C 180 flekti sekoilee
C 180 flekti sekoilee
W202 180 -98. Man. ilmastoinnilla.
Jäähdyttäjän flekti alkoi sekoilemaan. Ajon jälkeen n. puoli tuntia ja flekti alkoi huutaa itsekseen. Autosta oli virrat pois ja avaimet taskussa...
Pudotti kierrokset välillä minimiin, josta nosti sitten pikkuhiljaa maksimiin noin kymmeneksi sekunniksi ja taas pudotti minimiin. Tuota pumppausta olis tapahtunut varmaan maailman tappiin. (Irroitin flektin pistokkeen, jottei akku mene tyhjäksi).
Kun virran käänti päälle, niin flekti sammui. Käytin moottorin uudestaan lämpimäksi ja flekti toimi auto käynnissä normaalisti. Yöksi jätin siis pistokkeen irti ja aamulla tökkäsin kiinni. Flekti lähti huutamaan... Ajoin 40km maantieajoa. Auto toimi normaalisti. Lämmöt olivat normaalit. Nestettä paisuntasäiliössä riittävästi jne. Pysähdyin parkkiin ja kun käänsin virrat pois päältä, niin flekti lähti jälleen huutamaan... Ajoin 10min. kaupunkiajoa, lämmöt nousivat Mesemäisesti hiukan normaalia korkeammalle ja nestemäärän merkkivalo vilkahteli muutamaan otteeseen jääden palamaan. Pysäytin auton tarkastaakseni paisuntasäiliöstä nestemäärän. Sammutin moottorin ja flekti pysyi vaiti, vaikka avaimet olivat taskussa?? Nestettä oli riittävästi. Käynnistin auton muutaman kerran ja sammutin, jolloin flekti pysyi vaiti. Nestemäärän merkkivalo jatkoi tuijottamistaan käynnissä ollessa. Hämmästelin.
Kävin syömässä (40min) ja auto jäähtyi. Flekti pysyi vaiti. Ajoin jälleen 40km maantieajoa ja pysäytin. Flekti alkoi huutamaan heti, kun käänsin virrat pois päältä... Nestemäärän merkkivalo ei enää palanut.
-Mistä etsin vikaa?
-Missä on flektin lämpötilatunnistin?
-Minkälainen ohjaus on flektin releelle ja missä rele sijaitsee?
-Muuta huomioitavaa?
Ilmastoinnin räpläys ei vaikuttanut mihinkään.
Nöyrimmästi apua kyselee hän.
Jäähdyttäjän flekti alkoi sekoilemaan. Ajon jälkeen n. puoli tuntia ja flekti alkoi huutaa itsekseen. Autosta oli virrat pois ja avaimet taskussa...
Pudotti kierrokset välillä minimiin, josta nosti sitten pikkuhiljaa maksimiin noin kymmeneksi sekunniksi ja taas pudotti minimiin. Tuota pumppausta olis tapahtunut varmaan maailman tappiin. (Irroitin flektin pistokkeen, jottei akku mene tyhjäksi).
Kun virran käänti päälle, niin flekti sammui. Käytin moottorin uudestaan lämpimäksi ja flekti toimi auto käynnissä normaalisti. Yöksi jätin siis pistokkeen irti ja aamulla tökkäsin kiinni. Flekti lähti huutamaan... Ajoin 40km maantieajoa. Auto toimi normaalisti. Lämmöt olivat normaalit. Nestettä paisuntasäiliössä riittävästi jne. Pysähdyin parkkiin ja kun käänsin virrat pois päältä, niin flekti lähti jälleen huutamaan... Ajoin 10min. kaupunkiajoa, lämmöt nousivat Mesemäisesti hiukan normaalia korkeammalle ja nestemäärän merkkivalo vilkahteli muutamaan otteeseen jääden palamaan. Pysäytin auton tarkastaakseni paisuntasäiliöstä nestemäärän. Sammutin moottorin ja flekti pysyi vaiti, vaikka avaimet olivat taskussa?? Nestettä oli riittävästi. Käynnistin auton muutaman kerran ja sammutin, jolloin flekti pysyi vaiti. Nestemäärän merkkivalo jatkoi tuijottamistaan käynnissä ollessa. Hämmästelin.
Kävin syömässä (40min) ja auto jäähtyi. Flekti pysyi vaiti. Ajoin jälleen 40km maantieajoa ja pysäytin. Flekti alkoi huutamaan heti, kun käänsin virrat pois päältä... Nestemäärän merkkivalo ei enää palanut.
-Mistä etsin vikaa?
-Missä on flektin lämpötilatunnistin?
-Minkälainen ohjaus on flektin releelle ja missä rele sijaitsee?
-Muuta huomioitavaa?
Ilmastoinnin räpläys ei vaikuttanut mihinkään.
Nöyrimmästi apua kyselee hän.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Eli pistokkeessa on varmaan vettä... Pitää purkaa yksikkö esille.Miljoona(tuntia) kirjoitti:Flektin ohjainyksikkö hajalla.
Sijaitsee vas.etulokasuojan sisällävaihtoon veholle.
Hinta jotain 300€.
Ovatko muut askarrelleet ko. yksikön kanssa ja löytyykö vinkkejä?
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Kiitos nimimerkille "Miljoona(tuntia)". Flektin ohjainyksikkö (ESG Control unit) löytyi vas. etupyörän etupuolelta.
Ja pistokkeeseen oli mennyt vettä. Vuotovirroista johtui, että ohjainyksikkö häröili.
Pistokkeen kuivasin ja samalla avasin yksikön, jotta sain sieltä loput vesihelmet pois. Nyt flekti pelittää ja rahallisia kustannuksia tuli 0 euroa. 300 euroa jäi siirrettäväksi kaljakassaan...
Muuten, jos joku muukin ihmettelee, niin 111.921-moottorissa ei ole kuin yksi lämpötila-anturi. Sama anturi jakaa tietoa lämpömittarille, moottorinohjaukselle ja flektin ohjaimelle.
Ja pistokkeeseen oli mennyt vettä. Vuotovirroista johtui, että ohjainyksikkö häröili.
Pistokkeen kuivasin ja samalla avasin yksikön, jotta sain sieltä loput vesihelmet pois. Nyt flekti pelittää ja rahallisia kustannuksia tuli 0 euroa. 300 euroa jäi siirrettäväksi kaljakassaan...
Muuten, jos joku muukin ihmettelee, niin 111.921-moottorissa ei ole kuin yksi lämpötila-anturi. Sama anturi jakaa tietoa lämpömittarille, moottorinohjaukselle ja flektin ohjaimelle.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Jaahas, täällähän onkin tupa täynnä asiantuntioitan
Ongelmana toimimaton ilmastoinnin flekti. Eli ei siis lähde ikinä pyöriin, vaikka kone olis kuinka kuuma.
Syy on todennäköisesti tämä:

