C280 -98 Voima kateissa
C280 -98 Voima kateissa
olisiko ilmamäärämittari tai lambda-anturi viallinen? todella nuhanen peli. ilmansuodatin ja pakoputkisto on tsekattu,ja bensaa ei vie tavallista enempää. tietäiskö joku mikä v6 konetta pänniii? auto on ollut mulla n. 2 vuotta ja aluks kulki todella hyvin ,eikä ole tottumisesta kyse, nyt vaan on voima kateissa.
190E 2.3 -89
C 280T -98
E 200 -07
C 280T -98
E 200 -07
Re: eli ostaa uus ilmamäärä,
heh silmillä ja mittarilla. voi olla persiillee lautanen. no en varma oo. viisaammat vastaa.lonkero kirjoitti:milläs muuten katot?
Partanen.net
Re: C280 -98 Voima kateissa
Lambdanhan saat mitattua itsekkin yleismittarilla. Onko ilmamäärämittari tai lambda vaivannut ennen, vaikkapa aiheuttamalla tyhjäkäynnillä huojuntaa käyntiin?lonkero kirjoitti:olisiko ilmamäärämittari tai lambda-anturi viallinen? todella nuhanen peli. ilmansuodatin ja pakoputkisto on tsekattu,ja bensaa ei vie tavallista enempää. tietäiskö joku mikä v6 konetta pänniii? auto on ollut mulla n. 2 vuotta ja aluks kulki todella hyvin ,eikä ole tottumisesta kyse, nyt vaan on voima kateissa.
Sytyttääkö kaikilla pytyillä? Onko puristuspaineita mitattu?
Sanooko ASR tai tuossahan on jo varmaan ESP tai vastaava mitään? Vilkuttaako sutimista (siis luulee sutivansa vaikkei oikeastu sudi ja rajoittaa tehoa)? Siis jos ois jonkun pyörän ABS anturi kaput. Toimiiko vakionopeudensäädin?
Onko EFP, vaimikäsenytoli (elektrooninen kaasupoljin) kunnossa? Onko vikakoodia tästä. Onko muita vikakoodeja?
Jos mikään muu ei auta niin tätä ja toistakin asiaan liittyvää foorumia lukemalla on havaittu jarruvalokatkaisimen aiheuttavan joskus kaikenlaista.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: C280 -98 Voima kateissa
Sama vika Rahikaisella c280 -94lonkero kirjoitti:olisiko ilmamäärämittari tai lambda-anturi viallinen? todella nuhanen peli. ilmansuodatin ja pakoputkisto on tsekattu,ja bensaa ei vie tavallista enempää. tietäiskö joku mikä v6 konetta pänniii? auto on ollut mulla n. 2 vuotta ja aluks kulki todella hyvin ,eikä ole tottumisesta kyse, nyt vaan on voima kateissa.
- TaunusTomi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
- Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
- Viesti:
omassa 280 v6:ssa tyhjäkäynti jäi humppaamaan tyhjäkäyntiä kun kone oli lämmin,ja muutenkin meno oli tukkoista..ilmamäärämittari oli paskainen.
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
ilmamassatunnistin
ei auttanut, vien sen huoltoon, ottakoon vikakoodit ja laittakoon kuntoon.epäilen etteivät osaa kirjottaa ku laskun mutta kokeillaan.
190E 2.3 -89
C 280T -98
E 200 -07
C 280T -98
E 200 -07
- TaunusTomi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
- Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
- Viesti:
Siinä se pötköttää suodatinkotelon jälkeen.Siihen tuli jotain johtoja
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
Kyllä vahvasti merkit viittaisi ilmamassamittarin vaihtoon. Älä sitten luota siihen, että korjaamolla kokeillaan jotakin 180:n ilmamassamittaria ja ilmoitetaan, että ei ole vika siinä.
Jos muuta vikaa ei näytä löytyvän niin silloin lääkkeenä on uusi 280:n ilmamassamittari paikalleen ja voimat palaavaat ruotuun.
Tarvikkeena varmasti halvempi, mutta jos pistää 200-300 e tarvikkeeseen, joka ei auta tilannetta niin hintaa tulee kyllä siitäkin... Mutta kyllä kai boschin tarvike osallakin ne pollet löytyy takaisin.
Jos muuta vikaa ei näytä löytyvän niin silloin lääkkeenä on uusi 280:n ilmamassamittari paikalleen ja voimat palaavaat ruotuun.
Tarvikkeena varmasti halvempi, mutta jos pistää 200-300 e tarvikkeeseen, joka ei auta tilannetta niin hintaa tulee kyllä siitäkin... Mutta kyllä kai boschin tarvike osallakin ne pollet löytyy takaisin.
Periaatteessa sen ilmamassamittarin "sydämmen" saa vaihettua ja on silloin puolet halvempi. Näin on essolla puhuneet äijät.MKC280 kirjoitti:Kyllä vahvasti merkit viittaisi ilmamassamittarin vaihtoon. Älä sitten luota siihen, että korjaamolla kokeillaan jotakin 180:n ilmamassamittaria ja ilmoitetaan, että ei ole vika siinä.
Jos muuta vikaa ei näytä löytyvän niin silloin lääkkeenä on uusi 280:n ilmamassamittari paikalleen ja voimat palaavaat ruotuun.
Tarvikkeena varmasti halvempi, mutta jos pistää 200-300 e tarvikkeeseen, joka ei auta tilannetta niin hintaa tulee kyllä siitäkin... Mutta kyllä kai boschin tarvike osallakin ne pollet löytyy takaisin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: C280 -98 Voima kateissa
Nii juu..täällä ei ollut kuin metrin kärkiväli tulpassa..nyt toimii...Brokkis kirjoitti:Sama vika Rahikaisella c280 -94lonkero kirjoitti:olisiko ilmamäärämittari tai lambda-anturi viallinen? todella nuhanen peli. ilmansuodatin ja pakoputkisto on tsekattu,ja bensaa ei vie tavallista enempää. tietäiskö joku mikä v6 konetta pänniii? auto on ollut mulla n. 2 vuotta ja aluks kulki todella hyvin ,eikä ole tottumisesta kyse, nyt vaan on voima kateissa.
Paikallinen mersu korjaaja puhui täällä Porissa että vois koittaa ko mulla oli kans pientä kipuu täs lähiaikoina 280 E (suorakuutonen) mersussa että jos laittais vaikka 320 E ilmamassa mittarin niin tulis lisää vääntöö ja tehoja muutenkin lisää mut enpä osaa sit sanoo et auttaako mut sillai se sano ainakin mulle!!! Onkohan kukaan koittanut????
Koittaa voi aina mutta vaikutus lienee vain psykologinen, sillä 280/320:ssä on sama MAF. Tietty jos siihen liimaa AMG:n kromitarran kylkeen...väykky97 kirjoitti:Paikallinen mersu korjaaja puhui täällä Porissa että vois koittaa ko mulla oli kans pientä kipuu täs lähiaikoina 280 E (suorakuutonen) mersussa että jos laittais vaikka 320 E ilmamassa mittarin niin tulis lisää vääntöö ja tehoja muutenkin lisää mut enpä osaa sit sanoo et auttaako mut sillai se sano ainakin mulle!!! Onkohan kukaan koittanut????
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kertoisko samat äijät, millä kannattaa puhdistaa ilmamassamittari?AK47 kirjoitti:Periaatteessa sen ilmamassamittarin "sydämmen" saa vaihettua ja on silloin puolet halvempi. Näin on essolla puhuneet äijät.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ei oo kertoneet Tosin itsellä rupesi vastaikään hieman nykimään kiihdytyksessä ja tulpan vaihto auttoi siihen. Samalla kuitenkin tulppia odotellessa suihkin imuputkessa olevan massamittarin ja liekö sen jälkeen se toinen mittari lämpötilamittari, ihan Wurthin HD puhistusreillä. Arvelin ettei ainakaan hyvä mene pilalle.... Ei ollut juurikaan vaikutusta parempaan suuntaan, mutta ei ainakaan huonompaankaan. Se lämpömittari oli tosi tervassa ja se varmaan mittaakin tarkemmin nyt, mutta ilmamassamittari näytti aika puhtoiselta jo ennestäänkin, kunnosta ei aavistustakaan, auto on siitä hetkestä asti kun sen sain humppaillut tyhjäkäynnillä ja tuota mittaria huollossa myös epäilivät.Esa H. kirjoitti:Kertoisko samat äijät, millä kannattaa puhdistaa ilmamassamittari?AK47 kirjoitti:Periaatteessa sen ilmamassamittarin "sydämmen" saa vaihettua ja on silloin puolet halvempi. Näin on essolla puhuneet äijät.
Se puhdistusaine pitäis olla sellaista että liuottaa paskat pois ilman että liuottaa muuta. Samoin puhdistusrein ominaisuus jäähdyttää ei ole toivottava (nopea jäähtyminen ja kohtuunopea lämpeneminen aiheuttaa etenkin muovissa suuria mittamuutoksia=>joku paikka saattaa rapsahtaa) joten muitakin aineita kannattais miettiä. Muoviahan siellä on tyrkyllä joka saattaa joistakin aineista ottaa nokkiinsa pehmenemällä tai kovettumalla tai mitä tahansa. Asetonia nyt ei ainakaan kannata kokeilla. K&N:n sivuilta löytyi maininta että mittarin itsensä sisältämä silikoni saattaisi joskus contaminoida mittaavan elementin.... Milläs poistat silikonin jos sitä siellä on?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.