Untuvikko mesemies kyselee 200 d w123 vm-85

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
raunove
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 18.04.2008 15:59

Untuvikko mesemies kyselee 200 d w123 vm-85

Viesti Kirjoittaja raunove »

Moi! Iski mersukuume ja ostin vm-85 200 d 123 korisen mersun ajettu 590tkm.Huoltohistoriaa ei tiedossa onko vinkkejä mitä kannattaisi huomioida jotta ajokilometrejä samanverran saisi. Pitääkö vaihtaa esim jakohihnaa (vai onks tässä sellasta). Kyselee ummikko
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Eiköhän siinä jakoketju ole. Perushuollot kannattaa tehdä, jos ei ole historiat tiedossa. Öljyt, suodattimet, venttiilien säätöä jne.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tärkeintä on ajaa sillä ja kuulostella josko sieltä kuuluu jotain ylimääräisiä ääniä, ota kaveri mukaan takapenkille. Aja auto kylmästä lämpimäksi, tarkkaile mittareita ja kiinnitä huomiota ajokäytökseen.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
raunove
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 18.04.2008 15:59

Viesti Kirjoittaja raunove »

Auto kulkee kun ajatus eikä kilinää tai kolinaa kuulu kuin vaihtaessa joskus kuuluu kolahdus kun kytkimen nostaa.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

raunove kirjoitti:Auto kulkee kun ajatus eikä kilinää tai kolinaa kuulu kuin vaihtaessa joskus kuuluu kolahdus kun kytkimen nostaa.
Voisi viitata kuluneisiin etummaisiin taka-apurungon kumeihin :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
raunove
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 18.04.2008 15:59

Viesti Kirjoittaja raunove »

kannattaako käydä laitattamassa vai onko vika niinsanotusti siedettävä.
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

jussi77 kirjoitti:Eiköhän siinä jakoketju ole. Perushuollot kannattaa tehdä, jos ei ole historiat tiedossa. Öljyt, suodattimet, venttiilien säätöä jne.
Kannattaa tosiaan tarkistaa jakoketjun kunto ja säätää venttiilit. Huoltoihin kuuluvat myös vaihteisto- ja peräöljyjen vaihto.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
raunove
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 18.04.2008 15:59

Viesti Kirjoittaja raunove »

onko vehon hommia vai voiko viedä muuallekkin.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kolahdus voi kuulua perästäkin.
Ei ole sekään vaarallista.

Exässä kilis ja kolis perä aika kovasti ja hyvin kesti ajella pois poikkeen.

Venojen säätö on oma taiteen laji.
Kun ne tahtoo kiriä hiukan kun kirii lukkomutterin kiinni mutta ei mahdoton homma.

Eikä välttämättä tarvii veholle viedä.
Sellanen joka ymmärtää niitten perään niin ajaa ihan saman asian.

123:n kestää ydinpomminkin :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

raunove kirjoitti:onko vehon hommia vai voiko viedä muuallekkin.
Voihan sen Vehollekkin viedä, vaikka ei se taida olla välttämättä laadun tae..
Päävalikon "Hyvät huollot" osiosta voisit tutkia, löytyykö läheltäsi jonkun foorumilaisen suosittelemaa paikkaa :wink:
Ja "Risut ja ruusut" puolelta myös kokemuksia paikoista, joihin ei välttämättä ehkä kannata kääntyä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
tgts
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 25.11.2004 22:37
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja tgts »

Ihan aluksi onnea, W123 on palkitseva kapine niin harraste- kuin käyttöautonakin.

Taitaa ne W123:t yleisimmin silti kuolla ruosteeseen, tekniikan kanssa aina pärjää kun huollot tekee ajallaan. Eli pohjan tilanne kannattaa syynätä sekä alapuolelta että etenkin sisäpuolelta mattojen alta. Matot nostamalla paljastuu kuitenkin vasta äänieriste (sikäli kuin lattiapeltejä ei ole jo vaihdettu), ja kosteus pesii juuri siinä eristeessä piilossa. Päältä päin eriste on usein kyllä kuiva. Harvassa ovat ne yksilöt, joiden pohjan äänieriste ei ole kostea ja sen vuoksi pohjapelti enemmän tai vähemmän ruosteessa sisäpinnaltaan... Toinen ongelmakohta on kaikki takapyörien välillä olevat osat: sisälokasuojat, taka-akselin ylitys, ne kotelot siinä takapyörän takana (sivusta katsoen takana siis) ym ym. Jos on ehjä niin kannattaa pitää hyvänä, korjaus on toki mahdollista mutta vähän työlästä.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
raunove
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 18.04.2008 15:59

Viesti Kirjoittaja raunove »

Kiitoksia kaikille tiedoista ja vinkeistä.
Vastaa Viestiin