Soitto tulliin

Menikö oikein?
Vai pitääkö ottaa siirto kilvet ja ajaa suoraan tulliin?
Itsellä aivan samat jutut menossa, itseasiassa ne on tehty jo viime viikolla.Gate kirjoitti:Saksan rekkarissa oleva mb ilmaantui pihaan. Kilvet ruuvattiin irti,auto laitettiin talliin ja poistettiin saksan rekkarista. Mitä seuraavaksi? (Tulli ei siis tiedä, että kyseinen auto on suomessa)
Soitto tulliinIlmoitus että tällänen mb löytyy
5 päivää aikaa käydä näyttämässa autoa tullin toimipisteessä
14 päivää aikaa käydä katsastamassa?
Menikö oikein?
Vai pitääkö ottaa siirto kilvet ja ajaa suoraan tulliin?
Näin juuri viime kesänä AKE valisti K1-katsastusasemaa kun sieltä soitettiin AKEen. Nyt EU:ssa tieto menee viranomaisten kautta Saksaan että auto on Suomen rekisterissä. Itse palautin vaan kilvet edelliselle omistaajalle. Noh, tulihan sieltä paikallisen kaupungin viskaalilta kirje että rekisteriote takaisin tai muuten asia menee poliisilleLepisto kirjoitti:Tätä rekisterin poistotodistusta ei taida nykypäivänä enään tarvita.scherer kirjoitti:Siitä pitää nimenomaan olla Saksan rekisteristä poistotodistus ja kauppakirja+rekisteriote.Tulliiin ei autoa tarvi kuljettaa.
Samoin mulla tullimies kattoi auton ja tietenki siinä tapauksessa auto pitää tulliin viedä näytettäväksi jos haluaa mainita autosta erityisiä "vikoja" jotka vois vaikuttaa auton markkina-arvoon.paaki kirjoitti:Olen 2 autoa Saksasta itselleni tuonut ja molemmat kävi virkailija katsomassa (lähinnä valmistenumeron että täsmää), joten taitaa olla paikkakuntakohtaista tuo katsominen.