takapään ongelma w124
takapään ongelma w124
Nyt se sitten kävi. Kuului pieni naksahdus ja veto loppui, onneksi oli hieman vauhtia että selvisi risteyksestä jalkakäytävälle. Moottori pyörittää kardaania taka-akselille, eli veikkaus on että vaihdelaatikko ei ole rikki. Takapäässä pyörii tyhjää. Mikäköhän on todennäköisin syy ja onko kallis remppa tiedossa?
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Ässä W140 -92 S320
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Jep, ääni vetarille täältäkin. Itse ostin täältä foorumilta 2kpl käytettyjä, (molemmille puolille) hintaan 250 €. Vaihtotyö, mikä sisälsi uudet rasvat niveliin ja kumien uudelleenpannoituksen, oli 65 €. (vaihdettiin vain katkennut puoli). Noissa kai ne liikkuu.
Terv. Juri
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Kuten jo kävi ilmi, niin vetoakselihan se on poikki.
Vänttisen mukaan tämä on tavallinen vika, kun ruoste syö akselia
ohuemmaksi tietystä kohtaa.
Kannattaisi ehkä yrittää jotenkin suojata noita akseleita ruosteelta
vaikkapa tervalla tai sitten ujuttamalla kotelonsuojaainetta kumin alle tms.
Jos akseli menee sitten poikki ja vaihtoon, niin kannattaa myös harkita
suojakumien vaihtoa uuteen, mikäli laittaa käytetyn akselin. Kumiosat
haurastuvat vanhemmiten ja parikymmentä vuotta kuulostaa aika
pitkältä ajalta. Kumi on helppo vaihtaa, kun akseli on irti. Omassa
nelivetoisessa etupäästä on kumeja vaihdettu, ne ovat kylläkin
isommalla taivutuksella kuin takapään kumit.
Vänttisen mukaan tämä on tavallinen vika, kun ruoste syö akselia
ohuemmaksi tietystä kohtaa.
Kannattaisi ehkä yrittää jotenkin suojata noita akseleita ruosteelta
vaikkapa tervalla tai sitten ujuttamalla kotelonsuojaainetta kumin alle tms.
Jos akseli menee sitten poikki ja vaihtoon, niin kannattaa myös harkita
suojakumien vaihtoa uuteen, mikäli laittaa käytetyn akselin. Kumiosat
haurastuvat vanhemmiten ja parikymmentä vuotta kuulostaa aika
pitkältä ajalta. Kumi on helppo vaihtaa, kun akseli on irti. Omassa
nelivetoisessa etupäästä on kumeja vaihdettu, ne ovat kylläkin
isommalla taivutuksella kuin takapään kumit.
Mites muuten auto ASD-perällä? Miksi maalaisjärkilogiikka sanoo, että sellainen liikkuu jonkun verran vaikka toisen puolen vetari olisikin poikki -- eikö se silloin "sudi" ja voimaa siirtyy toiselle puolelle lukon kytkeydyttyä?



S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mielenkiintoinen ajatus. Niin sen minunkin logiikalla pitäisi toimia. Tosin vetohan silloin jossain nopeudesa katkeaa, eikös ASD ole pois pelistä kovemmilla nopeuksilla?Aku P kirjoitti:Mites muuten auto ASD-perällä? Miksi maalaisjärkilogiikka sanoo, että sellainen liikkuu jonkun verran vaikka toisen puolen vetari olisikin poikki -- eikö se silloin "sudi" ja voimaa siirtyy toiselle puolelle lukon kytkeydyttyä?
![]()
Sitten ei toimi ollenkaan, jos on joku ABS-antureita hyödyntävä vetoluistonesto.. Pyörähän ei pyöri..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Eilen kävi sitten sama homma!! Nyt sitten vasen takavetari sanoi sopimuksensa irti. 480e köyhempänä luulisi ettei sama vika tule heti eteen.
Ja nyt kädet ristiin
Olipahan melkoista toimintaa. Auto ei ollut poissa käytöstä kuin 15h kun Rolle hoiti osan töineen heti aamusta ja pääsee näin ollen vielä juhannuksen viettoon. Kiitos hänelle siitä.
Edit: asiavirhe
Ja nyt kädet ristiin

Olipahan melkoista toimintaa. Auto ei ollut poissa käytöstä kuin 15h kun Rolle hoiti osan töineen heti aamusta ja pääsee näin ollen vielä juhannuksen viettoon. Kiitos hänelle siitä.
Edit: asiavirhe
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Ässä W140 -92 S320