Tuli hommattua tollanen käyttis projekti johon oli tarkoitus hakea myös voimaa hieman lisää...
tehtävälistaa:
-pumpun päivitys
-isompi turbo ja coolerin asennus
-koneelle pieni kunnostus
-kuskin etulokarin vaihto/maalaus
-tempomatin korjaus
-ilmastoinnin korjaus
ym.
ym.
Kone vuoti öljyä todella miehekkäästi pihalle ja myös hieman huohotteli, joten päätin kammeta koneen pukkiin pientä kunnostus varten.
Avasin koneen ja mitä paljastuikaan, no kolmos pytyssä järkyttävä pykälä, kaikissa muissakin pieni mutta menis varmaan hoonauksella.
Kansi oli halki kutosen venttiilien välistä ja vitosessakin pientä halkeaman alkua. Tämä oli odotettavissakin, mutta tuo sylinterien kuluma ei 520tkm ajetussa mersussa.
Onko jollain kokemuksia om 603:sen putkitusesta tai ylikokomäntien hinnoista (ei taida löytyä muualta kun veholta)
Myös ehjää kantta saa tarjota tai ehdottaa hyvää kansihitsaria pirkanmaan alueelta
Tarina jatkuu ja kuvia joskus..
124 300tdt -91 - koneremonttia ym.
Itsellä oli om605 lohkossa yksi sylinteriputki halki, putken vaihto ja poraus oikeaan kokoon maksoi noin 300€
Nykyisessä 300td 4-matic farmarista avasin myös koneen ja arvelin että kannessa olisi vikaa koska teki painetta... No kansi oli 10kohtaa halki
Lähetin kannen sit ylivieskaan aution auto oy:lle korjattavaksi. Antavat hitsauksella muistaakseni 6kk takuun.
Nykyisessä 300td 4-matic farmarista avasin myös koneen ja arvelin että kannessa olisi vikaa koska teki painetta... No kansi oli 10kohtaa halki
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Tänään oli vuorossa osien kunnollinen pesu/tarkastelua:
-kannesta löyty lisää halkeamia ainakin 3 kpl
-kakkos sylinterissä pyörinyt männärenkaan palasia = syvät naarmut sylinterissä
-männistä toisen puristusrenkaan urat väljät
Eipä tuossa koneessa taida olla hyvää kuin kampiakseli ja kanget
Pitää huomenna soitella ja kysellä ylikokomäntien hintaa, näkee sitten kunnostaako ton vai hommaako kokonaan toisen koneen.
Hermothan tässä menee..
-kannesta löyty lisää halkeamia ainakin 3 kpl
-kakkos sylinterissä pyörinyt männärenkaan palasia = syvät naarmut sylinterissä
-männistä toisen puristusrenkaan urat väljät
Eipä tuossa koneessa taida olla hyvää kuin kampiakseli ja kanget
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Pitää huomenna soitella ja kysellä ylikokomäntien hintaa, näkee sitten kunnostaako ton vai hommaako kokonaan toisen koneen.
Hermothan tässä menee..
Moottori jäi kunnostamatta...
Nyt tallin lattialla makaa 606 turbokone odottamassa asennusta.
Pikkuhiljaa tarvis alkaa haaliin osia kasaan.
Mynäpumppu ostettu ,vielä tarvis ostaa/tehdä/teettää: turbo,pakosarja,laatikon vahvistus,cooleri ym.ym
ihanan kallista
Mikähän ahdin tollaseen moottoriin olis passeli? ihan niitä viimesiä hevosia tässä ei haeta vaan mukavaa jokapäiväistä käyttöautoo.
Osia saa tarjota!
Nyt tallin lattialla makaa 606 turbokone odottamassa asennusta.
Pikkuhiljaa tarvis alkaa haaliin osia kasaan.
Mynäpumppu ostettu ,vielä tarvis ostaa/tehdä/teettää: turbo,pakosarja,laatikon vahvistus,cooleri ym.ym
ihanan kallista
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Mikähän ahdin tollaseen moottoriin olis passeli? ihan niitä viimesiä hevosia tässä ei haeta vaan mukavaa jokapäiväistä käyttöautoo.
Osia saa tarjota!