w203 C180K manual ohituskiihtyvyydestä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sirius18
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.05.2006 12:41

w203 C180K manual ohituskiihtyvyydestä

Viesti Kirjoittaja sirius18 »

Hip hei,

olen alkanut epäillä autoni ilmamassamittarin kuntoa, alle 2000 varvin pata ei ehkä vedä kuten pitäisi joten voisiko joku vastaavan auton omaava käydä sen verran kellottamassa isolla tiellä ohituskiihtyvyyttä kuutosvaihteella välillä 80-120 km/h?

Löysin netistä hollantilaisten tekemän kiihtyvyysmittauksen ko. autolle mutta siinä oli käytetty pienempiä vaihteita, tässäpä tuloksia:

50-80 km/h, 3./4. vaihde: 5,1/6,6 sek
80-120 km/h, 4./5. vaihde: 9,3/11,6 sek

Autoni pääsee kyllä noihin tuloksiin mutta kiekkoja noilla vaihteilla on parisen tonnia ja siitä yli koko ajan.
w447 119 Allradantrieb
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

hyviltä nuo ajat nyt suunnilleen näyttää painavalta autolta.?
Partanen.net
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Täältä löytyy tehtaan antamat arvot

http://www.mercefreaken.com/ ( sieltä modellene jne.)

Näyttäis olevan että kunnon vääntö alkaa 2500rpm, ei kannata odottaa kovin kummoista vääntöä alle 2000rpm tuon kokoiselta moottorilta
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Siriuskin vaan dieselin ostoon, niin alkaa veto alempaa. :lol:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
sirius18
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.05.2006 12:41

Viesti Kirjoittaja sirius18 »

tuikku kirjoitti:.
Siriuskin vaan dieselin ostoon, niin alkaa veto alempaa. :lol:
Heh hyvinkin mielelläni jos viettäisin enemmän aikaa autossa :D Ikävä on dieselin vetoja...

Autostani vielä sen verran että hieman epätasaisesti veto tulee 1000-2500 varvin välillä, se voisi viitata maffivikaan... Onko kukaan hommannut Keski-Euroopasta mittaria ja värkännyt itse sitä paikoilleen? Tuossa olisi ko. myllyyn sopiva mittari:

http://cgi.ebay.de/Luftmassenmesser-Mer ... 18Q2el1247

Jos tuon ostan niin tartteeko ECUlle kertoa koodaamalla että autossa on uusittu mittari tai tehdä muita "poppakonsteja" - vai riittääkö vaan pulttaaminen kiinni ja kovaa ajoa...?
w447 119 Allradantrieb
Avatar
sirius18
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.05.2006 12:41

Viesti Kirjoittaja sirius18 »

Nyt tulee vähän whinetystä: Voi helveteeraa eikö kukaan samanlaisen auton omistaja voisi käydä ottamassa maantiellä parit vedot kello kourassa? Kai teitä täällä luuraa. Ei olisi paljon pyydetty... :wink:
w447 119 Allradantrieb
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella arvailisin, että jos kerran murhetta on vain noin pienillä kierroksilla, niin sehän voisi viitata läppärungon toimintaan.
Jospa siellä on välystä.
Pienissä ilmamäärissä, jolloin on vielä suhteessa suuret muutoksetkin kyseessä, niin pienikin välys aiheuttaa suhteessa suurempia muutoksia ilman määrään.
Näitähän se ohjelma sitten korjailee ilmamassamittarin antaman tiedon perusteella, siis seosta oikeaksi.
Voisikko tämä aiheuttaa tätä vaivaa ?

Foorumilla ei taida olla oikein näihin kompuramalleihin hurahtanutta taulapäätä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
sirius18
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.05.2006 12:41

Viesti Kirjoittaja sirius18 »

sirius18 kirjoitti:Autostani vielä sen verran että hieman epätasaisesti veto tulee 1000-2500 varvin välillä, se voisi viitata maffivikaan...
Hopsansaa, auto kävi B-huollossa ja samalla vaihtoivat tulpat ja avot: veto on nyt huomattavasti tasaisempaa, ei epätasaista nykimistä enää! No voimaa ei varsinaisesti tullut lisää mitä nyt nopeasti kiihtyvyyksiä kellottelin.

Pyysin myös mittaamaan testerillä ilmanmassamittarin kunnon, kuulemma antaa ihan ohjearvoihin lukemia joten auto on sittenkin kunnossa. Lussu mikä lussu :P

Pitääkö tässä prkl alkaa kyseleen tarjouksia Kleemannin boksista :wink:

Ps. Käytetäänkö tuossa M271-koneessa jotain eksoottisia tulppia kun osien ja vaihtotyön hinta oli toistasataa euroa, mummoissa 700-800 mk...? Elämä on...
w447 119 Allradantrieb
Avatar
sirius18
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.05.2006 12:41

Viesti Kirjoittaja sirius18 »

Nojaa, näin kosteitten kylmien aamustarttien aikana on tullut huomattua että kyllähän se vieläkin tahtoo nyhtää hieman epätasaisesti kylmällä koneella.

Ilmansuodattimenkin vaihdoin, olisiko sittenkin ilmamassamittari paskainen mutta testeri antaa MAF-testissä silti ok tuloksen??
w447 119 Allradantrieb
Vastaa Viestiin