Untuvikko mesemies kyselee 200 d w123 vm-85
Untuvikko mesemies kyselee 200 d w123 vm-85
Moi! Iski mersukuume ja ostin vm-85 200 d 123 korisen mersun ajettu 590tkm.Huoltohistoriaa ei tiedossa onko vinkkejä mitä kannattaisi huomioida jotta ajokilometrejä samanverran saisi. Pitääkö vaihtaa esim jakohihnaa (vai onks tässä sellasta). Kyselee ummikko
Kannattaa tosiaan tarkistaa jakoketjun kunto ja säätää venttiilit. Huoltoihin kuuluvat myös vaihteisto- ja peräöljyjen vaihto.jussi77 kirjoitti:Eiköhän siinä jakoketju ole. Perushuollot kannattaa tehdä, jos ei ole historiat tiedossa. Öljyt, suodattimet, venttiilien säätöä jne.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kolahdus voi kuulua perästäkin.
Ei ole sekään vaarallista.
Exässä kilis ja kolis perä aika kovasti ja hyvin kesti ajella pois poikkeen.
Venojen säätö on oma taiteen laji.
Kun ne tahtoo kiriä hiukan kun kirii lukkomutterin kiinni mutta ei mahdoton homma.
Eikä välttämättä tarvii veholle viedä.
Sellanen joka ymmärtää niitten perään niin ajaa ihan saman asian.
123:n kestää ydinpomminkin
Ei ole sekään vaarallista.
Exässä kilis ja kolis perä aika kovasti ja hyvin kesti ajella pois poikkeen.
Venojen säätö on oma taiteen laji.
Kun ne tahtoo kiriä hiukan kun kirii lukkomutterin kiinni mutta ei mahdoton homma.
Eikä välttämättä tarvii veholle viedä.
Sellanen joka ymmärtää niitten perään niin ajaa ihan saman asian.
123:n kestää ydinpomminkin

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Voihan sen Vehollekkin viedä, vaikka ei se taida olla välttämättä laadun tae..raunove kirjoitti:onko vehon hommia vai voiko viedä muuallekkin.
Päävalikon "Hyvät huollot" osiosta voisit tutkia, löytyykö läheltäsi jonkun foorumilaisen suosittelemaa paikkaa

Ja "Risut ja ruusut" puolelta myös kokemuksia paikoista, joihin ei välttämättä ehkä kannata kääntyä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ihan aluksi onnea, W123 on palkitseva kapine niin harraste- kuin käyttöautonakin.
Taitaa ne W123:t yleisimmin silti kuolla ruosteeseen, tekniikan kanssa aina pärjää kun huollot tekee ajallaan. Eli pohjan tilanne kannattaa syynätä sekä alapuolelta että etenkin sisäpuolelta mattojen alta. Matot nostamalla paljastuu kuitenkin vasta äänieriste (sikäli kuin lattiapeltejä ei ole jo vaihdettu), ja kosteus pesii juuri siinä eristeessä piilossa. Päältä päin eriste on usein kyllä kuiva. Harvassa ovat ne yksilöt, joiden pohjan äänieriste ei ole kostea ja sen vuoksi pohjapelti enemmän tai vähemmän ruosteessa sisäpinnaltaan... Toinen ongelmakohta on kaikki takapyörien välillä olevat osat: sisälokasuojat, taka-akselin ylitys, ne kotelot siinä takapyörän takana (sivusta katsoen takana siis) ym ym. Jos on ehjä niin kannattaa pitää hyvänä, korjaus on toki mahdollista mutta vähän työlästä.
Taitaa ne W123:t yleisimmin silti kuolla ruosteeseen, tekniikan kanssa aina pärjää kun huollot tekee ajallaan. Eli pohjan tilanne kannattaa syynätä sekä alapuolelta että etenkin sisäpuolelta mattojen alta. Matot nostamalla paljastuu kuitenkin vasta äänieriste (sikäli kuin lattiapeltejä ei ole jo vaihdettu), ja kosteus pesii juuri siinä eristeessä piilossa. Päältä päin eriste on usein kyllä kuiva. Harvassa ovat ne yksilöt, joiden pohjan äänieriste ei ole kostea ja sen vuoksi pohjapelti enemmän tai vähemmän ruosteessa sisäpinnaltaan... Toinen ongelmakohta on kaikki takapyörien välillä olevat osat: sisälokasuojat, taka-akselin ylitys, ne kotelot siinä takapyörän takana (sivusta katsoen takana siis) ym ym. Jos on ehjä niin kannattaa pitää hyvänä, korjaus on toki mahdollista mutta vähän työlästä.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85