Oisaisko joku teistä joka on hiljattain ropeltanut W202 man.ilmastoinnin kanssa kertoa mihin tuo kyseinen VALKO/VIHREÄ johto kuuluisi laittaa?
Yritin etsiä tälle sopivaa liitintä sulake/rele boxista, konehuoneesta ja kuljettajan jalkatilasta, mutta mistään ei löytynyt sopivaa vastakappaletta
Johto on n.30-40cm pitkä. 'johto lähtee kuvassa näkyvältä irroitetulta releeltä, keskimmäisestä nastasta, mutta ei johda minnekkään?
Voisiko joku, jolla on ilmastoitu W202 tarkastaa mihin tämä johto kuuluu laittaa?

Ongelmana toimimaton ilmastoinnin flekti. Eli ei siis lähde ikinä pyöriin, vaikka kone olis kuinka kuuma.
Syy on todennäköisesti tämä:

Oisaisko joku teistä joka on hiljattain ropeltanut W202 man.ilmastoinnin kanssa kertoa mihin tuo kyseinen VALKO/VIHREÄ johto kuuluisi laittaa?
Yritin etsiä tälle sopivaa liitintä sulake/rele boxista, konehuoneesta ja kuljettajan jalkatilasta, mutta mistään ei löytynyt sopivaa vastakappaletta


