Vähäpäästöisyys ongelma dieselissä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Vähäpäästöisyys ongelma dieselissä?

Viesti Kirjoittaja juudas »

Eli ongelma on seuraavanlainen.
Toin auton (dieseli ja se ei ole mersu, mutta täällä on faktatietoa) nyt saksasta suomeen ja se olisi tarkoitus laittaa pikkuhiljaa suomen kilpiin.
Auto on käyttöönotettu toukokuussa 1991. Saksan otteella on katti ja sen seuraksena auto on muutoskatsastettu vastaamaan euro 3 pakokaasunormia saksassa pari vuotta sitten.
Vastaavan ikäiset suomi autot on ilman ko. kattia ja ne eivät ole vähäpäästöisiä.
Katsastuskonttorilta väitetttiin, että nyt tästä minun autosta tulee vähäpäästöinen, koska auto on saksassa vähäpäästöinen niin se on myös suomessa vähäpäästöinen. Sitä ei muka saa ei vähäpäästöiseksi kuten suomi autot, vaikka tekniikka on identtistä kotimaisten autojen kanssa.

Onko tämä nyt taas tosiaan näin? Eikös mersuja ole muutettu ei vähäpäästöisiksi vaikka kuinka paljon kunhan ne on -92 vanhempia

Nyt tarttis vähän apuja, millä tuo konttorilla käynti onnistuu ilman kaksipäsitä hultaforssin kirvestä :D

Auton tulisi olla ei vähäpäästöinen, koska ahtimen vaihto ja coolerin asennus olisi mielessä.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

hommaa auton alkuperäisyys todistus mikä on vanhemman normin mukainen eli alkuperäinen... ja perustele asia et jos vaikka myyt koneen jollekkin niin ei siitä saa hiukkaspäästö lappua koska on EI VÄHÄPÄÄSTÖINEN...ja aivan sama mitä saku otteessa on jos sulla on auton alkuperäisyys todistus... :shock:

näin toimittiin mun mersun kohdalla ja veholta hommasin kalliin paperin...sille ei voinut AKE mitään olivat sanoneet katsastus miehelle niin..ja leima tuli...alkuperäinen mikä alkuperäinen...ja niitä papereita ei esim... BMW maahantuoja kirjoita ja se on taas bimmeri miesten ongelma....mosan vaihdoissa....

muutoksiinhan tietysti ei maahantuoja ota kantaa...

voihan saksasta tuottaa ties kuinka vanhan auton mikä on katittettu uusille normeille... :!:

mut vuosimalli raja on 1.1.1991
Itse tein ja säästin
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

Eli homman pitäisi siis onnistua kivuttomasti. Mutta eikö se vuosimalliraja ole 1.1.1992?
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Eikös molemmat muista päivämäärät tavallaan ihan oikein? Muistelisin kuitenkin silleen, että bensakoneella 1.1.-94ja dieselillä sitten -92?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ite veikkaisin että bensakoneet on vähäpäästöisiä 1.1.1991 lähtien (joka on mun mielestä 101% fakta?), diisselit sitte joitakin vuosia myöhemmin, 94, 97?
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

...bensakoneella 1.1.-94...
Mitenkähän ne on sormet tuossa lipsuneet... :oops:
Liekö siman syytä?

Siis bensakoneella nimenomaan 1.1.1991!
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin