124 300TD 1992 automaatti manuaaliksi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JouniVi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 17.11.2004 14:27
Paikkakunta: Kangasala

124 300TD 1992 automaatti manuaaliksi?

Viesti Kirjoittaja JouniVi »

hei,
en ole tyytyväinen automaattilaatikkooni, ja olen ajatellut sen vaihtoa manuaaliin. Minulla olisi omasta takaa varaosa-auto, jossa olisi kaikki tarpeellinen.

Mutta voisiko joku kertoa, uskallanko lähteä näin isoon operaatioon? Mitäs muuta pitää vaihtaa kuin laatikko, kytkin, kartaani, mittaristo, polkimet?

Onko järkeä?
-------

124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 124 300TD 1992 automaatti manuaaliksi?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

JouniVi kirjoitti:hei,
en ole tyytyväinen automaattilaatikkooni, ja olen ajatellut sen vaihtoa manuaaliin. Minulla olisi omasta takaa varaosa-auto, jossa olisi kaikki tarpeellinen.

Mutta voisiko joku kertoa, uskallanko lähteä näin isoon operaatioon? Mitäs muuta pitää vaihtaa kuin laatikko, kytkin, kartaani, mittaristo, polkimet?

Onko järkeä?


Mikä siinä automaatissa on häikkänä,sehän on tuon ikäisessä,vanha jenkkilaatikko johon osat ei maksa juuri mitään,verrattuna nyky laatikkoon.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
BlackZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 13.05.2008 12:19
Paikkakunta: Oulu

Re: 124 300TD 1992 automaatti manuaaliksi?

Viesti Kirjoittaja BlackZ »

JouniVi kirjoitti:hei,
en ole tyytyväinen automaattilaatikkooni, ja olen ajatellut sen vaihtoa manuaaliin. Minulla olisi omasta takaa varaosa-auto, jossa olisi kaikki tarpeellinen.

Mutta voisiko joku kertoa, uskallanko lähteä näin isoon operaatioon? Mitäs muuta pitää vaihtaa kuin laatikko, kytkin, kartaani, mittaristo, polkimet?

Onko järkeä?
Ei oo sakemanneihin iso homma muuttaa automaatista manuaaliksi yleensä, ainakaan noissa vanhemmissa. Ainakin muutaman bemukan ku muutin aikoinaan tomaatista manuaaliksi niin ei ollu mitään ongelmia. Mittaristoa tuskin tarvii vaihtaa, vain polkimen lisääminen ohjaamon puolelle, kardaani ja kytkimen tietty tarvit (ja vauhtipyörän jos manuaalissa erilainen). Ainakin bemareissa automaatin ja manuaalin erot oli niin pienet että vaihto operaatio oli kivuton.
Vastaa Viestiin