w124 200d tehot kateissa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1710
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

w124 200d tehot kateissa?

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Mikähän tuossa lienee vikana kun huippunopeus jää siihen 130km/h ja muutenkin on tosi uninen tuo auto verrattuna edelliseen 200:seen?
Oliskohan suuttimissa vikaa vai missä? :roll:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

no normaali toimenpiteet eli onko ilmansuodatin puhdas ja ruiskutuspumpun ajoitus kannattaa katsoa ja saamutinvipu että se ei jää päälle
Avatar
pastori paholainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
Paikkakunta: etelä pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja pastori paholainen »

Paljonko vie polttoainetta ? jos vaika itse joku on pumppua säädelly, niinku mulla...tosin huiput on 170km/h ..vie kylläkin 7- 7.5 l/ 100km kun oikeen annattaa :P
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Liikkuuko kaasuvivusto kaasu pohjassa loppuun saakka?

Mun 200D:ssä oli juuri samat oireet ja ratkaisu tuossa.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

mitäh ihmettä... :shock: 170 kmH vaimolla ei kule kuin noin 150 kmH. noh ei se kulutakkaan kuin noin 5 litraa satasella.
Partanen.net
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1710
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Juu huiput pitäisi todella olla se 170km/h niinkuin oli tuossa minun entisessä 200dssä,ja oli muutenkin erilailla voimaa siinä,tiedä sitten oliko pumppua ruuvattu...Mutta taisi se tehtaan lupaama huippunopeuskin olla sen 170.

Kyllä ilmansuodatin on katottu...täytyypä huomenissa katsella tota kaasuvivustoa..Kulutus oli muistaakseni siinä 7 pintaan eli liikaa kyseiseltä mallilta,tosin nyt on uusi mittaus käynnissä ihan vain asian varmentamiseksi :roll:
Kulutuksen puolesta ajattelin että voisiko vika olla suuttimissa,kun on myös sellainen vika siinä että kun auton käynnistää,niin hakee käyntiä todella kauan,kylmällä koneella varmaan puoli minuuttia rouskuttelee kuinka sattuu ja vasta sitten tasaantuu... Muuten kone tuntuis olevan ainakin käyntiäänen perusteella kunnossa,kun on sen verran nätti käyntiääni:)
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Jere Koivunen kirjoitti:Muuten kone tuntuis olevan ainakin käyntiäänen perusteella kunnossa,kun on sen verran nätti käyntiääni:)
Mitä tarkoitat nätillä käyntiäänellä, käykä todella pehmeästi ?
Jakoketku kun venyy niin kone käy aika pehmeällä äänellä kun ajoitus on muuttunut tarpeeksi ja silloin myös tehotkin on hiukka laitumilla.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Heitetääs jatkoksi, oma 200d tekee silloin tällöin oireet. Tehot huomattavasti pienemmät, kaasupoljinta saa painaa syvemmälle samoilla nopeuksilla, kiihtyvyys paljon huonompi ja vetokin heikko. Vika kestää joskus viikkojakin ja poistuu itsekseen. Kulutuskin suurenee silloin, normaalisti se on 6 litran pintaan, alle ja yli.
Käyntiäänessä ei muutoksia. Voisikohan vika olla ajoituksen säätimessä? Sehän säätää kylmänä ajoitusta aikaisemmalle. Tai sit se ilmanpainekello, sehän pudottaa syöttöjä kun ajaa vuoristoon. Kannentiiviste autossa vuotaa päälle eikä ole vielä vaihdettu, 540tkm mittarissa.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

miksei kirjoitti:Heitetääs jatkoksi, oma 200d tekee silloin tällöin oireet. Tehot huomattavasti pienemmät, kaasupoljinta saa painaa syvemmälle samoilla nopeuksilla, kiihtyvyys paljon huonompi ja vetokin heikko. Vika kestää joskus viikkojakin ja poistuu itsekseen. Kulutuskin suurenee silloin, normaalisti se on 6 litran pintaan, alle ja yli.
Käyntiäänessä ei muutoksia. Voisikohan vika olla ajoituksen säätimessä? Sehän säätää kylmänä ajoitusta aikaisemmalle. Tai sit se ilmanpainekello, sehän pudottaa syöttöjä kun ajaa vuoristoon. Kannentiiviste autossa vuotaa päälle eikä ole vielä vaihdettu, 540tkm mittarissa.
Eihän jarrut laahaa?Itellä oli sama vika W123:sessa ja syynä oli jumissa oleva takasatula :lol: .Välillä imeisesti irtos hiukan mutta meni jumiin uudestaan.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

jari_w123 kirjoitti:Eihän jarrut laahaa?Itellä oli sama vika W123:sessa ja syynä oli jumissa oleva takasatula :lol: .Välillä imeisesti irtos hiukan mutta meni jumiin uudestaan.
Juuri tuo jarrusatulahan näissä on tyyppivika, varsinkin oikea takasatula jumittaa todella usein. Eli kokeile kädellä onko joku vanne muita kuumempi ajon jälkeen ja jos siltä tuntuu niin ko. jarrusatulasta palat irti ja herkistelemään
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Ei ole jarruissa vikaa, ne on katsottu ja hienosti rullaa. Jotain moottoriin liittyvää se on. Kylmäkäynnistys toimii, hetken käynnin jälkeen käyntiääni muuttuu selvästi. Suodattimet kunnossa, ei muutosta. Ilmaputket katsottu läpi, ei tukoksia.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nouseeko sammutinvipu pumpusta ihan ylös asti käynnistyksen jälkeen?
auto w123 200D/300DT vm, -81
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Sitä ei ole tullut suoraan katsottua. Sammutus ainakin toimii kuten myös alipainesysteemi. Sehän sen sit vois hyvin tehdä, kone on joskus tosissaan kuin puolitehoinen.
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Onko auto saanut millon viimeksi kunnolla kenkää? Vanhassa escortissa oli aina talven jälkeen käyntiongelmia ja tehot vähän hukassa. Kun teki kevään ensimmäisen mökkireissun (motarinopeuksia autolla jonka huippunopeus 140km/h) niin karstat lähti koneesta pois. Oli sen jälkeen kuin toinen auto. Käynti tasaista ja tehoa melkein tuplasti :D Tuo siis aina keväisin kun talven oli vetänyt lyhyttä kaupunkipyöritystä.

Kuten kummelissa sanottiin: "Auto tykkää kun sillä ajetaan."
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Pari viikkoa sitten sai kenkää, hesasta motaria tampereelle ja 135 taulussa pitkään. Ei vaikutusta, silloin jaksoi sateesta huolimatta mennä kivasti. Muutenkin sillä tulee ajeltua pitkiä siivuja, ei siis tukossa. Pahastivuotava kannentiiviste tuskin tekee tuota vikaa...
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Niin ja tiiviste vuotaa öljyt lohkon päälle, näin lämpimällä kelillä aina lammikko auton alla kaltevalla pinnalla hetken seisottuaan.
Vastaa Viestiin