Kas mikäpä nyt eteen: 124 200D vm 1990 ei sammunut enää avaimesta: siis hain Veholta uuden kalvomokkulan, joka ei ollutkaan metallinen päällepäin , vaan muovinen.Ei ole kuulema alkuperäisennäköisiä enää olemassakaan, asensin paikalleen, nyt sammuu nätisti ,,,, mutta mutta..lähtee käyntiin vasta toisella starttaamisella, ei koskaan ekalla !!!! Miten olen muka voinut asentaa sen "väärin" ??? olen iroittanut ja kiinnittänyt sen ainakin viisi kertaa ja aina sama juttu...Veholla sanoivat, et koeta ettii jostain käytetty ja alkuperäisennäköinen....((
sinivalkoinenm kirjoitti: Kas mikäpä nyt eteen: 124 200D vm 1990 ei sammunut enää avaimesta: siis hain Veholta uuden kalvomokkulan, joka ei ollutkaan metallinen päällepäin , vaan muovinen.Ei ole kuulema alkuperäisennäköisiä enää olemassakaan, asensin paikalleen, nyt sammuu nätisti ,,,, mutta mutta..lähtee käyntiin vasta toisella starttaamisella, ei koskaan ekalla !!!! Miten olen muka voinut asentaa sen "väärin" ??? olen iroittanut ja kiinnittänyt sen ainakin viisi kertaa ja aina sama juttu...Veholla sanoivat, et koeta ettii jostain käytetty ja alkuperäisennäköinen....((
vertaappa niitä alipaine kalvon kiinnitys tankoja keskenään... voi olla et ruus on lyhyempi ja näin ei löysää sammutinta kunnolla... tai sitten se on vähän jäykempi liikkeissään ja ei palaudu kunnolla...
vertailin toki niitä tankojakin mauserin kanssa, ja samanmittaisia ovat ja "samankätisiäkin"...
Olisipa hieno juttu, jos se olisikin vaan "uutuudenjäykkyyttä"...miten kauanhan sellainen jäykkyys kestää??
En tiä onko asialla tähän vaikutusta, mutta eräs asentaja käski hieman lyhentää kalvon kiinnityspultteja kun vaihtaa sen uudenmallisen muovisen kalvon. Saattaa kuulema muuten ottaa johonki kiinni ne pultit. Voi olla että ei auta tähän hättään, mutta kannattaahan sitä ehkä kokkeilla....
Veikkaan, että olet saanut viallisen osan. Itse olen vaihtanut alkuperäisen kalvon tilalle uuden muovisen jo kahdesti (kahteen eri autoon). Molemmilla kerroilla ovat toimineet oikein hyvin.
Tosin ostinkin KL:stä enkä Veholta. (hehheh)
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
sinivalkoinenm kirjoitti: asensin paikalleen, nyt sammuu nätisti ,,,, mutta mutta..lähtee käyntiin vasta toisella starttaamisella, ei koskaan ekalla !!!! Miten olen muka voinut asentaa sen "väärin" ??? olen iroittanut ja kiinnittänyt sen ainakin viisi kertaa ja aina sama juttu...Veholla sanoivat, et koeta ettii jostain käytetty ja alkuperäisennäköinen....((
Koitappa nyt ensin niin, että laitat auton käyntiin ja sammutat, pumpun kyljessä oleva sammutinvipu jää alas. Sitten laitat virran päälle, ja vivun PITÄÄ nousta ylös. Jos ei nouse, ota letku irti niin silloin sen pitää nousta heti ylös. Jos ei nouse,rasia ei ole oikein asennettu, ja jos nousee, virtalukossa oleva venttiili ei toimi oikein tai joku letku/putki on tukossaa tai letku niin jyrkällä mutkalla, ettei alipaine ehdi heti "poistua", kun virran kääntää päälle. Ethän irroittanut letkuja mistään muualta kun sammutinrasialta? Jos Letkut ovat väärinpäin virtalukolla, tulee vastaavia oireita.
Itselläni oli tuo ongelma kans muinoin. Vehossa olivat sotkeneet varaosanumerot jotenkin väärin ja yrittivät asentaa kaxnollaykköseeni väärän vuosimallin osan. Surkuhupaisinta oli se että yrittivät veistellä puukolla sitä kiinnnityksiin sopivaksi.
kun sammutan auton, stop-vipu jää alas, ja nousee vasta, kun käytän virrat päälle ja laitan virran uudestaan päälle, ei auttanut letkun irroituskaan???
Virtalukon päähän en koskenut lainkaan koko aikana , kun oon tapellu tään sammuttimen kanssa...
Ei kenelläkään sattuis pyörimään "taskunpohjalla" ylimääräistä , metallipäällysteistä sammutinkalvoa, sais olla sisäänajettu, ei tarviis olla uusi, kunhan olis ehjä...
Kokeilin tota "liian pitkät ruuvit" systeemiä laittamalla prikat ruuvien alle.. ei auttanut sekään...
KL:n kalvo oli ihan samannäköinen , eikä sekään toimi sen kummemmin, sama vika kuin Vehon kalvossa...
Vaatii siis originaalista originaalimman kalvon:))
Hyvää viikonloppua ja kiitokset asiallisista vinkeistä !
Se vaatii siis vain sisäänajoa. Jospa antaisin sille mitä se haluaa. Eli heiluttele sitä sammutinvipua edestakaisin, vaikka 5 minuuttia. Jo alkaa toimia.