Pitäisi laittaa automaatille öljynlämpömittari, nyt vaan tuliki propleema että kumpi letkuista on laatikosta ulos tuleva.
Haluaisin mitata siis sitä laatikosta tulevaa öljyä, en sitä joka on jo jäähtynyt.
Autohan on G mersu ja laatikko 722.3
Automaattin öljylämpömittarin asennus?
Automaattin öljylämpömittarin asennus?
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Sen takia sinne tulee anturi koska autolla ajetaan maastossa ja laatikko kuormittuu huomattavasti enemmän kuin w124 ja w126 korisessa autossa.Mesedesi kirjoitti:Miksi laittaa letkuihin lämpöantureita.
Testaappas käykö W124:n tai W123:n jäähdytysveden lämpötila-anturi öljynpoistopropun tilalle...
Sinänsä, jos paikat toimii oikein, niin öljyn lämpötilan ei pitäisi olla jäähdytysnestettä suurempi.
Tekniikka on vaihdettu w126:sta 380 V8 ja aski on myöski sieltä peräisin.
Tämän takia vaihdelaatikko vaatii huomattavasti enemmän jäähdytystä kuin normaali tieajossa, ja sinne tulee lisä jäähdytin kenno alkuperäisen kaveriksi.
Mutta lämpömittari on ihan sitä varten että seurataan että lämmöt oikeasti pysyy kurissa eikä laatikkoa tule poltettua sen takia että lämmöt karkaavat...
Vastauksesi ei kyllä yhtään avartanut maailmaani vaihdelaatikon öljykierron suhteen... mutta selvitän sen sitten itse...
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
En aikonutkaan osallistua aiheeseen "Missä letkussa öljy kulkee laatikosta poispäin ja missä takaisin"´, vaan ehdotin sinulle paikkaa, minne voit sijoittaa lämpötila-anturin. Mutta jos vastaukseni ei kelpaa, niin kiitos ja anteeksi. Jätän tähän keskusteluun osallisutumiseni sitten tähän.
Toveri vaan laittoi omaan R129:siinsä perän- , automaatin- ja moottorin öljynpoistoproppuun myös lämpötila-anturit ja sitten ohjasi kytkimellä kojetaulun lämpömittarin osoittamaan lämpötilaa. Koetin tarjota tätä samaa toteutusta sinullekin, mutta jos ei kelpaa, niin ei sitten. Ajattelisin vain, että koko vaihteiston kokonaislämpötilakin antaisi myös osviittaa siihen, kuinka tukala tilanne askilla on menossa.
Toveri vaan laittoi omaan R129:siinsä perän- , automaatin- ja moottorin öljynpoistoproppuun myös lämpötila-anturit ja sitten ohjasi kytkimellä kojetaulun lämpömittarin osoittamaan lämpötilaa. Koetin tarjota tätä samaa toteutusta sinullekin, mutta jos ei kelpaa, niin ei sitten. Ajattelisin vain, että koko vaihteiston kokonaislämpötilakin antaisi myös osviittaa siihen, kuinka tukala tilanne askilla on menossa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
No kyllähän se siellä öljypohjassa kertoo jo jäähtyneen öljyn lämpötilan mutta ei kerro laatikossa kiertävän öljyn lämpötilaa rasituksessa.
No ongelma on ratkaistu.
Kuljettajan puolen letku on laatikolta ulos tuleva
Apukuskin puoli paluu laatikolle.
No ongelma on ratkaistu.
Kuljettajan puolen letku on laatikolta ulos tuleva
Apukuskin puoli paluu laatikolle.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Samoin kuin laatikossa 722.4. Tuo asia muuten selviää alle viiden minuutin, kun tunnustelee letkujen lämpiämistä auton kylmäkäynnistyksen jälkeen. Itse laitoin anturin öljynjäähdyttimen lähtöpuolelle, niin näin, minkä lämpöistä öljyä menee laatikkoon ja samalla miten jäähdytin toimii. Kadulla ajaessa lämpötilaa ei juurikaan saanut yli 60 asteen, mutta maastoajo varmasti rasittaa laatikkoa enemmän.xr5t kirjoitti:kuskin puolelta lähtee ja öljytikun puolelle palaa
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020




