124 täristää ikävästi ?
Vehon tyynyn hinta oli jotain 140-160 euroa. Pakko sanoa, mutta että mies laittaa tuhansia euroja vanteisiin/korisarjaan ja 160 euron tyynyistä sanoo...epk kirjoitti:tyynyt motonetistä![]()
kl:stä tilaan uudet tyynyt varmaankin, vehon hinnan tietää... ei ole väliä onko kone käynnissä, veto päällä tai ei. Väitän kyllä että koneen tyynyt ainakin osa syynä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Samanlaisen ongelman kanssa taisteltu; tärinää vapaalla, veto päällä, moottorijarrutuksessa. Talvella uusittiin kardaaniin kaikki + tasapainotus. Alusta, renkaat, laakerit, vanteet ja moottorin tukityynyt, suuttimet vaihdettu/tarkastettu. Värinä oli luonteeltaan niin pientä luokkaa, että se sai välillä epäilemään myös omaa mielenterveyttä.
Vika löytyi lopulta kardaanista, jota en osannut epäillä. Senhän piti olla kunnossa. Siispä toiseen koneistamoon painotukseen. Siellä jouduttiin poistamaan punttia urakalla. Purkivat kardaanin niin, että saivat koneeseen kiinni metalliosista ja tulos oli häkellyttävä. Auto tuntuu nyt taas mersulta ja oma muistikuva auton tasaisesta kyydistä osoittautui oikeaksi.
Eli tasapainottajia näyttää olevan joka lähtöön. Pitäisi vaan löytää se oikea. Epk:n tapauksessakin järkevintä lienee etsiä ensin syytä pyörivistä osista. Kardaanin kunnolla tuntuu olevan suuri merkitys.
MB 300D autom. -93
Vika löytyi lopulta kardaanista, jota en osannut epäillä. Senhän piti olla kunnossa. Siispä toiseen koneistamoon painotukseen. Siellä jouduttiin poistamaan punttia urakalla. Purkivat kardaanin niin, että saivat koneeseen kiinni metalliosista ja tulos oli häkellyttävä. Auto tuntuu nyt taas mersulta ja oma muistikuva auton tasaisesta kyydistä osoittautui oikeaksi.
Eli tasapainottajia näyttää olevan joka lähtöön. Pitäisi vaan löytää se oikea. Epk:n tapauksessakin järkevintä lienee etsiä ensin syytä pyörivistä osista. Kardaanin kunnolla tuntuu olevan suuri merkitys.
MB 300D autom. -93
no juu mutta en minäkään niistä vanteista tuplahintaa tietentahtoen maksaTimo L. kirjoitti:Vehon tyynyn hinta oli jotain 140-160 euroa. Pakko sanoa, mutta että mies laittaa tuhansia euroja vanteisiin/korisarjaan ja 160 euron tyynyistä sanoo...epk kirjoitti:tyynyt motonetistä![]()
kl:stä tilaan uudet tyynyt varmaankin, vehon hinnan tietää... ei ole väliä onko kone käynnissä, veto päällä tai ei. Väitän kyllä että koneen tyynyt ainakin osa syynä.![]()
tässä oiva esimerkki, miten voi mennä suteen vaikka olis jo kerran laitettu "kuntoon" , harmillisia... missä käytit ja mitä hintaluokkaa tuollainen kustansi.ksvs kirjoitti:Samanlaisen ongelman kanssa taisteltu; tärinää vapaalla, veto päällä, moottorijarrutuksessa. Talvella uusittiin kardaaniin kaikki + tasapainotus. Alusta, renkaat, laakerit, vanteet ja moottorin tukityynyt, suuttimet vaihdettu/tarkastettu. Värinä oli luonteeltaan niin pientä luokkaa, että se sai välillä epäilemään myös omaa mielenterveyttä.
Vika löytyi lopulta kardaanista, jota en osannut epäillä. Senhän piti olla kunnossa. Siispä toiseen koneistamoon painotukseen. Siellä jouduttiin poistamaan punttia urakalla. Purkivat kardaanin niin, että saivat koneeseen kiinni metalliosista ja tulos oli häkellyttävä. Auto tuntuu nyt taas mersulta ja oma muistikuva auton tasaisesta kyydistä osoittautui oikeaksi.
Eli tasapainottajia näyttää olevan joka lähtöön. Pitäisi vaan löytää se oikea. Epk:n tapauksessakin järkevintä lienee etsiä ensin syytä pyörivistä osista. Kardaanin kunnolla tuntuu olevan suuri merkitys.
