Minun pitäisi tehdä vm 2004 autoon B-huolto kesällä. Käväisin Veholla kysymässä hintaa ja kaveri kertoi, että huolto on reilut 400. Sitten kun kerroin vuosimallin ja konetyypin, niin laukaisi että tulppien vaihto melkein 400 (V6 kone, 12 tulppaa ja kuulemma paljon työtä). Kuulemma neljän vuoden välein tulee isoin mahdollinen huolto. Sitten oli vielä listalle polttoainesuodatin, ilmansuodatin, jarrunesteet, jne. ja oltiin jo yli 1200 EUR. Meinasin pudota tuolilta, että miten huolto voi olla reilut 7000 markkaa, eihän tässä olla autoa rakentamassa eikä korjaamassa. Autossa on vielä täysautomaatti-ilmastointi ja lienee myös aktiivihiilisuodattimen vaihtokin ajankohtainen, joten hinta tuskin jäisi tuohon jos sen teettää Veholla.
Miten olette muut huollattaneet? Onko PK-seudulla järkevämpihintaista paikkaa ja mitä tällainen huolto maksaisi siellä? Vai oletteko tilanneet osat KL:ltä ja vaihtaneet itse esim. tulpat, mikä on sikahintainen Veholla. Minulla on melkein naapurissa Autoasi-liike, joka mainostaa antavansa kiinteän huoltohinnan autolle kuin autolle kun tietävät rekisteritunnuksen ja meinasin käydä ensi viikolla kysymässä heidän hintaa. Mutta jos tiedätte hyvän, turvallisen ja järkevän hintaisen paikan, niin kuulisin mielelläni.
Autossani on tällä hetkellä 26.000km mittarissa, niin jotenkin hullulta kuulostaa maksaa Veholle tulppien vaihdosta lähes 400 EUR kun tulppien vaihto olisi kilometrien perusteella vasta 80.000km:n kohdalla eli minun tapauksessa tulee ikä vastaan ennen kilometrejä.
Mistä löytyy edullinen ja osaava W203 huolto PK-seudulta?
Lahdessa on osaavan tuntuinen MBA-autokorjaamo. MB ja BMW on siellä ilmeisen tuttuja. Tänään kävin oman kanssa ja ei ollut moittimista. Siellä on myös ihan mersun oma testeri käytössä. Kysyin siinä samalla V6 koneisen tulppien vaihdon hintaa niin arvioi muistaakseni n.250e. Z juna toi välillä kotiin ja iltapäivällä takaisin Lahteen. Näytti siellä olevan Aygo 35€ päivähintaan sijaisautoksi jos tarvitsee. Jos ei ole liian kaukana kysy tuosta: MBA-Autokorjaamo
Okeroistentie 1
15800 Lahti
Puh. 040-733 7722
Okeroistentie 1
15800 Lahti
Puh. 040-733 7722
W213 220d +W242 electric drive