S202 happi loppuu ja savuttaa, uupelo tehosta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

S202 happi loppuu ja savuttaa, uupelo tehosta

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Lähtee nätisti käymään ja muutenkin mekaanisesti moottori tuntuis pelaavan. Ongelma tulee esiin kiihdytettäessä varsinkin isommalla kuin kakkosvaihteella. Ei vain kunnolla kierrokset nouse ja kiihdy, putkesta tulee peilistä näkyvä musta pilvi.

Omia arveluja on tukkoinen imusarja (220cdi vm-98 ajettu 320tkm) tai sitten joku läppä irti. :cry:

Kulutus tuntuu kanssa nousseen talven aikana, nytkin viimeinen mitattu tankillinen työmatka-ajossa (35km suunta) 7.8l/100km. Suljetulla alueella ei kelannut mittariin kuin 160km/h ja senkin hitaasti :lol:
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

näille nokivasaroille pitäisi antaa kenkää oikein kunnolla välillä että toimisivat. putsarit ja muut kuntoon nyt ensin.
Partanen.net
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

jopi62 kirjoitti:näille nokivasaroille pitäisi antaa kenkää oikein kunnolla välillä että toimisivat. putsarit ja muut kuntoon nyt ensin.
Tuotakin on koitettu mutta tuloksetta. Putsari kuukauden vanha ja konehuoneesta ei silmämäärin mitään häikkää löydy.
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Toimiihan ne läpät siellä koneessa? Se on mielestäni ensimmäinen tarkistettava asia. Jos ovat jumittaneet, niin ne kannattaa vetää rautalangalla aukiasentoon ja sitoa siihen kiinni.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4771
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Jossi kirjoitti:Toimiihan ne läpät siellä koneessa? Se on mielestäni ensimmäinen tarkistettava asia. Jos ovat jumittaneet, niin ne kannattaa vetää rautalangalla aukiasentoon ja sitoa siihen kiinni.
Tässä se voi karstan ohella olla vaivan syy.

Kaikki ilman kulkua moottorin läpi haittaavat asiat kannattaa käydä läpi.
Siis ensimmäisestä imuputkesta viimeiseen pakoputken kromikilluttimeen.

Tosin oireissa on pikkuisen eroa, tukoksen paikasta riippuen.
Ja sinun vaivasi taitaa kuvauksen perusteella olla paineanturin ja moottorin välissä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Onko selvinnyt syytä tähän vaivaan?

Itsellä samoja oireita ja kun soittelin Vehoon niin veikkailivat läppiä ja pitäisi kuulemma viedä testeriin kiinni.
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

jukkareu kirjoitti:Onko selvinnyt syytä tähän vaivaan?

Itsellä samoja oireita ja kun soittelin Vehoon niin veikkailivat läppiä ja pitäisi kuulemma viedä testeriin kiinni.
eipä ole vielä, vaan ei ole mitään tehtykään. Vois loppuviikosta koittaa ehtiä. Tuollaisella kuminauhalla ajaminen ei tosiaan ole nautinto.

Testerillä luulis nopeasti vian löytyvän, mutta hinta on taas vehon hinta, työ 10min, odotus 2h paikanpäällä kahvitellen ja laskutus 150 ekee... Ei mitään yksilöintiä laskussa kuin testerillä käynti --> paljon rahaa...
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Onkohan turbon paineletkussa repeämä? Koita kädellä sieltä alhaalta. Jos ei kulje ja savuttaa oikein mustaa ja paljon niin silloin tuokin voi olla mahdollinen vika. Sieltä konehuoneesta kyllä pitäisi kuulua sellainen suhinakin kun paine karkaa kierrätettäessä.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

220cdi kirjoitti:
Testerillä luulis nopeasti vian löytyvän, mutta hinta on taas vehon hinta, työ 10min, odotus 2h paikanpäällä kahvitellen ja laskutus 150 ekee... Ei mitään yksilöintiä laskussa kuin testerillä käynti --> paljon rahaa...
Oho,mä oon luullu että meillä on kallista kun testerin käyttö maksaa 35€.Kyllä me joskus saatetaan kahvillakin käydä mutta tuo 35€ on silti kiinteä taksa.Eriasia on se kun aletaan jotain korjaamaan.
auto w123 200D/300DT vm, -81
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

220cdi kirjoitti:
jukkareu kirjoitti:
Testerillä luulis nopeasti vian löytyvän, mutta hinta on taas vehon hinta, työ 10min, odotus 2h paikanpäällä kahvitellen ja laskutus 150 ekee... Ei mitään yksilöintiä laskussa kuin testerillä käynti --> paljon rahaa...
päivitetään tilanne perjantain jälkeen, aika varattu Veholla ja hinta-arvio oli hatusta vedetty.
Esim todellinen hinta Veholla yhden suuttimen tiivisteprikan vaihto, työ kiinteä hinta noin 100 ekee ja tiiviste noin 1.5ekee. Tippa vaseliiniä alle euron.
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Veholla käyty ja oma tietämys todettu heikoksi. Ensimmäinen diagnoosi vuotava välijäähdytin. Uusi Veholla 550ekee ja MB-osa 490. Jälkikäteen itekkin huomas välijäähdytin vian. mutta mutta....


Nyt saa tarjota käytettyä jos vain jostain löytyy.
Avatar
cobra
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 16.12.2007 21:26
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja cobra »

Jossi kirjoitti:Toimiihan ne läpät siellä koneessa? Se on mielestäni ensimmäinen tarkistettava asia. Jos ovat jumittaneet, niin ne kannattaa vetää rautalangalla aukiasentoon ja sitoa siihen kiinni.
ööö mitkä läpät?:oops: mistäköhän johtuu kun rupes savuttaa niin prkl paljon kun kenkää antaa sen jälkeen kun kävin dituningin ohjelman laitattaa? jerkkua tuli kivasti lisää mut kun ei kehta polkee ku savuttaa kivasti?
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

220cdi kirjoitti:
Nyt saa tarjota käytettyä jos vain jostain löytyy.
Ei löytynyt kuin uusi, eemeleihin ois kyllä ollut. Doh, vaihdettu ja jerkkua tuli taas takaisin. Ei muuta vikaa, mutta kyllähän tuolle hintaa kertyi
Vastaa Viestiin