MB 300D autom. -93
mitä autollasi ajettu ja mitä kardaanista uusittiin ?
Kardaanin täristys on n. 3xsuurempitaajuista kun renkaiden nopeutta pyörivistä osista tuleva. Nyt pitäis selvitää kumman taajuista tuo tärinä on niin jäisi turha rassailu pois.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
nyt on vaihdettu koneen hydrauli tyynyt, rauhottui mukavasti tyhjäkäynti vapinat ja ehkä myös ajossa , mutta vielä vapisee se mikä häiritsee eniten ! perän puoleiset kardaanin suojakumit otin auki ja laitoin uudet rasvat, ei vaikutusta (ei ollut kuivana muttei ihan täynnäkään rasvaa). Oli muuten 1½ vuotta vanhat koneen tyynyt, ja nyt jo ravisti ~2100 rpm ja tyhjäkäynnillä.
mitä tässä on nyt fiilistellyt niin väitän että on renkaiden "taajuudella" tuo vapina.
Tällä viikolla menee takujarrut vaihtoon ja käsijarrun kilkkeet, siitä sit seuraavaksi.
Mitä kädellä oon koittanut vanteelta napojen lämpötiloja niin samalta vaikuttaa joka nurkassa, en tiedä sitten voisko olla laakereista.
mitä tässä on nyt fiilistellyt niin väitän että on renkaiden "taajuudella" tuo vapina.
Tällä viikolla menee takujarrut vaihtoon ja käsijarrun kilkkeet, siitä sit seuraavaksi.
Mitä kädellä oon koittanut vanteelta napojen lämpötiloja niin samalta vaikuttaa joka nurkassa, en tiedä sitten voisko olla laakereista.
no niin ! vaihdoin takaa jarrulevyt ,palat ja käsijarru kilkkeet. Vaikuttais että parani jonnin verran , nyt ollaan siinä tilanteessa että onko vikaa enää ollenkaan, vaiko johtuuko enää 18" renkaista / korvien välissä
palat olivat jo hivenen jumissa ja urauttaneet levyä, pinta levyssä kuitenkin täysin kirkas ja konttorilla äskettäin hyvä jarruteho ja tasapuolinen, käsijarrussa myös. Tosin näkihän sen jo silmällä että vaihto kunnossa ovat.
Olivat muuten orkkikset, 95 vuoden leimat ja mersun tähti löytyi, ei paha kestoikä, tosin kuljettajasta riippuen eipä nuo takajarrut kovalle käytölle joudu
ja perhana kl:n zimmermanin levyistä puuttui kohdistus natsan reiät, ne joutui ite kairaamaan että sai levyt paikalle (ruuvin reikä oli)
että sillä lailla , täytyy päästä vielä muita 124:sia koeajamaan niin katson sitten jatkosta
palat olivat jo hivenen jumissa ja urauttaneet levyä, pinta levyssä kuitenkin täysin kirkas ja konttorilla äskettäin hyvä jarruteho ja tasapuolinen, käsijarrussa myös. Tosin näkihän sen jo silmällä että vaihto kunnossa ovat.
Olivat muuten orkkikset, 95 vuoden leimat ja mersun tähti löytyi, ei paha kestoikä, tosin kuljettajasta riippuen eipä nuo takajarrut kovalle käytölle joudu
että sillä lailla , täytyy päästä vielä muita 124:sia koeajamaan niin katson sitten jatkosta
Jos vapisee tosiaan renkaiden taajuudella olen juhape kanssa samaa mieltä. Jos renkaat, vanteet ja levyt kunnossa niin seuraavana vetoakselit. Eli vetoakselit irti ja pöydälle ja nivelet tarkastukseen, onko väljyyttä tai jäykkyyttä. On lisäksi helpompi jatkaa sieltä. Tietysti jos olisi ylimääräinen terve vetoaksli niin voisi kokeilla molemmilla puolilla.epk kirjoitti:paskat, vapiseen ihan selvästi vielä.
kyllä taidan kardaani availla ens viikolla !
Lisäksi kuten tuolla edellä luki kartaanin tasapainoittajia on joka lähtöön, eli jos oli kuitenkin kunnossa, niin voi hyvin mennä huonommaksi.
jaa niin tosiaan unohtui tuo taajuus, kardaanilla tiheämpi olis.
Tuli mieleen että voiko rikkoutunut iskari / jousi tehdä tätä ? välillä tuntuu että väpäjää uudella asvaltillakin
ja edelleen vapinan huomaa parhaiten jos on esim. kukkaro apparin penkillä niin huomaa kun se vapisee, rattiin ei vapise samalla tavalla
Tuli mieleen että voiko rikkoutunut iskari / jousi tehdä tätä ? välillä tuntuu että väpäjää uudella asvaltillakin
ja edelleen vapinan huomaa parhaiten jos on esim. kukkaro apparin penkillä niin huomaa kun se vapisee, rattiin ei vapise samalla tavalla
Toinen millä tuon vapinan "kuulee" on kun laitat sormet korviin...ihan tosi... matalat äänet kuuluu jotenkin paremmin sormien läpi.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
http://www.detali.ru/cat/MB/S01136000002.0020.gif
Osan numero 186, poskilaakerin väljyyden kokeilisin. Olisin voinut hieman tarkentaa jo aikaisemmin, mutta omalle tekstille tulee nopeasti sokeaksi.
Eli osia 180 tai 174 tarkoitin tällä laipallani. Tuollainen "laippaliitoshan" akseleiden välissä on. Murre-eroja
Osan numero 186, poskilaakerin väljyyden kokeilisin. Olisin voinut hieman tarkentaa jo aikaisemmin, mutta omalle tekstille tulee nopeasti sokeaksi.
Eli osia 180 tai 174 tarkoitin tällä laipallani. Tuollainen "laippaliitoshan" akseleiden välissä on. Murre-eroja
Saman kuuloista ongelmaa löytyy omasta autosta, Itsellä epäilen viaksi että pyörän navassa on jotakin häikkää, kiero tai ei ole keskittynyt laakeriin oikein.
Jarruttaessa auto pysähtyy hytkyen ja ajossa pompottaa vänkärin penkillä olevia tavaroita.
Uudet takajarrulevyt pysyy hetken aikaa suorassa ja taas alkaa vatkaan kun jarruttaa. Sama mitkä renkaat on alla niin samaa tekee, toisilla tuntuu pahemmin ajossa.
Ettei olis samaa vikaa..
Jarruttaessa auto pysähtyy hytkyen ja ajossa pompottaa vänkärin penkillä olevia tavaroita.
Uudet takajarrulevyt pysyy hetken aikaa suorassa ja taas alkaa vatkaan kun jarruttaa. Sama mitkä renkaat on alla niin samaa tekee, toisilla tuntuu pahemmin ajossa.
Ettei olis samaa vikaa..
Mites nätisti painui männät sisälle? Ei ois kallis paukku jos pullautat männät pihalle ja vaihat kumit. Vaikka nuo paloja vaihtaessa ois saanu sisälle kohtuu helposti painumaan, ni silti voi jo jumia sen verran et jää pikkase pala hankaamaan levyä tai iha vaa vipattamaan "huulille".epk kirjoitti:no niin ! vaihdoin takaa jarrulevyt ,palat ja käsijarru kilkkeet.
palat olivat jo hivenen jumissa ja urauttaneet levyä, pinta levyssä kuitenkin täysin kirkas ja konttorilla äskettäin hyvä jarruteho ja tasapuolinen, käsijarrussa myös. Tosin näkihän sen jo silmällä että vaihto kunnossa ovat.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
auton meno ja pakki suuntan kokeilin, toisella puolella ei välystä ollenkaan ja toisella puolella ehkä noin muutaman satkun välys, mielestäni ei ollenkaan tosin sekään? vaikea sanoa kun ei ole verrokkia. Mitään kolinan tapaista ja selvää välystä ei kuitenkaan ole.AkiVaa kirjoitti:http://www.detali.ru/cat/MB/S01136000002.0020.gif
Osan numero 186, poskilaakerin väljyyden kokeilisin. Olisin voinut hieman tarkentaa jo aikaisemmin, mutta omalle tekstille tulee nopeasti sokeaksi.
Eli osia 180 tai 174 tarkoitin tällä laipallani. Tuollainen "laippaliitoshan" akseleiden välissä on. Murre-eroja
mulla ei jarrutuksessa tule vapinoita, laakerit on itellä joko alkuperäiset vielä taikka sitten kerran vaihdettu ja huonosti asennettu ?Japa190 kirjoitti:Saman kuuloista ongelmaa löytyy omasta autosta, Itsellä epäilen viaksi että pyörän navassa on jotakin häikkää, kiero tai ei ole keskittynyt laakeriin oikein.
