Sergeyn W115
Jep... mä tiedän...
Mutta mä en tykkää tosta katkaistusta, uudemmasta puskurista! Vähä mallailua, maski ja puskuri vielä irti, mutta kylä se näemmä sinne uppoaa.

Takapuskuri oli ennen melko heikossa hapessa. Uus on sitten vähän paremmassa kunnossa.
Ennen:

Jälkeen:

Mutta mä en tykkää tosta katkaistusta, uudemmasta puskurista! Vähä mallailua, maski ja puskuri vielä irti, mutta kylä se näemmä sinne uppoaa.

Takapuskuri oli ennen melko heikossa hapessa. Uus on sitten vähän paremmassa kunnossa.
Ennen:

Jälkeen:

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Hienolta näyttää. Olet oikeassa tuossa etupuskuriasiassa. "Katkaistu" ei ole niin hjuva.
Kävin omaakin pystäriä kuolaamassa vähän aikaa sitten. Pitää sekin varmaa ainakin siirtokilvillä laittaa liikenteeseen jossain vaiheessa. Ruumisauto pitää kuitenkin hoidella ensin alta pois.
OT: Onkohan se meikäläisen ruumisautoprojekti oikealla osastolla ollessaan kuitenkin väärässä paikassa? Eikö Oldtimerin lukijat lue projektifoorumia?
Kävin omaakin pystäriä kuolaamassa vähän aikaa sitten. Pitää sekin varmaa ainakin siirtokilvillä laittaa liikenteeseen jossain vaiheessa. Ruumisauto pitää kuitenkin hoidella ensin alta pois.
OT: Onkohan se meikäläisen ruumisautoprojekti oikealla osastolla ollessaan kuitenkin väärässä paikassa? Eikö Oldtimerin lukijat lue projektifoorumia?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
OT jatkuu... Minä ainaki luen! Ja ne sun penkit o kertakaikkisen upeat 
Ja Ettei ihan kokonaan mene OT niin tässä miettinyt tota rekisteröintijuttua. Meinasin että jos katsastais ja ajais tällä lomareissun, ja iskis samantien sitten pois liikenteestä, koska talvella en tuu ikinä ajamaan tällä, säästäs pitkän pennin.

Ja Ettei ihan kokonaan mene OT niin tässä miettinyt tota rekisteröintijuttua. Meinasin että jos katsastais ja ajais tällä lomareissun, ja iskis samantien sitten pois liikenteestä, koska talvella en tuu ikinä ajamaan tällä, säästäs pitkän pennin.
Tuli käytyä suomenmaalla lomareissulla ja ei tullu ajeltua pystärillä vaan coupella. Tapasinpas foorumin Petteri Kivimäenkin ja hänen tuttavansa. Siinähän se sateessakin tunti vierähti mersuista rupatellessa. Osat vaihtoi omistajaa puolin ja toisin. Nyt kun vielä sais inspiraation ruuvailla nuo osat paikalleen.
Autohan ei ole muuttunut juuri miksikään, mitänyt tuollaiset "leikki" kilvet tuli laitettua. Siis ei aidot. Ja niin kaatikselta löysin tuossa kesäkuussa kattotelineetkin Thulen valmistamat vuodelta 1975. Samalla löytyi Taksikupu kaarineen suunilleen samoilta vuosilta. Senkin vois piruuttaan tohon sovittaa, kun onhan mulla se valon pistoke vielä tuossa vesikourussa kuskin puolella kiinni.

Autohan ei ole muuttunut juuri miksikään, mitänyt tuollaiset "leikki" kilvet tuli laitettua. Siis ei aidot. Ja niin kaatikselta löysin tuossa kesäkuussa kattotelineetkin Thulen valmistamat vuodelta 1975. Samalla löytyi Taksikupu kaarineen suunilleen samoilta vuosilta. Senkin vois piruuttaan tohon sovittaa, kun onhan mulla se valon pistoke vielä tuossa vesikourussa kuskin puolella kiinni.

en mää tarvi ku vanhatki o priimat
Kiitos kuitenkin tarjouksesta. Merkit ei oo paikallaan viel ku on ne kiristysjousiprikat ruostunu pois. ajattelin oikasta ja sikafleksata kiinni. Keulatähti on poikki, sellasta mä kaipaan ja se on mun hätä nr. 1!
EDIT! Olisko kellää sitä kuuluisaa takalasin porrasritilää? Olis kiva saaha moinen pimp-kapine.

