Puskurin korjausta ja muokkausta (paljon kuvia)

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Puskurin korjausta ja muokkausta (paljon kuvia)

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Siinähän se kysymys olis.
On tuossa sinisessä tuollaiset lasikuituiset :evil: lärpäkkeet puskureissa niistä törmäyslistoista alaspäin ja joku tehny homman reisille sika:n ja pakkelin avustuksella. Saumojen muutamasta kohdasta oli pakkelit tietenki haljennu ja muutenki oli 2 halkeamaa ja nyt pitäisi tehdä homma sillee että kestää edes jotaa toi puskuri.
Meinasin lasikuiduttaa saumakohdan puskurin molemmilta puolilta mutta miten saa tuon lasikuidun tarttumaan kunnolla muoviin? Onko muovitartuntamaalista mitään iloa tuossa hommassa vai vetäsenkö muovin jollain 60 paperilla reilusti karheaksi?
Tarkotus olisi samalla vetää umpeen nuo törmäyslistan saumat.
Viimeksi muokannut sonikki, Su 25.05.2008 21:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onko foorumikin täynnä näitä sika-flexmiehia kun ei kukaan tunnu tietävän? :shock: :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12812
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

60:sel kunnon karheeks vaan, tai sitten rälläkäl tms teet kivoja viiltoja että oikeen "lukkiutuu" kuitu siihe muoviin.

Mutta kestää kyllä varmasti jos siinä nyt on sika saumalla kiinni ja nyt vielä kunnolla karhennat->kuidutat sauman->kitit päälle.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

epk kirjoitti:Mutta kestää kyllä varmasti jos siinä nyt on sika saumalla kiinni ja nyt vielä kunnolla karhennat->kuidutat sauman->kitit päälle.

Tuo sika siellä välissä tuskin on ihan välttämätön? Repäsin nimittäin koko lärpäkkeen irti tuosta puskurista että saa ihan kunnolla putsattua vanhat pakkelin jämät ym. pois ja fiksattua nuo pari hakeamaa ja meinasin jättää sikat pois että istuu paremmin?
Etkös sinä EPK joskus tehnyt saumattomat puskurit itsellesi? Miten teit ja miten kesti? Itse meinasin täyttää sen törmäyslistan raon aluksi lasikuidulla niin hyvin kuin saa, sitten päälle lasikuitu pakkeli ja loppusilaus jollain hienommalla pakkelilla.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

jarkki kirjoitti:
epk kirjoitti:Mutta kestää kyllä varmasti jos siinä nyt on sika saumalla kiinni ja nyt vielä kunnolla karhennat->kuidutat sauman->kitit päälle.

Tuo sika siellä välissä tuskin on ihan välttämätön? Repäsin nimittäin koko lärpäkkeen irti tuosta puskurista että saa ihan kunnolla putsattua vanhat pakkelin jämät ym. pois ja fiksattua nuo pari hakeamaa ja meinasin jättää sikat pois että istuu paremmin?
Etkös sinä EPK joskus tehnyt saumattomat puskurit itsellesi? Miten teit ja miten kesti? Itse meinasin täyttää sen törmäyslistan raon aluksi lasikuidulla niin hyvin kuin saa, sitten päälle lasikuitu pakkeli ja loppusilaus jollain hienommalla pakkelilla.
Sikaa väliin vaan se liimaa ne tautisesti kiinni toisiinsa ja siten jää vähemmän mahollisuutta, että lasikuitu sauma irtoaa
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sitten joutuisin kuiduttamaan väkisinkin tuon sikan päälle. Mitäköhän tuo sika tykkää hartsista?
Joku älypää on nimittäin pätkinyt tuon orggispuskurin heti siintä törmäyslistan alapuolelta eli osat ei mene paljoakaan limittäin.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eli joo jätin tuon sikan kuitenkin pois sieltä välistä... Lärpäkkeen jysäytin 8 ruuvilla kiinni puskuriin mistä rälläköin kannat pois. Lisäksi kuidutin tuon lärpäkkeen molemmilta puolilta kiinni puskuriin (takana urat ja raot täytetty hartsilla ja päällä 4 kerrosta mattoa) eli pitäisi kestää 8)
Tuossa hieman kuvia miten poistin nuo törmäyslistan saumat puskurista. Kuvat on tosin huonoja kännykällä otettuja kun ei viitsi tuota emännän parempaa kameraa pitää nuhruuntumassa tuolla tallilla.
Ekaksi tuo mainittu lasikuitu pohjille:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sen jälkeen hionta ja lasikuitupakkelia ohut kerros millä ihan vain täytin kaikki huokoset minkä jälkeen vasta vedin itse varsinaisen lasikuitupakkeli kerroksen:

Kuva
Ja hiontaa...
Kuva
Kuva
Kuva

V-mäistä kraatteria löytyy vielä joten ei muuta kun terävät reunat pyöreiksi ja vielä niiden täyttö lasikuitupakkelilla

Kuva
Kuva

Sen jälkeen pääsikin vetämään pintaa muovipakkelin minkä jälkeen hionta ja toinen kerros muovipakkelia parien kolojen ja pakkelilastan jälkien täyttöön :

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja siinä olisi sitten kuvaa loppumuodoista:

Kuva
Kuva
Kuva

Ja pakkohan sitä oli hieman zoomailla vaikkei ole vielä nähnytkään valmista 8)

Kuva
Kuva
Kuva

Muodot sopii omasta mielestä pirun hyvin varsinkin kun tuohon vielä tulee tuo helmiäinen päälle niin korostuu entisestään :wink:
Sitten tarviikin käydä enää epäkohdat läpi/korjataan ja viimeistellä muutamat kohdat minkä jälkeen nuo törmäyslistan saumat alkaakin olemaan valmiit.
Sitten pitää vielä korjata tuo yksi halkeama ja viimeistellä nuo lirpakkeen ja puskurin väliset saumat minkä jälkeen koko p*ska onkin valmis maalaukseen ja vuorossa on takapuskurin sauma :P
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Vastaa Viestiin