Jarruttaessa auto pysähtyy hytkyen ja ajossa pompottaa vänkärin penkillä olevia tavaroita.
Uudet takajarrulevyt pysyy hetken aikaa suorassa ja taas alkaa vatkaan kun jarruttaa. Sama mitkä renkaat on alla niin samaa tekee, toisilla tuntuu pahemmin ajossa.
Ettei olis samaa vikaa..
männät meni ihan sormi voimin sisälle ja toinen halus tulla ulos kun toista painoi sisää, siis näppituntumalla nekin olivat kunnossa.jackie kirjoitti:Mites nätisti painui männät sisälle? Ei ois kallis paukku jos pullautat männät pihalle ja vaihat kumit. Vaikka nuo paloja vaihtaessa ois saanu sisälle kohtuu helposti painumaan, ni silti voi jo jumia sen verran et jää pikkase pala hankaamaan levyä tai iha vaa vipattamaan "huulille".epk kirjoitti:no niin ! vaihdoin takaa jarrulevyt ,palat ja käsijarru kilkkeet.
palat olivat jo hivenen jumissa ja urauttaneet levyä, pinta levyssä kuitenkin täysin kirkas ja konttorilla äskettäin hyvä jarruteho ja tasapuolinen, käsijarrussa myös. Tosin näkihän sen jo silmällä että vaihto kunnossa ovat.
en tiedä, voisin kyllä seuraavaksi ihan piruuttaan ottaa sen kardaanin irti ja sen laakeria vaikkapa tutkia. On mielestäni nyt vaikea sanoa varmasti tuleeko vapina renkaiden taajuudella vaiko sittenkin kardaanin "3x" speedillä
Joko on vapinalle lääke löytynyt?
Itsellä: W210 290 TD STW -97, 225 thkm ja täristää
Olen vaihtanut kaikki pyöränlaakerit, ristikon, tukikumin ja laakerin ja tasapainotuttanut kardaanin. Siinä ilmeni booriväljyyttä, joka kuuluu lievänä kolinana aika-ajoin kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa. Kardaania ei voi kiristää booriin! Se on selkeä puute entisiin malleihin verrattuna.
Oletteko kokeillut perän lämpöä reilun ajon jälkeen. Tänään +10 ilmassa ja 50 km:n ajon jälkeen kättä kesti pitää pinnassa n. 5 sek ja alkoi kuumua kestämättömäksi. Onko se normaalia?
Jurina ja vapina ei vaan ota lähteäkseen!
Itsellä: W210 290 TD STW -97, 225 thkm ja täristää
Olen vaihtanut kaikki pyöränlaakerit, ristikon, tukikumin ja laakerin ja tasapainotuttanut kardaanin. Siinä ilmeni booriväljyyttä, joka kuuluu lievänä kolinana aika-ajoin kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa. Kardaania ei voi kiristää booriin! Se on selkeä puute entisiin malleihin verrattuna.
Oletteko kokeillut perän lämpöä reilun ajon jälkeen. Tänään +10 ilmassa ja 50 km:n ajon jälkeen kättä kesti pitää pinnassa n. 5 sek ja alkoi kuumua kestämättömäksi. Onko se normaalia?
Jurina ja vapina ei vaan ota lähteäkseen!
Kartaani tai vetari ehkä syypäänä. Yksi 123 farkku täristi niin että B ja C-pilareiden verhoilut tippuivat irti ajossa 
Syypää oli vetoakseli. Tämä tapahtui joskus kultaisella 80 luvulla, kun auto oli uuden karhea
Ja vika oli siinä mielessä mielenkiintoinen, että se saattoi ilmaantua vasta esim 30 minuutin ajon jälkeen.
Omassa 124:ssa on tällä hetkellä hieman tärinä vikaa ajoittain, luultavasti pitäs ittekki alkaa kannatinlaakeri remppaa suunnittelemaan
Syypää oli vetoakseli. Tämä tapahtui joskus kultaisella 80 luvulla, kun auto oli uuden karhea
Omassa 124:ssa on tällä hetkellä hieman tärinä vikaa ajoittain, luultavasti pitäs ittekki alkaa kannatinlaakeri remppaa suunnittelemaan
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
[quote 50 km:n ajon jälkeen kättä kesti pitää pinnassa n. 5 sek ja alkoi kuumua kestämättömäksi. Onko se normaalia? [/quote]
Sattumoisin kokeilin oman autoni (W203) perän lämpöä tänään myös 50 km ajon jälkeen; lämmitti hieman kättä mutta kuumasta ei voi puhua.
