Mikähän tuossa lienee vikana kun huippunopeus jää siihen 130km/h ja muutenkin on tosi uninen tuo auto verrattuna edelliseen 200:seen?
Oliskohan suuttimissa vikaa vai missä?
Paljonko vie polttoainetta ? jos vaika itse joku on pumppua säädelly, niinku mulla...tosin huiput on 170km/h ..vie kylläkin 7- 7.5 l/ 100km kun oikeen annattaa
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Juu huiput pitäisi todella olla se 170km/h niinkuin oli tuossa minun entisessä 200dssä,ja oli muutenkin erilailla voimaa siinä,tiedä sitten oliko pumppua ruuvattu...Mutta taisi se tehtaan lupaama huippunopeuskin olla sen 170.
Kyllä ilmansuodatin on katottu...täytyypä huomenissa katsella tota kaasuvivustoa..Kulutus oli muistaakseni siinä 7 pintaan eli liikaa kyseiseltä mallilta,tosin nyt on uusi mittaus käynnissä ihan vain asian varmentamiseksi
Kulutuksen puolesta ajattelin että voisiko vika olla suuttimissa,kun on myös sellainen vika siinä että kun auton käynnistää,niin hakee käyntiä todella kauan,kylmällä koneella varmaan puoli minuuttia rouskuttelee kuinka sattuu ja vasta sitten tasaantuu... Muuten kone tuntuis olevan ainakin käyntiäänen perusteella kunnossa,kun on sen verran nätti käyntiääni:)
Jere Koivunen kirjoitti:Muuten kone tuntuis olevan ainakin käyntiäänen perusteella kunnossa,kun on sen verran nätti käyntiääni:)
Mitä tarkoitat nätillä käyntiäänellä, käykä todella pehmeästi ?
Jakoketku kun venyy niin kone käy aika pehmeällä äänellä kun ajoitus on muuttunut tarpeeksi ja silloin myös tehotkin on hiukka laitumilla.
Heitetääs jatkoksi, oma 200d tekee silloin tällöin oireet. Tehot huomattavasti pienemmät, kaasupoljinta saa painaa syvemmälle samoilla nopeuksilla, kiihtyvyys paljon huonompi ja vetokin heikko. Vika kestää joskus viikkojakin ja poistuu itsekseen. Kulutuskin suurenee silloin, normaalisti se on 6 litran pintaan, alle ja yli.
Käyntiäänessä ei muutoksia. Voisikohan vika olla ajoituksen säätimessä? Sehän säätää kylmänä ajoitusta aikaisemmalle. Tai sit se ilmanpainekello, sehän pudottaa syöttöjä kun ajaa vuoristoon. Kannentiiviste autossa vuotaa päälle eikä ole vielä vaihdettu, 540tkm mittarissa.
miksei kirjoitti:Heitetääs jatkoksi, oma 200d tekee silloin tällöin oireet. Tehot huomattavasti pienemmät, kaasupoljinta saa painaa syvemmälle samoilla nopeuksilla, kiihtyvyys paljon huonompi ja vetokin heikko. Vika kestää joskus viikkojakin ja poistuu itsekseen. Kulutuskin suurenee silloin, normaalisti se on 6 litran pintaan, alle ja yli.
Käyntiäänessä ei muutoksia. Voisikohan vika olla ajoituksen säätimessä? Sehän säätää kylmänä ajoitusta aikaisemmalle. Tai sit se ilmanpainekello, sehän pudottaa syöttöjä kun ajaa vuoristoon. Kannentiiviste autossa vuotaa päälle eikä ole vielä vaihdettu, 540tkm mittarissa.
Eihän jarrut laahaa?Itellä oli sama vika W123:sessa ja syynä oli jumissa oleva takasatula .Välillä imeisesti irtos hiukan mutta meni jumiin uudestaan.
jari_w123 kirjoitti:Eihän jarrut laahaa?Itellä oli sama vika W123:sessa ja syynä oli jumissa oleva takasatula .Välillä imeisesti irtos hiukan mutta meni jumiin uudestaan.
Juuri tuo jarrusatulahan näissä on tyyppivika, varsinkin oikea takasatula jumittaa todella usein. Eli kokeile kädellä onko joku vanne muita kuumempi ajon jälkeen ja jos siltä tuntuu niin ko. jarrusatulasta palat irti ja herkistelemään
Ei ole jarruissa vikaa, ne on katsottu ja hienosti rullaa. Jotain moottoriin liittyvää se on. Kylmäkäynnistys toimii, hetken käynnin jälkeen käyntiääni muuttuu selvästi. Suodattimet kunnossa, ei muutosta. Ilmaputket katsottu läpi, ei tukoksia.
Sitä ei ole tullut suoraan katsottua. Sammutus ainakin toimii kuten myös alipainesysteemi. Sehän sen sit vois hyvin tehdä, kone on joskus tosissaan kuin puolitehoinen.
Onko auto saanut millon viimeksi kunnolla kenkää? Vanhassa escortissa oli aina talven jälkeen käyntiongelmia ja tehot vähän hukassa. Kun teki kevään ensimmäisen mökkireissun (motarinopeuksia autolla jonka huippunopeus 140km/h) niin karstat lähti koneesta pois. Oli sen jälkeen kuin toinen auto. Käynti tasaista ja tehoa melkein tuplasti Tuo siis aina keväisin kun talven oli vetänyt lyhyttä kaupunkipyöritystä.
Kuten kummelissa sanottiin: "Auto tykkää kun sillä ajetaan."
Pari viikkoa sitten sai kenkää, hesasta motaria tampereelle ja 135 taulussa pitkään. Ei vaikutusta, silloin jaksoi sateesta huolimatta mennä kivasti. Muutenkin sillä tulee ajeltua pitkiä siivuja, ei siis tukossa. Pahastivuotava kannentiiviste tuskin tekee tuota vikaa...