MB ML 270 cdi moottori "hätäkäytölle"

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
dobberi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 12.05.2008 19:28

MB ML 270 cdi moottori "hätäkäytölle"

Viesti Kirjoittaja dobberi »

eli moottori menee satunnaisesti ns hätäkäytölle, eli ei ota kierroksia yli 3000rpm. vika poistuu ajossa itsestään , tai nyt on pysynyt pidempään päällä. eli mistä etsiä ?? moottorin ohjausyksikkö uusittu, ja imusarja !voiko akun jännite olla kenties matala vaiko mitä :roll:
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Syyt on varmaan periaatteessa samoja kuin muissakin CDI-koneissa.
Lukaisepa tuolta alempaa esim oman autoni vastaava ongelma -> "W203 max 3000 kierrosta" Haulla löytyy lisää, mutta tavallisin syy lienee tiensä päähän tullut ilmamassamittari.
W203CDI
dobberi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 12.05.2008 19:28

mistä löytyy

Viesti Kirjoittaja dobberi »

tämä ML cdi ilmamassamittari, ja kuinka onnistuu vaihto??
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

En tunne moottoriasi, mutta yleensähän se on yksinketainen homma, piuhojen kosketin irti, samoin ruuvit ja uusi mittari tilalle. Eiköhän joku ML:n omistaja tarkenna...
W203CDI
Avatar
kolarikalle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 21.12.2006 17:00

Re: MB ML 270 cdi moottori "hätäkäytölle"

Viesti Kirjoittaja kolarikalle »

dobberi kirjoitti:eli moottori menee satunnaisesti ns hätäkäytölle, eli ei ota kierroksia yli 3000rpm. vika poistuu ajossa itsestään , tai nyt on pysynyt pidempään päällä. eli mistä etsiä ?? moottorin ohjausyksikkö uusittu, ja imusarja !voiko akun jännite olla kenties matala vaiko mitä :roll:
Jep mulla oli sama vika tossa joku aika sitten ilmamäärämittari oli sökö mutta uusikin hajosi parissa päivässä kun kävin vaihtamassa sen uuten ostin samalla uuden akun autoon sen jälkeen on toiminnu.

ja ilmamäärämittari löytyy siitä ilman putsarin kohilta kahdella pienellä Torx ruuvilla kiinni.

Ja noitahan saa motonetistä noin 50 e hintaan.
soikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 19.04.2007 07:47
Paikkakunta: kymi

ilmamassa

Viesti Kirjoittaja soikka »

kannattaisko luetuttaa se vikakoodi? omassa oli sama tauti, syynä ilmamassamittari, kustansi n 160 euroa töineen.
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4770
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tyypillisesti ilmamassamittari ei anna vikakoodia.
Vaan ainoastaan "kummallista" tehonpuutetta aina välillä.
Sitten kun se kapistus ihan totaalisesti hajoaa, eli antaa koko ajan samaa, muuttumatonta jännitettä ilmammassasta riippumatta, niin sitten systeemi älyää, että ilmammassa-anturin jännite on "epäuskottava".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
dobberi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 12.05.2008 19:28

Viesti Kirjoittaja dobberi »

onko ilmamassa ja ilmamäärä anturi sama asia??
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4770
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

dobberi kirjoitti:onko ilmamassa ja ilmamäärä anturi sama asia??
On
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin