takapään ongelma w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ismoq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 04.05.2008 10:34
Paikkakunta: Espoo

takapään ongelma w124

Viesti Kirjoittaja ismoq »

Nyt se sitten kävi. Kuului pieni naksahdus ja veto loppui, onneksi oli hieman vauhtia että selvisi risteyksestä jalkakäytävälle. Moottori pyörittää kardaania taka-akselille, eli veikkaus on että vaihdelaatikko ei ole rikki. Takapäässä pyörii tyhjää. Mikäköhän on todennäköisin syy ja onko kallis remppa tiedossa?
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
mr_aspen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ke 22.08.2007 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mr_aspen »

mun veikkaus on, että vetari mennyt poikki suojakumin alta. tasauspyörästö estää vedon siirtymisen toiselle pyörälle, ja siitä syystä kardaani pyörii mutta muuten ei tapahdu mitään.

EDIT: tarkennus veikkaukseen, että se on oikean takapyörän vetari mikä on mennyt poikki 8)
Avatar
tuomo2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 20.01.2005 10:41
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tuomo2 »

Todennäköisesti vetoakseli poikki, itsellä kävi samalla tavalla. Tuli kustantamaan reilut kolme sataa.
MB 190E -90

Mercedes-Benz - Eihän muita autoja ole valmiiksi tehty.
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Jep, ääni vetarille täältäkin. Itse ostin täältä foorumilta 2kpl käytettyjä, (molemmille puolille) hintaan 250 €. Vaihtotyö, mikä sisälsi uudet rasvat niveliin ja kumien uudelleenpannoituksen, oli 65 €. (vaihdettiin vain katkennut puoli). Noissa kai ne liikkuu.

Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kuten jo kävi ilmi, niin vetoakselihan se on poikki.
Vänttisen mukaan tämä on tavallinen vika, kun ruoste syö akselia
ohuemmaksi tietystä kohtaa.

Kannattaisi ehkä yrittää jotenkin suojata noita akseleita ruosteelta
vaikkapa tervalla tai sitten ujuttamalla kotelonsuojaainetta kumin alle tms.

Jos akseli menee sitten poikki ja vaihtoon, niin kannattaa myös harkita
suojakumien vaihtoa uuteen, mikäli laittaa käytetyn akselin. Kumiosat
haurastuvat vanhemmiten ja parikymmentä vuotta kuulostaa aika
pitkältä ajalta. Kumi on helppo vaihtaa, kun akseli on irti. Omassa
nelivetoisessa etupäästä on kumeja vaihdettu, ne ovat kylläkin
isommalla taivutuksella kuin takapään kumit.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mites muuten auto ASD-perällä? Miksi maalaisjärkilogiikka sanoo, että sellainen liikkuu jonkun verran vaikka toisen puolen vetari olisikin poikki -- eikö se silloin "sudi" ja voimaa siirtyy toiselle puolelle lukon kytkeydyttyä?
:shock: :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Aku P kirjoitti:Mites muuten auto ASD-perällä? Miksi maalaisjärkilogiikka sanoo, että sellainen liikkuu jonkun verran vaikka toisen puolen vetari olisikin poikki -- eikö se silloin "sudi" ja voimaa siirtyy toiselle puolelle lukon kytkeydyttyä?
:shock: :?
Mielenkiintoinen ajatus. Niin sen minunkin logiikalla pitäisi toimia. Tosin vetohan silloin jossain nopeudesa katkeaa, eikös ASD ole pois pelistä kovemmilla nopeuksilla?
Sitten ei toimi ollenkaan, jos on joku ABS-antureita hyödyntävä vetoluistonesto.. Pyörähän ei pyöri..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
ismoq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 04.05.2008 10:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ismoq »

Kiitoksia kaikille nopeista vastauksista. katkennut takavetari oli syynä ja vaihto osineen töineen Rollella 240 euroa, eli eiköhän taas ole huolettomia kilometrejä.
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
ismoq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 04.05.2008 10:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ismoq »

Eilen kävi sitten sama homma!! Nyt sitten vasen takavetari sanoi sopimuksensa irti. 480e köyhempänä luulisi ettei sama vika tule heti eteen.
Ja nyt kädet ristiin :?

Olipahan melkoista toimintaa. Auto ei ollut poissa käytöstä kuin 15h kun Rolle hoiti osan töineen heti aamusta ja pääsee näin ollen vielä juhannuksen viettoon. Kiitos hänelle siitä.


Edit: asiavirhe
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Vastaa Viestiin