öljykannun kuva joskus palaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

öljykannun kuva joskus palaa?

Viesti Kirjoittaja tapve »

Mistähän johtuu, että öljykannun kuva joskus syttyy palamaan, vaikka paineet hyvät, eli lähes kolme baria ja mittatikkukin lähes maksimissa. Se kyllä sammuu jonkun ajan kuluttua itsestään.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Re: öljykannun kuva joskus palaa?

Viesti Kirjoittaja Malm »

tapve kirjoitti:Mistähän johtuu, että öljykannun kuva joskus syttyy palamaan, vaikka paineet hyvät, eli lähes kolme baria ja mittatikkukin lähes maksimissa. Se kyllä sammuu jonkun ajan kuluttua itsestään.
Sehän öljykannu kertoo öljynpinnasta, ei paineista.

Yleensä tuo kannu alkaa muistuttamaan olemassaolostaan silloin kuin öljyä on noin puoleenväliin, eli jos se sulla vilauttelee melkein täydestä niin varmaan anturi tai anturin johdot ovat huomion tarpeessa.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Re: öljykannun kuva joskus palaa?

Viesti Kirjoittaja tapve »

Malm kirjoitti:
tapve kirjoitti:Mistähän johtuu, että öljykannun kuva joskus syttyy palamaan, vaikka paineet hyvät, eli lähes kolme baria ja mittatikkukin lähes maksimissa. Se kyllä sammuu jonkun ajan kuluttua itsestään.
Sehän öljykannu kertoo öljynpinnasta, ei paineista.

Yleensä tuo kannu alkaa muistuttamaan olemassaolostaan silloin kuin öljyä on noin puoleenväliin, eli jos se sulla vilauttelee melkein täydestä niin varmaan anturi tai anturin johdot ovat huomion tarpeessa.

-Risto
Kiitti tiedosta, pitääpä vähä lisätä ja katsoa kummeneeko :lol:
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Öljytaso kannattaa pitää maksimissaan puolessa välissä mitta-aluetta. Maksimitasolla öljy voi vaahdota ja näin saada aikaan napinaa venttiilinnostimissa. :wink:
1991 420 SE
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Itsellä tuo valo vilkahtelee jos öljyä karvan alle puolenvälin ja painelee mutkissa vähän vauhdikkaammin. Heiluu vissiin sen verran se öljyn pinta vauhdikkaammissa kurveissa että väläyttää valoa vaikka muuten kaikki ihan ok.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
jperala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 16.07.2008 09:21

Viesti Kirjoittaja jperala »

Omassa vilauttelee kun öljyn taso vajonnut 3-4mm täydestä... varmaan anturi menossa tai jotain :?:
Mercedes-Benz 260E
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Wikke kirjoitti:Öljytaso kannattaa pitää maksimissaan puolessa välissä mitta-aluetta. Maksimitasolla öljy voi vaahdota ja näin saada aikaan napinaa venttiilinnostimissa. :wink:
Ja pinnankorkeuden valo palaa lähes kokoajan. :lol:
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mika.T kirjoitti:
Wikke kirjoitti:Öljytaso kannattaa pitää maksimissaan puolessa välissä mitta-aluetta. Maksimitasolla öljy voi vaahdota ja näin saada aikaan napinaa venttiilinnostimissa. :wink:
Ja pinnankorkeuden valo palaa lähes kokoajan. :lol:
Varmaan anturi on vaihtokunnossa jos palaa. :roll: Ainakin omassa autossani valo syttyy silloin kun tikku on minimissä, eikä vilkuttele turhia. :)
1991 420 SE
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

Wikke kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Wikke kirjoitti:Öljytaso kannattaa pitää maksimissaan puolessa välissä mitta-aluetta. Maksimitasolla öljy voi vaahdota ja näin saada aikaan napinaa venttiilinnostimissa. :wink:
Ja pinnankorkeuden valo palaa lähes kokoajan. :lol:
Varmaan anturi on vaihtokunnossa jos palaa. :roll: Ainakin omassa autossani valo syttyy silloin kun tikku on minimissä, eikä vilkuttele turhia. :)
Mitäs se tuollainen anturi?/ vaihto maksaa? kysyy tyhmä H. Moilanen :roll:
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
jperala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 16.07.2008 09:21

Viesti Kirjoittaja jperala »

Omassa oli ainakin huonosti kiinni, koskin niin jäi käteen :shock: tökkäsin kunnolla kiinni, katsotaan vaikuttiko asiaan.
Mercedes-Benz 260E
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

jperala kirjoitti:Omassa oli ainakin huonosti kiinni, koskin niin jäi käteen :shock: tökkäsin kunnolla kiinni, katsotaan vaikuttiko asiaan.
Missä se anturi on eli miten sen :roll: löytää??
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Öljypohjan kyljessä kuskinpuolella. Tyhjennysropun vieressä
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

Mika.T kirjoitti:Öljypohjan kyljessä kuskinpuolella. Tyhjennysropun vieressä
Kiitostiedosta, etimpä sieltä
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
jperala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 16.07.2008 09:21

Viesti Kirjoittaja jperala »

Oma on kaput, vilkuttelee vaikka öljyä on ylärajassa... pitää vierailla veholla :shock:
Mercedes-Benz 260E
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jperala kirjoitti:Oma on kaput, vilkuttelee vaikka öljyä on ylärajassa... pitää vierailla veholla :shock:
Katoppa ettei johdonkuori ole hankautunut puhki jostain ja näin räpsi runkoon. Silloin valo vilkkuu.
Vastaa Viestiin