ahdotkin saatu rajattua ~0,6bariin
Yllättäen ilmeni uusia ongelmia entisten tilalle, nimittäin ahtojen noustessa pitävällä alustalla ja isommilla vaihteilla (3 ja 4) täyttää ikävä haju kajuutan...
Elikkä minkä laitteen kytkimiä/asetelmia ootte tavannu käyttää näissä jälkiahdetuissa? TE ja 230E malleissa näyttäs motonetin sivujen mukaan olevan isommalla halkaisijalla tuo kytkin levy, onko nuo paineasetelmat miten vaihtokelpoisia?
-tommi
300TE 4matic:n levy 240mm ja paine-asetelma, siinä helpoin.
Sit järeämpää samainen levy ja M5:n race asetelma, omassa on semmoinen ja ei ainakaan vielä ole luistanut. Ens kesänä voi luistaa
laineracing kirjoitti:italiasta tilasin mallin mukaan. makso 120€. kyllä noilla alle 0.8 paineilla saattaa kestää vakiotiivistekkin,mutta jos ei halua riskeerata ja jumppailla kannen kanssa niin tilaa tommosen tiivisteen. toi kestää jo sitten +2 painetta.
aonko tossa tiivisteessä nuo liekkirenkaat toisesta päästä kapeemmat ku toisesta eli kartiot??