Lievän tärinän vuoksi (yli 100 nopeudessa) kokeilin vetareita ja oikeanpuoleisessa poskilaakerissa tuntuu pieni väljyys. Aiheuttaako tärinää ?
Sattumoisin kokeilin oman autoni (W203) perän lämpöä tänään myös 50 km ajon jälkeen; lämmitti hieman kättä mutta kuumasta ei voi puhua.
Lievän tärinän vuoksi (yli 100 nopeudessa) kokeilin vetareita ja oikeanpuoleisessa poskilaakerissa tuntuu pieni väljyys. Aiheuttaako tärinää ?
W203CDI
Oma 350:n täristää kas lievästi kartaanin taajuudella, vänkärin penkin verhoilu värisee. Eilen aloin vaihtaan peräöljyjä kaupunkireissun jälkeen n. 30-40 km, siis kaupungissa. Oli yllättävän kuuma perä vielä parin tunnin ajon päätymisen jälkeen. Tuleekohan tuo tärinä sitten tuolta perästä. Ei se kyllä tuolla tavalla normaalisti lämpene.Nafta kirjoitti: Itsellä: W210 290 TD STW -97, 225 thkm ja täristää
Oletteko kokeillut perän lämpöä reilun ajon jälkeen. Tänään +10 ilmassa ja 50 km:n ajon jälkeen kättä kesti pitää pinnassa n. 5 sek ja alkoi kuumua kestämättömäksi. Onko se normaalia?
Jurina ja vapina ei vaan ota lähteäkseen!
Löytyikö syyllinen
Vanhahko ketju, mutta minulla tärinä jatkuu. Olen vaihtanut edellisen vastaukseni jälkeen paineakut, narinanivelet ja voidellut kardaanin boorin paksulla vaseliinillä. Ja olen minä poka miettinytkin, jopa mielenterveyttänikin.
Kardaanin tasapainottaja ei laittanut etuosaa samanaikaisesti tasapainokoneeseen, vaan painotti pelkän takapään. Sanoi, että boori on väljä, eikä etupäätä kannata painottaa. Sittemin katsastusmies totesi, että W210:n kardaanin boorin tuleekin olla hieman "väljä". Nyt epäilen, että kardaanin painotus meni ns. ..tuiksi, koska koko kokonaisuus jäi painottamatta.
Kardaanin tasapainottaja ei laittanut etuosaa samanaikaisesti tasapainokoneeseen, vaan painotti pelkän takapään. Sanoi, että boori on väljä, eikä etupäätä kannata painottaa. Sittemin katsastusmies totesi, että W210:n kardaanin boorin tuleekin olla hieman "väljä". Nyt epäilen, että kardaanin painotus meni ns. ..tuiksi, koska koko kokonaisuus jäi painottamatta.
Mitenkäs Epk:lle ja muille kävi?Kertokaa ihmeessä.
Itse kärsinyt puolisen vuotta pienestä pompotuksesta ja tärinästä,minkä huomaa parhaiten alhaisilla nopeuksilla.
Eilen vaihdoin etuiskarien yläpään kumit,mutta ei vaikuttanut.Nyt houkuttaisi vaihtaa etuiskarit,mutta kaipa nekin rahat menisi hukkaan.Parilla korjaamolla ei keväällä löydetty vikaa,mikä olisi tämän rauhattomuuden auton kulussa selittänyt.Alkaa tuleen minullekin kalliiksi,kun uudet renkaatkin ostin kesällä,varmuuden vuoksi.
Itse kärsinyt puolisen vuotta pienestä pompotuksesta ja tärinästä,minkä huomaa parhaiten alhaisilla nopeuksilla.
Eilen vaihdoin etuiskarien yläpään kumit,mutta ei vaikuttanut.Nyt houkuttaisi vaihtaa etuiskarit,mutta kaipa nekin rahat menisi hukkaan.Parilla korjaamolla ei keväällä löydetty vikaa,mikä olisi tämän rauhattomuuden auton kulussa selittänyt.Alkaa tuleen minullekin kalliiksi,kun uudet renkaatkin ostin kesällä,varmuuden vuoksi.
Viimeksi muokannut Ari, To 24.09.2009 07:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)





