Mistähän johtuu, että öljykannun kuva joskus syttyy palamaan, vaikka paineet hyvät, eli lähes kolme baria ja mittatikkukin lähes maksimissa. Se kyllä sammuu jonkun ajan kuluttua itsestään.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
tapve kirjoitti:Mistähän johtuu, että öljykannun kuva joskus syttyy palamaan, vaikka paineet hyvät, eli lähes kolme baria ja mittatikkukin lähes maksimissa. Se kyllä sammuu jonkun ajan kuluttua itsestään.
Sehän öljykannu kertoo öljynpinnasta, ei paineista.
Yleensä tuo kannu alkaa muistuttamaan olemassaolostaan silloin kuin öljyä on noin puoleenväliin, eli jos se sulla vilauttelee melkein täydestä niin varmaan anturi tai anturin johdot ovat huomion tarpeessa.
tapve kirjoitti:Mistähän johtuu, että öljykannun kuva joskus syttyy palamaan, vaikka paineet hyvät, eli lähes kolme baria ja mittatikkukin lähes maksimissa. Se kyllä sammuu jonkun ajan kuluttua itsestään.
Sehän öljykannu kertoo öljynpinnasta, ei paineista.
Yleensä tuo kannu alkaa muistuttamaan olemassaolostaan silloin kuin öljyä on noin puoleenväliin, eli jos se sulla vilauttelee melkein täydestä niin varmaan anturi tai anturin johdot ovat huomion tarpeessa.
-Risto
Kiitti tiedosta, pitääpä vähä lisätä ja katsoa kummeneeko
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Öljytaso kannattaa pitää maksimissaan puolessa välissä mitta-aluetta. Maksimitasolla öljy voi vaahdota ja näin saada aikaan napinaa venttiilinnostimissa.
Itsellä tuo valo vilkahtelee jos öljyä karvan alle puolenvälin ja painelee mutkissa vähän vauhdikkaammin. Heiluu vissiin sen verran se öljyn pinta vauhdikkaammissa kurveissa että väläyttää valoa vaikka muuten kaikki ihan ok.
Wikke kirjoitti:Öljytaso kannattaa pitää maksimissaan puolessa välissä mitta-aluetta. Maksimitasolla öljy voi vaahdota ja näin saada aikaan napinaa venttiilinnostimissa.
Wikke kirjoitti:Öljytaso kannattaa pitää maksimissaan puolessa välissä mitta-aluetta. Maksimitasolla öljy voi vaahdota ja näin saada aikaan napinaa venttiilinnostimissa.
Ja pinnankorkeuden valo palaa lähes kokoajan.
Varmaan anturi on vaihtokunnossa jos palaa. Ainakin omassa autossani valo syttyy silloin kun tikku on minimissä, eikä vilkuttele turhia.
Wikke kirjoitti:Öljytaso kannattaa pitää maksimissaan puolessa välissä mitta-aluetta. Maksimitasolla öljy voi vaahdota ja näin saada aikaan napinaa venttiilinnostimissa.
Ja pinnankorkeuden valo palaa lähes kokoajan.
Varmaan anturi on vaihtokunnossa jos palaa. Ainakin omassa autossani valo syttyy silloin kun tikku on minimissä, eikä vilkuttele turhia.
Mitäs se tuollainen anturi?/ vaihto maksaa? kysyy tyhmä H. Moilanen
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic