autona w210 300TDT -99. ilmastoinnissa mystinen vika eli alkumatkasta toimii moitteetta 5-10 minsaa, jonka jälkeen loppuu kylmän pukkaaminen.
Uusi kenno ja liemet vaihdettu viime kesänä ja kuten sanottu alkumatkasta toimii hyvin. Oisko sisätila-anturi joka "haistelee" väärin???
Kyseessä siis automaatti-ilmastointi
Ilmastointiongelma
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
se sisäilman haistelija rikkoutuu tosi harvoin, katso magneettiventtiilit ja sulakkeet ensin.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Kaveri vei tänään Volvonsa huoltoon samanlaisen ilmastoinnin ongelman takia.
Syynä oli automaatti-ilmastoinnin jonkinlaisen relekatkaisijan vika. Käynnistäessä ilmastointi meni päälle ja puhalsi kylmää niin pitkään, että asetettu lämpötila matkustamossa saavutettiin. Tämän jälkeen relekatkaisija poikkaisee kompuran käynnin ja sen tulisi käynnistyä uudelleen, kun matkustamossa alkaa taas lämpötila nousta ja olisi tarve tuottaa taas kompuralla kylmää ilmaa niin toimimaton relekatkaisin ei osaakaan enää käynnistää kompuraa...
Syynä oli automaatti-ilmastoinnin jonkinlaisen relekatkaisijan vika. Käynnistäessä ilmastointi meni päälle ja puhalsi kylmää niin pitkään, että asetettu lämpötila matkustamossa saavutettiin. Tämän jälkeen relekatkaisija poikkaisee kompuran käynnin ja sen tulisi käynnistyä uudelleen, kun matkustamossa alkaa taas lämpötila nousta ja olisi tarve tuottaa taas kompuralla kylmää ilmaa niin toimimaton relekatkaisin ei osaakaan enää käynnistää kompuraa...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Mulla W202:n ilmastointi ei näköjään enää höngi kylmää. Lämppärinpuhaltimen ääni muuttuu kun pistää ilmastoinnin päälle, mutta kompura ei taida lähteä päälle, koska ei tunnu moottorin käynnissä mitään kierrosten laskua. Täytyy tuo nyt katsella ja kuunnella vielä paikallaankin.
Mahtaako liittyä siihen, että kylmän ja kuuman säätökään ei enää toimi? Sopivaa lämpöä ei helpolla saa, kiertokytkimet on melko lailla on-off tyylisiä ja pitää tosi tarkasti säätää että ei puhalla kuumaa tai sitten kylmää. Oisko sieltä ne vastukset hajonnut/tinaukset auennut? Voiko tuo vaikuttaa ilmastoinninkin toimimattomuuteen?
Jarrut kun sai kuntoon, niin heti joku muu reistaa. Pitäis vissiin jättää ilmastointi korjaamatta ettei sitten joku seuraavana vuoroa oottava kalliimpi vehjes pääse hajoamaan...
Mahtaako liittyä siihen, että kylmän ja kuuman säätökään ei enää toimi? Sopivaa lämpöä ei helpolla saa, kiertokytkimet on melko lailla on-off tyylisiä ja pitää tosi tarkasti säätää että ei puhalla kuumaa tai sitten kylmää. Oisko sieltä ne vastukset hajonnut/tinaukset auennut? Voiko tuo vaikuttaa ilmastoinninkin toimimattomuuteen?
Jarrut kun sai kuntoon, niin heti joku muu reistaa. Pitäis vissiin jättää ilmastointi korjaamatta ettei sitten joku seuraavana vuoroa oottava kalliimpi vehjes pääse hajoamaan...

TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Minkäs näköset ne närhenmulkut on tuossa W202 CDI koneessa? Ovat vissiin kuskinpaikalta katottuna oikealla takakulmassa? Kaksi sylinterin muotosta metalli lönttiä, halkaisia noin 45 mm, joiden keskellä on samaa valua pienempi sylinterimäinen nystyrä ehkä 20mm halkaisijaltaan ja korkeus isommasta ehkä 10mm. Jotain kuumia kumiletkuja siinä alla kulkee ja sähköliitin hässäkkään tulee myäs.
Näyttihän tuo haku ainakin kertovan että ongelmia tuolla saralla on, kuvaa cdi:n W202 munista en löytänyt.
Niin juu, tuntuu se kompressori lähtevän käyntiin, eikä sammu, mutta ilma ei yhtään viileemmäski muutu. Keskisuuttimista oikeelta tulee ehkä aavistuksen lämpimämpää ilmaa, kuin mitä kuskinpuolelta silloin kun säätöpyörät täyskylmällä ja ilmastointi ei päällä (EC valo punasena).
Voiko niitä närhenmunia huijata jotenkin säätämään täysin kylmälle? Meinaan vaan ettei tarvis turhaan purkaa keskikonsolia säätöpylpyröitä ihmetelläkseen, jos niissä ei vaikka vikaa olisikaan.
Näyttihän tuo haku ainakin kertovan että ongelmia tuolla saralla on, kuvaa cdi:n W202 munista en löytänyt.
Niin juu, tuntuu se kompressori lähtevän käyntiin, eikä sammu, mutta ilma ei yhtään viileemmäski muutu. Keskisuuttimista oikeelta tulee ehkä aavistuksen lämpimämpää ilmaa, kuin mitä kuskinpuolelta silloin kun säätöpyörät täyskylmällä ja ilmastointi ei päällä (EC valo punasena).
Voiko niitä närhenmunia huijata jotenkin säätämään täysin kylmälle? Meinaan vaan ettei tarvis turhaan purkaa keskikonsolia säätöpylpyröitä ihmetelläkseen, jos niissä ei vaikka vikaa olisikaan.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01