Johto on n.30-40cm pitkä. 'johto lähtee kuvassa näkyvältä irroitetulta releeltä, keskimmäisestä nastasta, mutta ei johda minnekkään?
Voisiko joku, jolla on ilmastoitu W202 tarkastaa mihin tämä johto kuuluu laittaa?
Re: C 180 flekti sekoilee
No niin kaverit lähellä ollaan ratkaisua...
Ongelma:
jäähdytimmen merkkivalo palaa ja vilkuttelee,eli lienee kosketushäiriö?
-Jäähdyttimen anturin piuhat kolvattu uudelleen, joten siitä ei ole enää kiinni.
Säiliössä ( pissapoika ja jäädytin ) on nestettä.
-Antureita ( pissapojan ja jäähdyttimen) EN ole tosin kokeillut vaihtaa, mutta ei vaikutusta ole kummallakaan vaikka laitan erilliseen vesikippoon.
tarkistan aamulla kun pirssi on kylmä alkaako flekti pyörimään HETIi, vai vasta kun lämmöt nousseet
Kysymys!
Todellinen ongelma se on löytää flektin ohjausyksikköä. Kuskinpuolen eli vasemmanlokarin alta on revitty kaikki irti eikä siellä ole mitään boksia
voiko olla jossain muualla tässä mallissa, vai onko jollain todellista tietoa!
Auto on C180 W202 Esprit -95
pellinalta näyttää tältä:
http://aijaa.com/CpODlU
Alla olevasta keskustelusta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=134524" onclick="window.open(this.href);return false;
napattu kuva
http://aijaa.com/IvNtPd" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=129075" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkistan aamulla kun pirssi on kylmä,että alkaako flekti pyörimään heti, vai vasta kun lämmöt nousseet
Iso kiitos avusta
Ongelma:
jäähdytimmen merkkivalo palaa ja vilkuttelee,eli lienee kosketushäiriö?
-Jäähdyttimen anturin piuhat kolvattu uudelleen, joten siitä ei ole enää kiinni.
Säiliössä ( pissapoika ja jäädytin ) on nestettä.
-Antureita ( pissapojan ja jäähdyttimen) EN ole tosin kokeillut vaihtaa, mutta ei vaikutusta ole kummallakaan vaikka laitan erilliseen vesikippoon.
tarkistan aamulla kun pirssi on kylmä alkaako flekti pyörimään HETIi, vai vasta kun lämmöt nousseet
Kysymys!
Todellinen ongelma se on löytää flektin ohjausyksikköä. Kuskinpuolen eli vasemmanlokarin alta on revitty kaikki irti eikä siellä ole mitään boksia
voiko olla jossain muualla tässä mallissa, vai onko jollain todellista tietoa!
Auto on C180 W202 Esprit -95
pellinalta näyttää tältä:
http://aijaa.com/CpODlU
Alla olevasta keskustelusta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=134524" onclick="window.open(this.href);return false;
napattu kuva
http://aijaa.com/IvNtPd" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=129075" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkistan aamulla kun pirssi on kylmä,että alkaako flekti pyörimään heti, vai vasta kun lämmöt nousseet
Iso kiitos avusta
Re:
Mulla maksoi Motonetissä 119 € + vaihto Motonetin korjaamolla 60€. En vie enää Veholle kun rokottavat tuplasti enemmän.Miljoona(tuntia) kirjoitti:Flektin ohjainyksikkö hajalla.
Sijaitsee vas.etulokasuojan sisällävaihtoon veholle.
Hinta jotain 300€.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: C 180 flekti sekoilee
Melkein voisin vannoa,ette se tuolla kuskin puolen pyörän lokarissa ole. Kaikki suojat otin pois ja lampulla kattelin.
Löytäisi ensin ohjausyksikön ja näkisi mikä on osan kunto ennenkuin lähtee ostamaan uutta tai vähän käytettyä osaa.
Ei kenelläkään ole 100% varmuutta asiasta ja vastavasta mallista?
Löytäisi ensin ohjausyksikön ja näkisi mikä on osan kunto ennenkuin lähtee ostamaan uutta tai vähän käytettyä osaa.
Ei kenelläkään ole 100% varmuutta asiasta ja vastavasta mallista?
Re: C 180 flekti sekoilee
Flekti pyörii heti kun starttaa!
Re: C 180 flekti sekoilee
Tässä mallissa ei olisi ohjausrelettä, koska ei ole sähköistä ilmaistointiakaan AC
Re: C 180 flekti sekoilee
Ja ei siinä ole sähköflektiäkään vaan se on viskokytkimellä 

S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: C 180 flekti sekoilee
Siis toisin sanoen visko vaihtoon
Vaihtoon tarvitaan ohut 36mm lista-avain.
Edit: paitsi että viskotuuletin ei voi pyöriä kun kone ei pyöri

Edit: paitsi että viskotuuletin ei voi pyöriä kun kone ei pyöri

Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto

Re: C 180 flekti sekoilee
Muuten täsmälleen sama kuvaus kuin aloittajalla ja MB C 180 97 espirit
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.