K-Jet ongelmia M116

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

K-Jet ongelmia M116

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Moottorihan on M116.961 eli 380 K-Jetronilla varustettuna.
Ongelma on seuraava, tyhjäkäynnillä seokset pysyvät oikeina, mutta
kun tarjoaa kaasua lisää niin seokset paukkaavat laihalle, ja tehot hukassa.

Starttipilottia on suihkuteltu joka paikkaan ja ainoo kohta mistä jotain tapahtuu on ilmamäärämittariin suoraan ruiskutettuna. Eli imuvuotoja ei pitäisi olla.

Bensapumppu työntää 360l/h 5,4bar paineella joten sekin pitäisi olla kunnossa.

Sytkäpuoli uusittu kokonaan, tulpat, johdot, kansi+pyörijä, ohjainboxi ja puola.

Missä vika, miksi menee laihalle??
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

oisko lautanen perseellään....?
Partanen.net
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: K-Jet ongelmia M116

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

NymiS kirjoitti:Moottorihan on M116.961 eli 380 K-Jetronilla varustettuna.
Bensapumppu työntää 360l/h 5,4bar paineella joten sekin pitäisi olla kunnossa.
?
Mistä tuo määrä ja paine on mitattu?
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Oletko koittanut säätää rikkaammalle?
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: K-Jet ongelmia M116

Viesti Kirjoittaja NymiS »

juhaoh kirjoitti:
NymiS kirjoitti:Moottorihan on M116.961 eli 380 K-Jetronilla varustettuna.
Bensapumppu työntää 360l/h 5,4bar paineella joten sekin pitäisi olla kunnossa.
?
Mistä tuo määrä ja paine on mitattu?
Polttoainelinjasta taisin tuon mitata????
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Harri126 kirjoitti:Oletko koittanut säätää rikkaammalle?
No siitä seos ruuvistahan saa säädettyä tyhjäkäynnin säädön kohdalleen, mutta se ei tunnu koko kierros alueeseen vaikuttavan mitään. eli on kokeiltu.

Onko mitään keinoa mitata ohjaupaineventtiilin toimintaa?
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Kyllä sen ruuvin pitäisi vaikuttaa koko alueella.
Minulla ainakin tekee niin.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: K-Jet ongelmia M116

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

NymiS kirjoitti:
juhaoh kirjoitti:
NymiS kirjoitti:Moottorihan on M116.961 eli 380 K-Jetronilla varustettuna.
Bensapumppu työntää 360l/h 5,4bar paineella joten sekin pitäisi olla kunnossa.
?
Mistä tuo määrä ja paine on mitattu?
Polttoainelinjasta taisin tuon mitata????
Jos ne on mitattu pumpulta tulevasta linjasta se ei kerro mitään mikä on järjestelmän paine ja järjestelmästä saatava polttoaine määrä.
Paine pitää mitata määräjakajasta ja määrä jakajasta säiliölle lähtevästä paluuputkesta.
Vastaa Viestiin