EDIT! Olisko kellää sitä kuuluisaa takalasin porrasritilää? Olis kiva saaha moinen pimp-kapine.
Kävisköhän siihen merkkiin W123:sen kumitötsä joka painetaan sinne reikään ja merkki peräänSergey kirjoitti:en mää tarvi ku vanhatki o priimat![]()
Kiitos kuitenkin tarjouksesta. Merkit ei oo paikallaan viel ku on ne kiristysjousiprikat ruostunu pois. ajattelin oikasta ja sikafleksata kiinni. Keulatähti on poikki, sellasta mä kaipaan ja se on mun hätä nr. 1!

auto w123 200D/300DT vm, -81
Tuli autol ajettua 50km koelenkki ja jumittavat jarrut lakkasi jumittamasta. Enää ne vain täristää. Vilkun rele on pimeenä. Olisko kellää ehjää? Nopeusmittari toimii mutta matkamittari ja trippimittari lakkasi toimimasta. Laturikin toimii vain kehnosti. Pitää se pistää uuteen uskoon... Mahtaako motonetist yms saada?
Maskin ja puskurin mallailu on edelleen kesken kun piti muuttaa. Kohta auto pääsee autotalliin, siellä sitä kelpaa sateelta suojassa ruuvailla.

Niin, kyllä mä noilla leikkikilvillä ajelin
Maskin ja puskurin mallailu on edelleen kesken kun piti muuttaa. Kohta auto pääsee autotalliin, siellä sitä kelpaa sateelta suojassa ruuvailla.

Niin, kyllä mä noilla leikkikilvillä ajelin

- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viesti:
Vilkun rele on yhtäkuin hätävilkku, niitä löytyy varmaan jokaiselta pystärimieheltä ylmääräsiä. Multa löytyy yks mistä on hätävilkun vetonuppi matkannut Nevadaan, liekö irronnut silleen ettei voi ehjätä. Saat ilman eestä jos tarttet ja jos löydän.
Jarruloista: sitten kun seuraavan kerran tulet ihimisten ilimoille sieltä jostain niin otat vanhat jarrusatulat mukaan ja ostat uudet jarrusatulat ja palat. Kannattaa! Vanhoista jarrusatuloista saapi hyvityksen.
Siteeraan tässä rehellisesti alakerran naapuria kun pystäriäni koeajoi: "kettu tässähä on paremmat jarrut ku mun bemarissa perkele!" Huvitti aikalailla.
Jarruloista: sitten kun seuraavan kerran tulet ihimisten ilimoille sieltä jostain niin otat vanhat jarrusatulat mukaan ja ostat uudet jarrusatulat ja palat. Kannattaa! Vanhoista jarrusatuloista saapi hyvityksen.
Siteeraan tässä rehellisesti alakerran naapuria kun pystäriäni koeajoi: "kettu tässähä on paremmat jarrut ku mun bemarissa perkele!" Huvitti aikalailla.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Pystärissä muuten on sellaiset jarrut, teholtaan ja tuntumaltaan, että harva tuntuvasti uudempi auto pääsee samaan.Petteri Kivimäki kirjoitti:Siteeraan tässä rehellisesti alakerran naapuria kun pystäriäni koeajoi: "kettu tässähä on paremmat jarrut ku mun bemarissa perkele!" Huvitti aikalailla.
Takaveto-Volvot..
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Onko se hätävilkun nuppi se punainen nupikka ratin takana kuten kuvassa?

Sisustuskuvaa kans, Canon Photostitch hoiteli panoraamayhdistelemisen. Eikä kovinkaan taidokkaasti
Noh, kun ei o kunnon kameraa niin ei voi mitään. Matot ja ovipahvit on vielä pesemättä. Ääh kauhee himo olis ajella mutta kun ei ehi ni ei ehi...

