Tervehdys,
Alkanut vähän tuon vaimon kauppakassin vaihdelaatikko huolettamaan. Eli vaihteisto ei näin yleisestikään tunnu kovin virkeältä ja täsmälliseltä. Esimerkiksi juuri ykkösen ja kakkosen välinen vaihto tapahtuu isommalle päin tosi luistattavasti ja taas pienemmälle päin tultaessa antaa kierrosten päästä tosi alas ennen kuin vaihtaa ykköstä. On muuten erittäin rasittava ruuhkajonossa. Sitten vielä sellaisia huomioita, että pitempää matkaa ajaessa aina silloin tällöin vitosella pompauttaa hienman kierroksia, vähän niinkuin manuaalissa kevyesti painaisi kytkintä. Ja sitten vielä... Jyrkässä mäessä lähtee D-asennossa hitaasti valumaan taaksepäin, ainakin tuo oma C-sarjalainen jää ihan nätisti paikalleen samassa paikassa. Ja sitten vielä... Eilen tuossa parkkipaikalla jäin ruutuun odottelemaan hetkeksi pakki päällä, niin "jytkii" tasaisesti noin parin sekunnin välein, eli täräyttelee jotenkin. Mutta kun uusin kokeen niin ei kyllä aina tehnyt, välillä aloitti taas täräyttelyn.
Eli ei nuo varmaan ihan mitään ominaisuuksiakaan ole. Auto on meillä ollut reilut puoli vuotta ja vaihteiston öljyistä ei kyllä ole mitään tietoa. Ensimmäisenä tietysti tekisi mieli koittaa jos öljyn vaihdosta olisi jotain hyötyä. Ja eniten kiinnostaisi se, että onkohan nuo ongelmat kuinka "eteneviä" vai pysyisiköhän ongelmat tällä tasolla. Kyllä tuolla vielä toistaiseksi liikenteessä selviää... Niin autolla on ainakin mittarin mukaan ajettu noin 135tkm.
A-mersun (W168 -00) automaattiongelmia
Laatikon pesu ja öljynvaihto vois auttaa tuohon ropleemaan.
Turbiini siellä ainakin kiukuttelee jos kierroksia pomputtaa ja nytkyttelee.
Turbiini siellä ainakin kiukuttelee jos kierroksia pomputtaa ja nytkyttelee.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Jeps,
Ei sitten välttämättä kuitenkaan kovin paha homma. Soittelin huoltoon. Ensinnäkin tuo hidas valuminen kuulemma on ihan normaalia kun kone käy oikein matalilla kierroksilla ja mäki on riittävän jyrkkä. Ja varsinaiseksi ongelmaksi arveltiin, että momentinmuuntimen kytkin jumittelee. Kokeillaan öljyn ja suodattimen vaihtoa. Ja samalla laitetaan Forten tökötit sekaan puhdistamaan paikkoja. On kuulemma yleensä auttanut noihin. No katsotaan miten käy. Käyn tässä joskus lähiaikoina teettämässä tuon ja kerron sitten auttoiko.
Ei sitten välttämättä kuitenkaan kovin paha homma. Soittelin huoltoon. Ensinnäkin tuo hidas valuminen kuulemma on ihan normaalia kun kone käy oikein matalilla kierroksilla ja mäki on riittävän jyrkkä. Ja varsinaiseksi ongelmaksi arveltiin, että momentinmuuntimen kytkin jumittelee. Kokeillaan öljyn ja suodattimen vaihtoa. Ja samalla laitetaan Forten tökötit sekaan puhdistamaan paikkoja. On kuulemma yleensä auttanut noihin. No katsotaan miten käy. Käyn tässä joskus lähiaikoina teettämässä tuon ja kerron sitten auttoiko.
Jep,
Ensin laatikon öljynmäärä tarkastettiin ja kipattiin Forten tököttiä sisään. Öljyä oli siis laatikossa riittävästi. Sitten ajeltiin vajaa viikko ja mittariin sillä välin taisi tulla noin 700km. Tämän jälkeen öljyt sekä suodatin vaihdettiin ja kipattiin uudet Fortet sisään.
Kyllä tuo käsittely ainakin jotain auttoi. Enää ei ole ilmaantunut mitään noita outoja nykimisiä, "potkimisia" tai kierrosten pomppailua. Vaihdot nyt ovat sellaisia vähän laiskan nihkeitä ainakin C-sarjalaiseen verrattuna, mutta eipä minulla ole kokemusta muista A-sarjan automaateista. Joten taisi tässä selvitä tällä kertaa suhteellisen pienillä kuluilla!
Ensin laatikon öljynmäärä tarkastettiin ja kipattiin Forten tököttiä sisään. Öljyä oli siis laatikossa riittävästi. Sitten ajeltiin vajaa viikko ja mittariin sillä välin taisi tulla noin 700km. Tämän jälkeen öljyt sekä suodatin vaihdettiin ja kipattiin uudet Fortet sisään.
Kyllä tuo käsittely ainakin jotain auttoi. Enää ei ole ilmaantunut mitään noita outoja nykimisiä, "potkimisia" tai kierrosten pomppailua. Vaihdot nyt ovat sellaisia vähän laiskan nihkeitä ainakin C-sarjalaiseen verrattuna, mutta eipä minulla ole kokemusta muista A-sarjan automaateista. Joten taisi tässä selvitä tällä kertaa suhteellisen pienillä kuluilla!
