TE 300-24v pakokaasupäästöt/ katalysaattori

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Halmu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 31.03.2007 18:02
Paikkakunta: Tornio

TE 300-24v pakokaasupäästöt/ katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Halmu »

Päästöistä vähän juttua foorumilta löytyykin, mutta kokemuksia 300-24v moottorin kovista päästöistä tarvittais tai ennemminkin niiden saamisesta sallitulle alueelle. 4 kertaa on nyt yritetty saada läpi eikä tunnu muuttuvan vaikka mitä tekis.

Nyt vaihdettu ilmansuodatin, tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä, pa-suodatin, ruiskun lämpötila-anturi termostaatin alta, jakoketjukin vaihdettu (jako on varmasti oikein), tarvike-lambdan vaihdoin alkup.tilalle (joka vähän paransi tilannetta), pakoputken käytin irti ja katoin kattiin peräpäästä, joka oli ehjä ei helissyt ja valkea sisään.

Viimisin tulos tänään:

Kierroksilla:
Co 0,44 isohko
HC 129 liian suuri
CO2 14,74
O2 0,69
Lambda 1,012

Tyhjäkäynti:
Co 0,17
HC 286 liian suuri
CO2 15,11
O2 0,39
Lambda 0,998

Tuo HC kummittelee, oisko katti kumminkin sökö, tarvikekattia aattelin testata, pitää vaan tehä muunnoslaipat kun tuossa on kahella sisään ja kahella ulos ja tarvikkeena ei tämmöstä kattia ole.
MB W124 E250TDA -94
MB W124 TE 300-24 A -91
MB W201 2.0E -89
MF 135
Honda CBR 1000F
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Katti vaihtoon, niin eiköhän homma ole selvä sen jälkeen.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tai katastukseen sinolia tankkiin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Halmu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 31.03.2007 18:02
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Halmu »

Tankissa on jo masinol kattia purkillinen alle puoleen tankkiin, ei vaikutusta, ja lisäksi X1R -lisäaine on tankissa, kuten moottorissakin.

Tarvikekatti on tuossa menossa alle tänään -saapi nähän auttaako..
MB W124 E250TDA -94
MB W124 TE 300-24 A -91
MB W201 2.0E -89
MF 135
Honda CBR 1000F
Kaitsute
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 26.04.2005 10:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kaitsute »

Kaverin -93 amg E34 :ssa oli samanlaisia oireita joihin ei maalaisjärellä vikaa löytynyt, mutta Prokkola jäälin autosäädössä ratkaisi ongelman välittömasti ja leima tuli samantien.

En muista mikä oli vaivana mutta kattipuolelle ei koskettu.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Kaitsute kirjoitti:Kaverin -93 amg E34 :ssa
Mikäs vehje se tuommonen on? Eikös e34 ole Bemari ja oikein AMG:kö??
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Halmu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 31.03.2007 18:02
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Halmu »

No nyt on kilvet mersassa.
HC kummitteli ensin varsinkin tyhjäkäynnillä, mutta revin sitten ilmanputsarin kannen mäkeen niin rauhoittui...
-eli eli oisko tuo imuilmanlämpömittari sitten rikki siinä imuputken kyljessä, prkl.... No ainakin on uusi katti ja lambda sun muuta.... ja pörssi tyhjä...

Kyllä tuo 250-20v tiisseli on eri selkeä peli tähän murheenkryyniin verrattuna...
MB W124 E250TDA -94
MB W124 TE 300-24 A -91
MB W201 2.0E -89
MF 135
Honda CBR 1000F
Kaitsute
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 26.04.2005 10:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kaitsute »

juhape kirjoitti:
Kaitsute kirjoitti:Kaverin -93 amg E34 :ssa
Mikäs vehje se tuommonen on? Eikös e34 ole Bemari ja oikein AMG:kö??
Siinäpäs sulle pohtimista.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
Vastaa Viestiin