W124 pientä veden häipymistä
älä nyt Pasi ala vaan mitään turhia osia Ässään vaihtamaan, kun kerran kulkee vielä

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Äläs nyt, mulla on vaihdettu enemmän osia kuin kellään muulla. On nimittäin vaihdettu koko kone upouuteen (by Veho) kertaalleen mittarilukeman ollessa 70th ja uudella koneella ajettu nyt noin 170th.Ahti kirjoitti:älä nyt Pasi ala vaan mitään turhia osia Ässään vaihtamaan, kun kerran kulkee vielä![]()
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
vuotokohta
Mulla ainakin vuotaa ,pakosarjan alla menee vesiputki (peltinen) lohkoon ,on sellasella sokalla ,jos se putki on vähänkään killissä se vuotaa on joku o-rengas tiivari ,niin Sprintteri 312 d
Terveisin Jamppa
Terveisin Jamppa
Uskoisin, että maanantain "vaivojen valituksen" jälkeen jaan tohtorilla saadun analyysin kannassanne.Pasi M. kirjoitti:Innolla odotamme analyysiä aiheesta.Juha K. kirjoitti:Noh, oli miten oli, aika on tohtorisedälle ensi maanantaina - jospa silloin viisaampien avustuksella tuokin mysteeri avautuisi.![]()
PS. Pasi, multa löytyisi tallin nurkasta 126:sen aikoinaan paljon harmaita hiuksia ja verenpaineita nostattanut 3.46 ASD-murikka. Tai noh, jos totta puhutaan, niin pidän sen kuitenkin itelläni. Kyseessä on oman leidini vanha perä (yrittämättä edes olla 2mielinen: kuulostaa muuten tosi hirveeltä
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Kuten aiemminkin olen maininnut, korkki kannattaa pitää kunnossa, kuten termarikin, halpoja osia jotka hajotessaa voivat aiheuttaa ikäviä ja kalliita murheita.
Viimeksi muokannut Mauri H., To 15.01.2004 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin, vika selvisi kun käytin autoa ammattimiehellä,
korjaus tapahtuukin sitten perjantaina.
Eli syylärin alapäästähän se vuoto on alkunsa saanut
hieman kallistahan se on uusi syyläri laittaa mutta kuulemma
aikaa myöten näin on tehtävä
Noh otanpa kaksi kärpästä samalla työllä eli
vaihdetaan tuo moniura-kiilahihna kun oli jo halkeillut ikävästi sisäpuolelta, suositteli sitä sopivasti maanantaina öljynvaihdon yhteydessä.
Niin, miksi se sitten tiputti yhteen kohtaan tuon veden, on se kun se vesi norkoilee pohjapanssaria pitkin ja pääsee siitä kohti sitten tippumaan maahan.
korjaus tapahtuukin sitten perjantaina.
Eli syylärin alapäästähän se vuoto on alkunsa saanut
hieman kallistahan se on uusi syyläri laittaa mutta kuulemma
aikaa myöten näin on tehtävä
Noh otanpa kaksi kärpästä samalla työllä eli
vaihdetaan tuo moniura-kiilahihna kun oli jo halkeillut ikävästi sisäpuolelta, suositteli sitä sopivasti maanantaina öljynvaihdon yhteydessä.
Niin, miksi se sitten tiputti yhteen kohtaan tuon veden, on se kun se vesi norkoilee pohjapanssaria pitkin ja pääsee siitä kohti sitten tippumaan maahan.
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Nestevuoto paikallistettu
Tuli sitten tänään käytyä pajalla näyttämässä tuota nestevuotoa tutulle mersutohtorille. Kyllä hävettää, nimittäin sen verran tarjottimella vuotokohta oli. Olen kyllä kyseistä kohtaakin tihrustanut, mutta emmä siellä mitään kosteutta ole yleensä nähnyt. Nyt kuitenkin sellainen oli selvästi nähtävissä.Juha K. kirjoitti:Uskoisin, että maanantain "vaivojen valituksen" jälkeen jaan tohtorilla saadun analyysin kannassanne.Pasi M. kirjoitti:Innolla odotamme analyysiä aiheesta.Juha K. kirjoitti:Noh, oli miten oli, aika on tohtorisedälle ensi maanantaina - jospa silloin viisaampien avustuksella tuokin mysteeri avautuisi.![]()
![]()
Samalla tsekattiin jäähdytinvuoto. Uskalsin toivoa, että alavesiletku vain hikoilee, vaikka olinkin kiristellyt klemmaria. Noh, näyttää siltä, että talvipakkasilla jäähdyttimen pääty aina vähän antautuu pakkasherralle ja vuotaa siis sieltä nestettä. Täytyy vissiin laittaa kiertoon jotain "puuhapetenmagickorjaustahmaa". W201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een?
