w124 -95 abs-valo palaa ja abs ei toimi
w124 -95 abs-valo palaa ja abs ei toimi
eli jarrut menee lukkoon.voiko vika olla kuitenkin vain jarruvalokatkaisijassa???jos jollain hyviä vinkkejä niin nyt niitä tarvitaan.auto menossa korjaamolle parin viikon päästä simpukan vaihtoon ja kun tuo öljyvalokin palaa koko ajan niin sitäkin vähän tutkaillaan?? auto on 200da.eli mistäköhän tuota jarru ongelmaa lähtisi etsimään?
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
-
- Mersumies
Minä laitoin ihan tavallista 2-napaista mustaa pyöreätä johtoa. Löytyi lähes samaa paksuutta. Katkaisin vanhan johdon silleesti siellä lokasuojan alla, että sai sopivasti liitettyä uuden. Vika lienee melko lähellä anturipäätä. Tinaamalla johdot yhteen, erkkaria ensin ja päälle pari kerrosta kutistemuovia.Renegade kirjoitti:Välillä syttyy kanssa jossain kuopassa tuo valo,epäilen että johdossa katkos.Jos laittais uutta johtoa pätkät,millaista johtoa sinne kannattaisi ostaa ja kuinka pitkät olis tarpeellista uusia mahdollisesti?
Hyvin on toiminut kaksi vuotta (koputtaa puuta).
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Ihan fiksu idea koittaa kotikonstein,mutta kun Renegade on Tampereelta,niin korjaamo Helenius (Lempäälän rajalla)hoitanee homman myös.Olivat nimenomaan vaihtaneet vain pätkän johtoa minun autooni.Tämä muiden korjauksien yhteydessä,mutta ei liene kallis korjaus yksinäänkään.Koko anturihärpäke johtoineen maksaa n.130e,joten tyyris on.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Akku on uusittu reilu vuosi takaperin,ei varmaan siinä vikaa.Laturista en osaa sanoa
Päättelin vaan,että olis johdossa/johdoissa katkos,kun syttyy aina,jos tiessä jokin epätasainen kohta.Tiedä häntä,saattaa olla anturissakin ajan patinaa,mutta lompuuki ystävällisempää aloittaa johdoista 

M-B 260SE -86 "basso"
Minun kärryssä putoaa ensin radio pois ja sen jälkeen ABS. Tosin hyvin nopeaan tahtiin ja sen jälkeen akku onkin jo lähes tyhjä.sundiz kirjoitti:Missä kunnossa akku/laturi on? Eikös noista putoa abs ensimmäisenä pois käytöstä jos akun varaustila tippuu tarpeeksi alas?
Tai paremminkin oli. Uusi Exide tuntuu kestävän uskomattoman paljon lyhyttä ajoa.
Anyway, se johdon uusiminen on helppo homma eikä ainakaan ole kallis.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
MB C 240T (W202)
On nyt tullut testailtua tota ABS:ää tarkemmin, ja seuraavanlaiset oireet esiintyy:
Kun auton käynnistää niin ABS-valo sammuu normaalisti, liikkeelle lähdettäessä saattaa jarrupoljin hakata niinkuin ABS tekee liukkaalla mutta tämä vain kun vauhtia on alle noin 30 km/h (tämä tapahtuu vaikka ABS valo ei palaisi).
Pienen ajomatkan jälkeen ABS valo syttyy ja jarrut toimii "normaalisti", joskus saattaa poljin taas hakata, varsinkin alamäessä.
Valo sammuu vasta kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, muuten se palaa koko ajan.
Olen mitannut kaikki anturit ja edessä näyttää ~1000 ohmia ja takana ~700. Releet olen silmämääräisesti katsonut ja eivät ainakaan näytä palaneilta, ja ylijännitesuojareleen sulakkeet ovat ehjät. Ja tosiaan ylijännitesuojarele on kertaalleen jo vaihdettu noin kolme vuotta sitten (korjaaja oli sanonut että oli palanut, ja ABS:t toimi vissii päivän sen jälkeen, ja sit tuli taas samat viat).
Eli onkohan toi ylijännitesuojarele taas mennyt, jos on niin minkä sen vois aiheuttaa ja miten sen vois testata? Tai missä muualla voisi olla vika, apua kaivataan kovasti koska katsastus on tulossa eikä auto mene läpi ellei ABS:t toimi...
Kun auton käynnistää niin ABS-valo sammuu normaalisti, liikkeelle lähdettäessä saattaa jarrupoljin hakata niinkuin ABS tekee liukkaalla mutta tämä vain kun vauhtia on alle noin 30 km/h (tämä tapahtuu vaikka ABS valo ei palaisi).
Pienen ajomatkan jälkeen ABS valo syttyy ja jarrut toimii "normaalisti", joskus saattaa poljin taas hakata, varsinkin alamäessä.
Valo sammuu vasta kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, muuten se palaa koko ajan.
Olen mitannut kaikki anturit ja edessä näyttää ~1000 ohmia ja takana ~700. Releet olen silmämääräisesti katsonut ja eivät ainakaan näytä palaneilta, ja ylijännitesuojareleen sulakkeet ovat ehjät. Ja tosiaan ylijännitesuojarele on kertaalleen jo vaihdettu noin kolme vuotta sitten (korjaaja oli sanonut että oli palanut, ja ABS:t toimi vissii päivän sen jälkeen, ja sit tuli taas samat viat).
Eli onkohan toi ylijännitesuojarele taas mennyt, jos on niin minkä sen vois aiheuttaa ja miten sen vois testata? Tai missä muualla voisi olla vika, apua kaivataan kovasti koska katsastus on tulossa eikä auto mene läpi ellei ABS:t toimi...
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
Olisi hyvä päästä lukemaan vikakoodi jotenkin, tässä vinkkejä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 173#445173
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 173#445173
Lisää tietoa: www.skg.fi