Sitten otin perhepotretteja pari...

Sisustuskuvaa kans, Canon Photostitch hoiteli panoraamayhdistelemisen. Eikä kovinkaan taidokkaasti

Sitten otin perhepotretteja pari...

Viimeksi muokannut Sergey, Su 07.09.2008 01:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kellon voi vaihtaa suosiolla ehjään, on kiinni kahdella mutterilla mittaristossa. Mittariston vedät ulospäin ja vaijeri irti. Nopeusmittari on kiinni kolmella ruuvilla joten koko mittaristoa ei välttämättä tarvi edes kokonaan poistaa vaan mahtuu sivulta uusimaan pelkän kellon tai nopeusmittarin.Sergey kirjoitti:Ok, onko tuossa mittarin irrotuksessa mitään erityishuomioitavaa? Voiko kelloa korjata kotikonstein?
Nyt kun katselen nuita kuvia tuossa yllä, niin aika rakeisia ovat. Mutta syy on se että oli pimeää jo!
Aika moni vika voi selittyä hapettuneilla kontakteilla, ainakin täydellinen himmentimen puhdistus ja harjaus dremelillä korjasi taustavalot

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
jooo noi on siis kuljetuksen ajaksi paikallaan
Ei oo tarkotus pitää aina niitä. Sitten ku reissuun lähtee. Muuttoa tässä samalla puuhailen niin mesen takakontti kun oli täynnä kaikkea muuta ni eihä ne sinne mahtunu enää.
Ja sitäpaitti oha tollaset kattotelineet nii helkkarin tyylikkäät... ovat volkkarimiehet oikein ylpeitä omista telineistään. Nii että terveisiä vaan sinne Arc:ille ym. jengille

Ja sitäpaitti oha tollaset kattotelineet nii helkkarin tyylikkäät... ovat volkkarimiehet oikein ylpeitä omista telineistään. Nii että terveisiä vaan sinne Arc:ille ym. jengille

- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viesti:
Ei, hätävilkun nuppi näkyy tuolla alhaalla kesikonsolissa. Tuo nuppi menee suoraan vilkkureleeseen, joka vanhemmissa on sellanen metalli ja pitää merkillisen oloista ääntä, uudemmat on muovikuorella ja vähemmän merkillinen ääneltänsä.Sergey kirjoitti:Onko se hätävilkun nuppi se punainen nupikka ratin takana kuten kuvassa?
Hienoin vilkunrele on kyllä varhaisen W123sen isolla punaisella painettavalla hätävilkunkytkimellä varustettu. Kävisiköhän liitäntä pystäriin? Sellainen sopis tuohon sun "Mustaan kiitäjään" mainiosti.
Onko autolla muuten nimeä? Oma vaaleansinineni ristittiin "Humppa-Veikoksi".
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
Tossa kuvassa punanen hätävilkkunappi on ylempänä ja valkoinen takalasin lämppärin nappi konsolissa, tuossa on se taksikonsoli.Petteri Kivimäki kirjoitti:Ei, hätävilkun nuppi näkyy tuolla alhaalla kesikonsolissa. Tuo nuppi menee suoraan vilkkureleeseen, joka vanhemmissa on sellanen metalli ja pitää merkillisen oloista ääntä, uudemmat on muovikuorella ja vähemmän merkillinen ääneltänsä.Sergey kirjoitti:Onko se hätävilkun nuppi se punainen nupikka ratin takana kuten kuvassa?
Hienoin vilkunrele on kyllä varhaisen W123sen isolla punaisella painettavalla hätävilkunkytkimellä varustettu. Kävisiköhän liitäntä pystäriin? Sellainen sopis tuohon sun "Mustaan kiitäjään" mainiosti.
Onko autolla muuten nimeä? Oma vaaleansinineni ristittiin "Humppa-Veikoksi".
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
W115.010 220 1969 M115
Ei juurikaan mitään edisty tämäkään. Autotallia siivoillessa ruiskin maalit maskiin ja säätelin maskia ja puskuria oikosemmaksi. Mulla kun on kaks maskia, toinen on tietty orginaalikuntoinen harmaa. Jokatapaukses nyt keulan ilme on se mitä itse haluan. Eli maskissa sama teema kuin vanteissa. Niin ja autotalliin tosiaan mahtuu auto.

