190:een 3 Litranen 24v Turbodiisseli

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

190:een 3 Litranen 24v Turbodiisseli

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Olis tarkotus alottaa Projekti ja tehotavoite on korkeat 192hp ;)
Remmiahdin on myös tarkoitus laittaa ja muuta pientä härpytintä..

Jos kiinnostusta riittää, niin voin laittaa aina välillä juttua ja ehkä kuviakin!
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Tämmönenhän kiinnostaa aina ;)
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

asiaan

Viesti Kirjoittaja jyfko »

on muuten Samulin vanha.. jota ei saatu kasaan..
Onko tietoo mitä koneelle tapahtu?

Projektista:

Vahvistettu laatikko on jo paikallaan ollutkin...
Pitäis saada jostain sopivasti hx52 pro.
Remmiahdin on tilattu.
Pakosarjaa pitäis ostaa tai tehä
Kiertokanget teettää.
Isompaa venttiilii kehittää.. ONKO JOLLAIN TIETOO JOSTAKIN SOPIVISTA, ETTÄ VOIS SAADAJOSTAKIN?

Edit: äijä puhuu jostakin garret 40 kuulalaakerimallista, olis kuulemma jees.. hmm

Korostan, että mä en tee ite konetta..ainoastaan nautin 192hevosvoiman kyydistä! Jos pääsis alle 20sek vattimaili..
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

tilattu

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Pumppu ja elementit tilattu..

pumppu ja elementit ja mynään säädettäväksi
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

ite tossa puuhailin tollaisen w201:sen missä on kuutosdiesel, nyt jälkeenpäin ajateltuna sanoisin että se OM605 voisi olla ajattelemisen arvoinen moottori myös
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

heh

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Juu varmasti...

Mulla oli sellanen paikalla ja penkitettin 390heppaa!
Materpower turponen ja 2,4bar, tosin penkittäjä väitti olevan 2,2bar.
Isommalla turposella olis varmasti lähtenyt yli 400heppaa.
Mulla oli vielä pumppu säädetty sille vanhemmalle koneelle, elikkä vetävät kierrokset vaan noin 5500.
Arvaa kasvoiko nälkä;) :lol:
Samalla suhteella tästä saisi 468heppaa, eli helposti! Tosin tavoite on jossakin ihan muualla.. :!:
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

niin

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Olisko jollakin käsitystä turposta?

Paras, jos haetaan tehoja?

Olisko se
-hx 50pro
-gt 40
-gt 42

Asentaja haukkuu holsetit vanha-aikaisiksi :?:

Mun mielestäni toi holsetti olis passeli, mutta valaiskaa tietämätöntä
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: heh

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jyfko kirjoitti:Juu varmasti...

Mulla oli sellanen paikalla ja penkitettin 390heppaa!
Materpower turponen ja 2,4bar,
Ei kai tuohon tehoon tarvi noin kovia paineita? :shock:
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

niin

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Mulla ainakin tarvi!
Tosin masteri oli mallia MP 802315, eli ei mikään hauheen iso..
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

millä kierroksilla masterin teho huippu oli ?
ja kunkas vääntö oli
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

huiput

Viesti Kirjoittaja jyfko »

5500kierroksella oli 287.1kw, sitten loppui vedot.. oli kyllä vielä nousussa.
Väännöt on automaatista vaikee saada, sillä ekax tuli 380nm :? .
Uusi´laskenta antoi 560nm 4???rpm ja 500nm oli 5500rpm, mutta
mielestäni vieläkin oli alakanttiin laskettu, kun muistin väärin nopeudet ja kierrokset..
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

Hidasta

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Uus pumppu tuli tänään..
Nyt odotetaan venttiilejä..
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

oliko tuossa om 605 vakio imusarja ja pakosarjan malli kiinnostas mitä käytetty omassa oli 2 barilla 344 hp ja 550 nm vakio pako ja imusarjoilla
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Vakio imusarja ja tehty pakosarja.. Olikos sulla 10 vai 20venttiilinen kone?

edit.. tottakai 20V :o
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

juu monivena on ja pakosarja olis suunnitteilla ja imusarjakin pitaää talvenmittaan hieroa ja kokeilla eikö siitä sasi 400 heppaa irti. tuo edellinen setti on vakio kierroksilla eli syöttö loppuu 5200 sitäkin pitää rukata kun saa noi sarjat tehtyä. kyllä se ajossa kokeiltu on että miten se laulaa 2,7 barin ahdoilla ja kyllä se menee pakopaine vain nousee ja pakokaasunlämpö eli pakosarja kanittaa sen verran etta vaatis parempaa tilalle
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

jmo2204 kirjoitti:oliko tuossa om 605 vakio imusarja ja pakosarjan malli kiinnostas mitä käytetty omassa oli 2 barilla 344 hp ja 550 nm vakio pako ja imusarjoilla
Millä ahtimella? Mitä pakopaine näytti tuolla 2bar aholla?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

pakopaineet oli jarrussa 1.5-1.7 kiloa pakopesänä on 1 ar oleva jossa on läppäohjaus .
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Joo.. kyllä kun laittaa vetävät kiekat 6500, niin veikkaan että mulla olis menny sillä toi 400heppaa puhki!

Pumpusta ilmeisesti alkaa myös loppumaan tavara aikast pian..
Isommalla ahtimella saadaan tietty hyötysuhdetta pikkasen paremmaksi..

Olen kuullu, että toi vakiopakosarja riittää just ton 350heppaa..
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Ny tilataan vievit..
Huomen haetaan remmiahdin
Katotaan piakkoin, mitä saadaan elementeistä irti..
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

juu voi olla että pakosarja antaa tuon mikä sieltä tuli pitää askarrella talven pimeinä tunteina sarja ja pikku viilausta sinne tänne niin jotain parannusta kait tulee
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Mulla olis ollut ylim. pakosarja, mut se 10v koneeseen..
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Hitto.. Osat kestää saapua noin kolme kuukautta :cry:
jyfko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 15.12.2007 22:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jyfko »

Millasia aikoja te ootte ajellu 20v diisseleillä ja loppunopeutta?
Vastaa Viestiin