Automaatti ongelmako?
Automaatti ongelmako?
En tiedä kuuluuko asiaan, mutta vajaalämpöisellä koneella vaihteisto vaihtaa isommalle melko korkeilla kierroksilla (n. 3000). Lämpimänä normaalisti. Vaihdatin äskettäin vaihteistoöljyt merkkiliikkeessä, mutta en viitsinyt kysyä asiasta, koska luulin uusien öljyjen auttavan.
C200 4Matic EQ Boost -19
SLK 230 A -97
C 220 -94
CE 230 -88
+ muita autonjäljitelmiä...
SLK 230 A -97
C 220 -94
CE 230 -88
+ muita autonjäljitelmiä...
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
lainaan vähän topiccia.
tietääkös joku kertoa mikä on vikana kun:
- tyhjänkäynnilläkin vetää todella reippaasti
- jarruttaessa sammuu aivan kuin manuaali(jos ei koske kytkimeen)
auto on w123 230 automaatti -82..
oma veikkaus on että turbiini ei "irrottais" ollenkaan?
missä vika, mikä neuvoksi?
tietääkös joku kertoa mikä on vikana kun:
- tyhjänkäynnilläkin vetää todella reippaasti
- jarruttaessa sammuu aivan kuin manuaali(jos ei koske kytkimeen)
auto on w123 230 automaatti -82..
oma veikkaus on että turbiini ei "irrottais" ollenkaan?
missä vika, mikä neuvoksi?

Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
kaasutinkone? -> moottorijarrutuksen aikaisen polttoaineensyötönkatkaisun takaisnkatkaisu myöhästelee....esimerkiksi...- tyhjänkäynnilläkin vetää todella reippaasti
- jarruttaessa sammuu aivan kuin manuaali(jos ei koske kytkimeen)
Mitkä muuten on tyhjäkänytikierrokset vaihde päällä?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
juu, kaasarikone..unski kirjoitti:kaasutinkone? -> moottorijarrutuksen aikaisen polttoaineensyötönkatkaisun takaisnkatkaisu myöhästelee....esimerkiksi...- tyhjänkäynnilläkin vetää todella reippaasti
- jarruttaessa sammuu aivan kuin manuaali(jos ei koske kytkimeen)
Mitkä muuten on tyhjäkänytikierrokset vaihde päällä?
juuttuvakurkkuisella strömpällä..
en tiedä tyhjäkäyntikierroksien määrää, ei ole mittaria.
ja jos pitää jarrulla vastaan, ni sammuu.
ei mielestäni käy vapaalla liian kovaa tyhjäkäyntiä..
tota "jatkuvaa vetoa" en ymmärrä.. kyllä mulla kaikki automaattiautot on tyhjäkäynnillä liikkuneet, mutta tää hyökkää vähän turhankin reippaasti..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Mulla 124 300TE -91 tomaatti jättää kanssa vedon päälle turhan rajuna, varsinkin jos on kiusannut autoa. Normaali köröttelyvauhtia ajellessa toimii hyvin. Mutta heti jos vähän antaa kaasua reippaammin jää tyhjäkäynti todella korkeeksi.
Tyhjäkäynnin mun autossa saa palautettua normaaliin siitä 2000 kierroksesta, kun käyttää P tai N päällä kierrokset n. 4000:ssa. Senkin jälkeen se välillä arpoo pari kertaa n.1500 kierroksen ja normaalin käynnin väliä, ennenkun tasottuu. Ajattelin, että voisko tämä viitata vikaa mielummin koneen, kun tomaatin puolelle...???
Ja siihen tomaatin kylmänä vaihtamiseen, niin kyllä se vaihtaa ihan tarkotuksella myöhään vaihteet, jotta se katti lämpiäis. Sport asennolla kun ajaa, niin vaihtaa TODELLA myöhään.
Tyhjäkäynnin mun autossa saa palautettua normaaliin siitä 2000 kierroksesta, kun käyttää P tai N päällä kierrokset n. 4000:ssa. Senkin jälkeen se välillä arpoo pari kertaa n.1500 kierroksen ja normaalin käynnin väliä, ennenkun tasottuu. Ajattelin, että voisko tämä viitata vikaa mielummin koneen, kun tomaatin puolelle...???
Ja siihen tomaatin kylmänä vaihtamiseen, niin kyllä se vaihtaa ihan tarkotuksella myöhään vaihteet, jotta se katti lämpiäis. Sport asennolla kun ajaa, niin vaihtaa TODELLA myöhään.