mhäääh mitkä lasit
kuvia kiitos! Hmm... eli noi toimis nyt periaattees siis lisäpitkinä? Tai no jonain yleisvalona. Mistä saan ne lasit!
Sitäpaitti kuvat vääristää, ei tää oikeesti niin komea ole kuin mitä kuvat antaa olettaa. Konepeltikin iha lommonen ja toinen takaovi.

Sitäpaitti kuvat vääristää, ei tää oikeesti niin komea ole kuin mitä kuvat antaa olettaa. Konepeltikin iha lommonen ja toinen takaovi.
Sumuvalon ne "hajoittajalasit", eli rihlatut muovilipareet kuuluu olla noiden sumareiden ja päälilasin välissä.
Taksikonsolissa on nimenomaan tuo punainen nuppi tuolla ylempänä hätävilkuille, takalasin lämmitin tuolla alhaalla, valkoinen.
Hätävilkkunupin vieressä on radiolle tekaistu reikä, meidän yksilössä vielä vinossa, ja ne alempana olevat reiät on sitten niitä taksivermeitä varten.
Monissa on kojelaudan vasemmassa reunassa, jossain siinä seisokkijarrun vapauttimen lähistöllä vielä joillekin ylimääräisille katkaisijoille reiät, liekö Suomessa tehty?
Kai sulla on se taksikyltin johto vielä paikallaan siinä vesikourun alla, keskitolpan tienoolla? Se kuuluu ehdottomasti asiaan
Taksikonsolissa on nimenomaan tuo punainen nuppi tuolla ylempänä hätävilkuille, takalasin lämmitin tuolla alhaalla, valkoinen.
Hätävilkkunupin vieressä on radiolle tekaistu reikä, meidän yksilössä vielä vinossa, ja ne alempana olevat reiät on sitten niitä taksivermeitä varten.
Monissa on kojelaudan vasemmassa reunassa, jossain siinä seisokkijarrun vapauttimen lähistöllä vielä joillekin ylimääräisille katkaisijoille reiät, liekö Suomessa tehty?
Kai sulla on se taksikyltin johto vielä paikallaan siinä vesikourun alla, keskitolpan tienoolla? Se kuuluu ehdottomasti asiaan

- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viesti:
ei saa tummentaaa mut eipä ne puutu asiaan kauheesti. Ellei oo jotai virkaintosia lomittajapoliiseja suomesta.
Ikkunat nyt menee ainaki tummennuksee mut mä ku oon viimeks tummennellu laseja 16v sitten sillo myöhäisteiniaikoihin niin en oikee enää tiiä mitä on saatavilla. Varmaan valikoima on kattavampi kuin silloinen Biltema/tarvikeliike mustat kalvot.
Ikkunat nyt menee ainaki tummennuksee mut mä ku oon viimeks tummennellu laseja 16v sitten sillo myöhäisteiniaikoihin niin en oikee enää tiiä mitä on saatavilla. Varmaan valikoima on kattavampi kuin silloinen Biltema/tarvikeliike mustat kalvot.
On kyllä hyvän värinen! Kyllästyttää se iänikuinen valtionsininen
Kannattaa muuten kysyä tarraliikkeestä tuota tummennus puolta. Täällä w124 kaikkien sivulasien ja takalasin tummennus 160e 3M laatukalvolla niin että aamulla auto pajalle ja illalla hakee pois. Tuohon hintaan ei paljon huvita itse nyhrätä
Varmaan olisi vielä halvempi ja työjälki parempi jos irrottaa sivulasit.

Kannattaa muuten kysyä tarraliikkeestä tuota tummennus puolta. Täällä w124 kaikkien sivulasien ja takalasin tummennus 160e 3M laatukalvolla niin että aamulla auto pajalle ja illalla hakee pois. Tuohon hintaan ei paljon huvita itse nyhrätä

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Vakiokalustoa