No aihio on taas w124 230E. Nyt olen vaihtamassa ohjaustehostimmeen öljyjä ja luonnollisesti suodatinta.
Onko se nyt se "oikea" öljy tuo Mobilin ATF 320? Paljonkohan mahtaa mahtua tuone tehostimmeen kun ottettaan mukkaan koko järjestelmä(tyhjennän vanhat öljyt letkujen kautta)? Niin ja kuinka monta senttiä säiliöön pittää jättää tyhjää?
Niin tämä tuli nyt ajankohtaseksi ko katoin säiliöön niin melkonen vaahto oli havaittavissa ja ei sitä ole vaihettu lähiaikoina. Suurin syy kyllä öljyjen vaihtoon on se ulina mikä kuuluu useasti kääntäessä ja perstuntumalta sanosin että ei pellaa tehostin niinku pitäs(välilä pittää oikkein kahelakäelä rattia pyörittää.)
Joo no ehin jo öljytki vaihtaa. Nytte ei ulise ei ja vielä yheläki käelä pyörii sopevan herkästi, pikkusen ole vajetta öljyissä ja muutekki.
Nytte on öljyinä nesteen jokku atf x jos en väärin muista. Tulpat vaihoin samala. Berun jotku nelikärjet, olivat samat paikallaan ennestään. Oliko ylihintaset ko oli 5e/kpl
Mulla ohjaustehostin mouruaa kun auto on kylmänä? onkohan jotain menossa/mennyt jo rikki? Aiemmin huomannut lievää ääntä kylmänä, kun auton parkista käännän pois, mutta tänään kun sateella lähdin liikkeelle nii ääni oli aika karmaiseva.
Kaikki öljyt on vaihdettu vastikään (3 viikkoa sitten) ja automaattiöljynä on Castrol TransMax Z.
Huollosta kun kysyttiin että kumpaa laitetaan tätä perus vai tätä parempaa, niin totesin että laittakaa mikä teistä on parempaa tuohon autoon. Luotin että asia on ok.
hakki>
Mulla oli joskus BMW Minissä samankaltaisia oireita, hävisivät kun vaihdatin oikeat öljyt tilalle. En tiedä miten Mersussa kun ovat pääosin takavetoisia (ja onko sillä erityistä vaikutusta asiaan), mutta mm. VAG:ssa ja tuossa Minissä CTF on ainoa oikea öljy tehostajaan. ATF kuulemma saattaa kovettaa tiivisteet ja säiliö voi alkaa vuotamaan. Tehostinsäiliössä tai käyttöohjekirjassa pitäis tosiaan lukea mikä on oikea öljy sinne.
Voihan se olla että se moniurahihna on nääs vähän löysällä, niin silloin se kääntäessä kylmänä pitää ääntä. Mikä taas tarkoittaisi, että vika on joko hihnassa tai kiristäjässä
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
kai tässä ajan kanssa oppii vähän malttia. Eipä tuota tarvinnut kun tarkastaa ohjaustehostminen öljyt, jotka olivat ihan minimissä. Vuotaa jostain letkun tiivisteestä sitä. (olen rehellisesti sanottuna sen verran tietämätön auto-asioissa, että en edes tiennyt mistä ne löytyy, nyt tiedän)
Öljyn etsiminen olikin sitten pikku prosessi. Merkkiliikkeen huollossa etsivät pitkään ja päätyivät ATF 220 öljyyn.. sitä sitten purkki, mutta eipä ollutkaan samanväristä tuo alkuperäinen. Soitto sitten paikalliseen hyvään Mersu-huoltoon, jonne kun ajoin niin samantien täytettiin autoon febi Bilstein 08972. Kuulemma voi tuota ATF 220 väliaikasesti käyttää jos haluaa.. miten lie sitten asiat.
Pitää nyt vielä kylmänä kuunnella vieläkö pitää ääntä. öljyvuodon tilkitseminen on seuraavaksi vuorossa.