Autoa kymppitonnilla?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Läähätin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.03.2008 03:23
Paikkakunta: Helsinki

Mersuni on ollut tasan vuoden allani

Viesti Kirjoittaja Läähätin »

Reilu vuosi sitten roikuin nettiauto.com osoitteessa pari kuukautta, ja sieltä se löytyi. Pitkään haaveena ollut w124 200 D, ja Pohjanmaalta, mistäs muualta. Auto on erittäin siisti (virheetön kori) vm 1990 jonka mittariin tuli juuri 400.000 km. Minulla kävi tuuri, autossa on sekä lohko, että Webasto.

Voin kertoa suoraan, että maksoin autosta 3.400 €. Kun sitten olin ostanut uudet kesä / talvi kumit aluvanteilla, ja laittanut kaikki pikku viat kuntoon, paketille kertyi hintaa tasan 6.000 €. Vehon työnjohtaja (tuttu) sanoi minulle koeajonsa jälkeen; "Tässä sinulla on varma kulkupeli vuosiksi". Olen tyytyväinen.

Tunnen myös paljon takseja, ja he sanovat kuin yhdestä suusta, että juuri tätä mallia voi sanoa ikiliikkujaksi. Saattaa olla että jo ajat Mersulla, toivottavasti pian, kilometrit on nautittavaa nielemistä. :D
Viimeksi muokannut Läähätin, Ma 16.06.2008 16:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
Avatar
omni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.05.2008 17:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja omni »

En ole vielä sopivaa yksilöä löytynyt, haku on kyllä kiivaana päällä. Kiireet on vaan häirinny etsimistä siinä määrin, että en ole vielä oikein koeajoille päässyt, toisin ajoin tänään pikku lenkin kaverin -86 500 sel:llä.
Oli kyllä ihan leuhkaa kyytiä, vaikka auto ei ihan uusi olekaan ja esim. penkki oli aikansa elänyt.

Nyt hankittavaa kulkupelia ajattelin pitää ainakin seuraavat viisi vuotta ja kun ajomäärissä en viitsis ruveta säästelemään, niin tuossa ajassa ajoakin tulee ehkä 200 tkm. Vaikka bensakoneistakin olen miettinyt niin dieseli kuulostaa kuitenkin tuolla ajomäärällä paremmalta vaihtoehdolta.

Yritin tuossa pikaisesti netistä metsästää tietoa uusista pakokaasupäästö normeista ja rajoista. Tuleekohan tällä tietoa nuo jutut vaikuttamaan esim. 300 td:n vuosittaisiin polttoaineveroihin tai muihin maksuihin?

Kiitoksia Läähätin, tuli taas hieman lisää potkua auton metsästykseen. Nyt on mersukuumetta n.40 astetta. :D

Ehkäpä tämän foorumin kautta saisin värvättyä jonkun vaikka korvausta vastaan konsultoimaan ostopäätöstä tehdessä :?:
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tunkinpaikkojen lisäksi lokasuojien reunat varsinkin takaa,
pyöräpesät ja pyöränripustuksen kiinnitykset saattavat lähteä
ruostumaan. Tunkinpaikka on herkin ja siitä voi päätellä
ruostetilannetta yleisemminkin. Peräkonttiin kannattaa kurkistaa.

Noin vanhat autot ovat yksilöitä ja mittarilukema ei kaikkea
kerro auton kunnosta. Parasta olisi tosiaan, jos mukana olisi
joku asiantuntija.

Alle kymppitonnillakin varmaan saa hyviä autoja ja kaikkea
rahaahan ei ole pakko käyttää. Ohjeeni on kuitenkin: osta
varmasti hyvä ja mieluisa auto ja maksa mitä pyydetään, mieluummin
kuin tarjoushintainen mutta huonokuntoinen auto. Jos
124-mersu on mieluisa, niin voit pitää sitä pitkään, koska se ei
heti kulu loppuun. Auton ostoon, huoltoon ja korjauksiin on
mukavampi sijoittaa rahoja, kun tietää, että saa itse ajaa autolla
vielä vuosia.
Avatar
omni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.05.2008 17:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja omni »

Eilen kävin ensimmäistä autoehdokasta katsomassa. 390 tkm ajettu -97 Eemeli 290td farmari hyvillä varusteilla, oli (vissiin kai?) huoltokirjat ym. ei vaan tullut huoltokirjoja katsottua, kun asia oli selvä auton kiertämisen ja koeajon ensimmäisen sadan metrin matkalla...
Maalipinta ihan ok, mutta kaikki kiveniskemät oli jätetty ruostumaan, joten keula sisälsi keltaisia pilkkuja, takaluukussa korjailtuja ruosteita, ovien alareunassa alkavaa ruostetta. Koeajon ensimmäiset parisataa metriä oli hiekkatietä, jolloin alustasta kuului ihan riittävästi kolinoita. Pikitielle päästyämme alkoi voimansiirrosta kuulua sellainen jurina, että kuulonsuojaus olisi ollut paikallaan...
Eilen näin, tänään menen katsomaan toista autoa, siitä ehkä illemmalla juttua.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ruosteet noista kannattaa tosiaan katsella tarkkaan. Ovien reunat joka puolelta, yläreunat tiivisteitten alta. Lokasuojan kaaret sieltä ylhäältä... Listojen reunat, luukut jne. Yleensäkin joka puolelta :D

Tekniikaltaanhan nuo on varmoja, mutta jos automaatti kyseessä sen toiminta kannattaa tarkkailla hyvin.

Tuohon hintaan hyvän väykyn etsiminen voi tosiaan olla hankalaa, mutta eihän sitä tiedä jos hyvään yksilöön törmää. Saa kyllä varautua etä joutuu aika montaa käydä katsomassa.
Avatar
omni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.05.2008 17:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja omni »

Tänään tarkastettu toinen väykky 290td vuosimallia 97 ja elegance varustelulla. Kone kävi siististi ja laatikko pelasi myös nätisti. Autoon oli juri tehty iso huolto ilmastointia myöten. Huoltokirjakin autossa oli.
Mutta mutta... Pelleissä oli kolhuja ja ovien alareunoissa alkavaa ruostetta. Ympäri koria oli kolhuja, naarmuja ja huonosti tehtyjä paikkamaalauksia, joissa ei vaikuttanut olevan lakkaa päällä, vaikka kyseessä oli metalliväri. Esimerkiksi takaluukku oli korjattu maalaamalla ruosterosot yli.... lokasuojan reunoihin oli asennettu kromilistat. Ajovalot olivat erittäin naarmuiset ja sumeat.



Tiedän kyllä, että en ole uutta autoa ostamassa, mutta olen huomattavasti siistimpiäkin tuon ikäisiä nähnyt...

Etsiminen jatkuu..
Viimeksi muokannut omni, Su 08.06.2008 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Käy hakemassa Saksasta? Saat samaan hintaan ruosteettoman pelin ja samalla näät hienoja maisemiakin... Noita vanhoja Väykkyjä lähtee todella pilkkahintaan germaaniasta.
Avatar
omni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.05.2008 17:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja omni »

Saksasta oli tuotu nämäkin kaksi "ruosteetonta ja tosi hyvää" yksilöä.

Mistähän päin Saksaa noita pelleiltään kunnollisia yksilöitä kannattaisi lähteä metsastämään?

Kuka lähtee tulkiksi reissuun? Saa ilmoittautua! Lähtö Juhannuksen jälkeen...
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kaikkihan ne on alunperin Saksasta tuotu. Mutta meinasin vaan sitä, että kyllä sä sieltä Saksasta löydät ovista ja julkisivupelleistä ruosteettomia yksilöitä alta aikayksikön. Ite löysin pari kk sitten Hampurista loistoyksilön, tuo vanhempi 300TD:kin oli sieltä reilu 3 v. sitten hommattu.

Rupiat vaan Mobile.de:stä tai autoscout24.de:stä katteleen mieleistä tarkoilla hakukriteereillä mallit esim. 290TD ja 300TD ja lisäehto "avantgarde", vuosimalli tyyliin 97-99.

Jotain tommosta:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vdzhqhkme3rj

Ja verothan noihin ei oo montaa tonnia... Mulla oli -00 320CDI:hin naurettavat 5300 €. Ajettu 190tkm ja helvetisti varusteita (comandi, ilmastoidut penkit yms. herkut). Noihin 290TD:ihin 2500 - 4000 €...
Avatar
omni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.05.2008 17:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja omni »

Nyt kun olen käytettyjen markkinoita täältä Suomesta tutkinut rupeaa vaikuttamaan siltä, että mainitussa hintaluokassa on omien mieltymyksien ja järjen rajoissa kaksi vaihtoehtoa... W124-koppanen Mersu tai Toyota Avensis. Tämä ei ole nyt sitten mikään provo, mutta tuolla rahalla on jo tingittävä paljosta, Mesussa tosin ainoastaan vuosimallista... :wink:

Saksan autoihin en tällä hetkellä ehdi tutustumaan, vaikka foorumilla on tuontihommatkin hyvin selvitetty.
Voi voi Antti kuinka tuo vanha Mercedes savuttaa, mutta kuljettaja nauraa niin, että kärpäsiä lentää suuhun.
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... ehicle.php
Tuossa olis hyvä 124:nen ei vepastoa mutta muuten löytyy varusteita!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

omni kirjoitti:Saksan autoihin en tällä hetkellä ehdi tutustumaan, vaikka foorumilla on tuontihommatkin hyvin selvitetty.
On niitä lähempänäkin, kuten tukholmassa. Kahden päivän reissu risteillen. Onnistuu siis viikonlopussa. Ja ei ole pakko edes ostaa kun reissun hinta on kymppejä. Saksasta hakiessa on aina ostopaine kun reissun hinta on pikkusen eri luokkaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
omni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.05.2008 17:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja omni »

HOX HOX !

Löytyisköhän lähipäivinä Tampereen seudulta mersutietäjää mukaan Pohjois-Pohjanmaalle autoa katsomaan. Palkkio on sovittavissa.
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Saksan auton ostokriteerit:

- autoa ei edes harkita postinumeroalueilta joiden ensimmäinen numero on alle 3. 3- alkuiset ovat harkinnan ja tarkan tutkinnan alla. Itse en ole nähnyt vaivaa.

- myyjä on saksalainen

- max 2 omistajaa

- huoltokirja

- auton täytyy olla automaatti, täysin varusteltu ja koneltaan malliston suurin.

Näitä sääntöjä kun noudattaa niin ei pety ja kaupat tehdään herrasmiesten kesken. Eli kauppatapahtuma on miellyttävä ja rehellinen.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Vastaa Viestiin