Onko kukaan paininut penkinlämmittyksen kanssa?
Omastani tyrehtyi tuo ahterin lämpiäminen tyystin pari päivää sitten. Valot palaa kyllä napeissa, mutta ei kuumene. Ja nahkapenkit eivät ole oikein mukavia pakkasella...
Ei siis enää riitä ettei jalkoihin tule lämmintä, nyt jäätyy jo persekin..
Tarkasta ensinmäisenä sulake!
Kaverilla c180 jalat oli jäätyä,mutta syynä oli tukkeutunut raitisilmasuodatin!
Sen vaihdolla rupes tulemaan lämmintä myös jaloille?
J.T.H kirjoitti:Onko kukaan paininut penkinlämmittyksen kanssa?
Omastani tyrehtyi tuo ahterin lämpiäminen tyystin pari päivää sitten. Valot palaa kyllä napeissa, mutta ei kuumene. Ja nahkapenkit eivät ole oikein mukavia pakkasella...
Ei siis enää riitä ettei jalkoihin tule lämmintä, nyt jäätyy jo persekin..
penkeissä olevat lämmitysvastukset tahtovat katkeilla kun penkeille istutaan kovilla pakkasilla... ei auta kuin uusia koko vastuslanka systeemi penkkiin...
Minkäslainen toi vastus systeemi on mersun penkeissä yleensä, voiko siirtää penkistä toiseen? Tarttis rakentaa noi lämppärit, mut tarvike hiluja ei mesen penkkiin tungeta
ksutinen kirjoitti:Minkäslainen toi vastus systeemi on mersun penkeissä yleensä, voiko siirtää penkistä toiseen? Tarttis rakentaa noi lämppärit, mut tarvike hiluja ei mesen penkkiin tungeta
Mersuissa lämmitysvastukset on verhoilussa kiinni, eikä niitä pysty vaihtamaan. Pitää vaihtaa koko verhous tai laittaa tarvike elementti. Itselläni meni myös istuinosan lämmitin, mutta nyt siinä on erillinen elementti.
Mersussa (126 -84) lämmityselementit ovat istuinverhoilun ja pehmusteen välissä. Penkki ensin irti, 4:llä ruuvilla lattiassa kiinni. Verhoilu on kiinni rautakoukuissa. Irroittelee varovasti verhoilut. Elementit eivät ole mitenkään kiinni. Virtajohdot menevät penkin alle, jossa on liitin, joka irtoaa vetämällä.
Penkissähän on kaksi elementtiä; toinen istuinosassa ja toinen selkänojassa, joten liittimiäkin on kaksin kappalein per penkki.
Tietysti nämä liittimet täytyy ottaa irti penkkiä irrotettaessa, jos autossa on jo lämmittimet. Minun mielestä ei mikään suuri homma vaihtaa uudet elementit tai asentaa uudet.
Uusien asentamisessa katkasijoiden laitto taitaa olla suurempi homma,
jos laittaa niinkuin alkuperäisissä eli keskikonsoliin. Siis keskikonsolin puuosakin täytyy vaihtaa.
Laita aito lampaantalja niin että myös nahkaverhoilu näkyy paikkakunnan köyhien riemuksi. On muuten lämmin nopeasti talvella ja uskomatonta, mutta totta ei hikoiluta kesällä niin kuin normaali verhoilu. Itselläni on samoin kuin isällä ja siskolla, emmekä käytä penkinlämppäreitä niin ei kastu selkä. Tosi on. "Iskias saattaa hyökätä" liian lämpimässä hikoillessa, eikä silloin naurata.
Makuasioista ei viitsi kiistellä mutta olen sitä mieltä että laittaa penkinlämmittimen rahat sisätilan haaroittimeen ja sisätilanlämppäriin. Ei tarvi penkinlämmittimiä EIKÄ hanskoja kun lähtee huristelemaan
Totta on myös se että joka paikassa sisälämppäriä ei voi käyttää kun ei sulakkeet kestä mutta itsellä ainakin onnistuu sekä kotona että töissä...
J.T.H kirjoitti:Onko kukaan paininut penkinlämmittyksen kanssa?
Omastani tyrehtyi tuo ahterin lämpiäminen tyystin pari päivää sitten. Valot palaa kyllä napeissa, mutta ei kuumene. Ja nahkapenkit eivät ole oikein mukavia pakkasella...
Ei siis enää riitä ettei jalkoihin tule lämmintä, nyt jäätyy jo persekin..
Tappelin tossa viime viikolla E124D:n Lämmittimien kans.
Mittaa se penkin vastus.
Vastus arvon pitäisi olla muutama ohmi n. 1-10.
Sitten mittaa jännite penkille tulevista johdoista.
Lisäksi vasemmalla takapenkin alla saattaa olla sellainen keltainen rasia joka on jonkin asteinen ohjainlaite niille lämmittimille. Sinne pitäisi tulla jännite ainakin yhteen johtoon.