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Re: Nestevuoto paikallistettu
Tarvikeliikkeessä 100-200 euroa.Juha K. kirjoitti: W201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een?
Re: Nestevuoto paikallistettu
Joo. En ole ehtinyt vielä syvällisemmin miettiä, mitä teen syylärin kanssa, jos mömmöt tai kevään tuleminen eivät auta. Veholle en kyllä ensimmäisenä riennä. Vaihtoehdot alkavat noista tarvikesyyläreistä jne.SEV8 kirjoitti:Tarvikeliikkeessä 100-200 euroa.Juha K. kirjoitti: W201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een?
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Re: Nestevuoto paikallistettu
Mulla ainakin oli sama syylari kuin w123 automaagissa ja kustansi jotakin 150-180 euroa tarvikkeessa. Kannattaa kysya tarvikkeesta en usko etta on juurikaan tuota enempaaW201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een?
Re: Nestevuoto paikallistettu
Hmm, kannattaa miettiä tarkasti niiden mömmöjen käyttöä. saattaa tulla suurempaa vahinkoa jos magneettiventtiilit esim. ottaa paikkausaineista itseensä! Tarvikesyyläreitä tosiaan saa edullisesti, jäähdytinkorjaamojen kautta esimerkiksi.Juha K. kirjoitti:Joo. En ole ehtinyt vielä syvällisemmin miettiä, mitä teen syylärin kanssa, jos mömmöt tai kevään tuleminen eivät auta. Veholle en kyllä ensimmäisenä riennä. Vaihtoehdot alkavat noista tarvikesyyläreistä jne.SEV8 kirjoitti:Tarvikeliikkeessä 100-200 euroa.Juha K. kirjoitti: W201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Re: Nestevuoto paikallistettu
Mömmöt ovat myyntifiksausta varten, ne turmelevat jäähdytysjärjestelmän (mukaan lukien lämmityslaitteen kennon).Juha K. kirjoitti:Joo. En ole ehtinyt vielä syvällisemmin miettiä, mitä teen syylärin kanssa, jos mömmöt tai kevään tuleminen eivät auta. Veholle en kyllä ensimmäisenä riennä. Vaihtoehdot alkavat noista tarvikesyyläreistä jne.SEV8 kirjoitti:Tarvikeliikkeessä 100-200 euroa.Juha K. kirjoitti: W201:een maksaa kuulemma uusi syyläri (Veho-hinnasto) jotain reippaasti yli 400 euroa, ja mitä mahtaakaan maksaa W126:een?
Tuommosta tuli mieleen....essolla kuultua.. 
Nesteeen häviämista 124.. vuotokohtaa ei löydy ja kansikin todetaan ehjäksi..
Pissapojan säiliössä kiertää lämmitysputki, jota ajan hammas oli syövyttänyt ja tämänjohdosta nesteet oli vuotaneet tuonne pesurinsäiliöön..
Tämä oli tapahtunut paukkupakkasilla, jolloin pissapojan käyttötarvetta ei ollut, Vaan kun tuli seuraavat rapakelit ja pesuria tarvittiin, löytyikin nesteet ykskaks tuulilasilta...
En tidä sitten, oliko totta vai tarua...
Nesteeen häviämista 124.. vuotokohtaa ei löydy ja kansikin todetaan ehjäksi..
Pissapojan säiliössä kiertää lämmitysputki, jota ajan hammas oli syövyttänyt ja tämänjohdosta nesteet oli vuotaneet tuonne pesurinsäiliöön..
Tämä oli tapahtunut paukkupakkasilla, jolloin pissapojan käyttötarvetta ei ollut, Vaan kun tuli seuraavat rapakelit ja pesuria tarvittiin, löytyikin nesteet ykskaks tuulilasilta...
En tidä sitten, oliko totta vai tarua...
Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
Totta on, on tuota tapahtunut aivan tässä forumin ja Tähtiklubin porukan piirissäkin. Pesurin lämmitysputkisto yksi varsin potentiaalinen vuotopaikka ja niitä ensimmäisiä tarkistettavia kohteita, jos syylarineste hupenee mystisesti ja jälkiä jättämättä.akuaku kirjoitti:Pissapojan säiliössä kiertää lämmitysputki, jota ajan hammas oli syövyttänyt ja tämänjohdosta nesteet oli vuotaneet tuonne pesurinsäiliöön.. En tidä sitten, oliko totta vai tarua...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vuodon tukkimista ja hintauteluja
Tänään tuli ässään vaihdettua tuo lohkon "jäähdytinnestepropun" tiiviste. Eli tältä suunnalta outo yökastelu pitäisi nyt olla elettyä elämää. Samalla varmistui tarkemman tutkimuksen hedelmänä, että jäähdyttimen pääty hieman falskaa lientä pihalle. Tosin ei tuo vuoto vielä tällä hetkellä ole kovinkaan suuri, joten en aio ryhtyä merkittäviin toimenpiteisiin. Pakko oli kuitenkin mielenkiinnosta kysäistä uuden syylärin Veho-hintaa. Varaosamyyjä pyysi etsimään tuolin alleni, mutta meikäläinen virkkoi, että olen 126:sten kanssa jo niin monissa liemissä keitetty, jotta tuskin tämäkään hinta halvaukseksi asti tulee olemaan. Siis, uusi syyläri 300SE:hen kustantaisi merkkiliikkeen kautta vaivaiset 730 euroa...niinpä niin! 
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
- Daimler
- Mersumies

- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
No niin,omassa w124 250deessä tuli syylärin vaihto eteen kun kennon pääty alkoi vuotamaan runsaasti.Tarvikeliikkeessä W124 250d manuaalin syyläri maksoi 135 euroa ja oli made in south africa (eikös siellä ole kuuma..).Ja eiku vaihtamaan.
-Pohjamuovin ensimmäiset ruuvit auki
-pesuvati alle ja alavesiletku irti
-flektin tuulitunneli flektin päälle
-syyläri irti (lähtee helposti)
-uusi syyläri paikalle
-nestettä paisariin
Koko homma n. 1 h mutta veikkaanpa että automaatti/turbo/ilmastointi-varusteltu onkin jo sitten oma lukunsa.
Lisäksi tarvikesyylärin istuvuus ei ollut paras mahdollinen,ilmanputsarin "imuaukko" ei oikein käynyt mitenkäään syylärin kupeeseen.Vanhaa syyläriä tutkiessa huomasin muovisten päätyjen hapertuneen aikalailla.
-Pohjamuovin ensimmäiset ruuvit auki
-pesuvati alle ja alavesiletku irti
-flektin tuulitunneli flektin päälle
-syyläri irti (lähtee helposti)
-uusi syyläri paikalle
-nestettä paisariin
Koko homma n. 1 h mutta veikkaanpa että automaatti/turbo/ilmastointi-varusteltu onkin jo sitten oma lukunsa.
Lisäksi tarvikesyylärin istuvuus ei ollut paras mahdollinen,ilmanputsarin "imuaukko" ei oikein käynyt mitenkäään syylärin kupeeseen.Vanhaa syyläriä tutkiessa huomasin muovisten päätyjen hapertuneen aikalailla.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Mulla ainakin on tosi kätevä poistoproppu alkuperäisessä (?) syylärissä, ei tartte valutella vesiä hihaan, lattialle ym. Siinä propussa on letkulähtökin valmiina, siihen vaan joku letkunpätkä kiinni ja toinen pää ämpäriin niin avot, siisti homma!! 
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Mulla oli sama homma äskettäin, nestettä hävisi jostain... vika löytyi: lohkolämmittimen vastuksen juuresta vuoti, ja reilusti (sekä kylmänä että lämpimänä). Vaihatin uuden vastuksen Veholla ja vika hävisi. Loppujen lopuksi pääsin vähällä n. 160egee.
Hävikki oli jotain 1000km kohti litra+.
Hävikki oli jotain 1000km kohti litra+.
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Lupasin kirjoitela oman tuloksen. Tässä analyysi ja lisää kysymystä:
-Painekorkin vaihdo lisäksi vuoti ylävesiletkun syylärinpään liitoksesta.
LEmmarin kiristys lopetti vuodon.
Nyt ei enään hävitä vettä ollenkaan, mutta tuossa äsken zekkasin pellin alle vesi oli puolessavälissä, eli viivalla. Aukasin varovasti korkin, painetta oli aikapaljon. Tämän jälkeen kun paineet tuli ulos veden pinta nousi siihen normaaliin noin 1cm puolesta välistä, eli vettä ei ollut hävinnyt.
Ihmettelen kuitenkin tuota painetta. Onko tuo liikaa? Toimiko uusi painekorkki kuitenkaan oikein?
t.Kalle
-Painekorkin vaihdo lisäksi vuoti ylävesiletkun syylärinpään liitoksesta.
LEmmarin kiristys lopetti vuodon.
Nyt ei enään hävitä vettä ollenkaan, mutta tuossa äsken zekkasin pellin alle vesi oli puolessavälissä, eli viivalla. Aukasin varovasti korkin, painetta oli aikapaljon. Tämän jälkeen kun paineet tuli ulos veden pinta nousi siihen normaaliin noin 1cm puolesta välistä, eli vettä ei ollut hävinnyt.
Ihmettelen kuitenkin tuota painetta. Onko tuo liikaa? Toimiko uusi painekorkki kuitenkaan oikein?
t.Kalle
Kalle
MB E 250 TD vm 7.93
MB E 250 TD vm 7.93






