Lähtee nätisti käymään ja muutenkin mekaanisesti moottori tuntuis pelaavan. Ongelma tulee esiin kiihdytettäessä varsinkin isommalla kuin kakkosvaihteella. Ei vain kunnolla kierrokset nouse ja kiihdy, putkesta tulee peilistä näkyvä musta pilvi.
Omia arveluja on tukkoinen imusarja (220cdi vm-98 ajettu 320tkm) tai sitten joku läppä irti.
Kulutus tuntuu kanssa nousseen talven aikana, nytkin viimeinen mitattu tankillinen työmatka-ajossa (35km suunta) 7.8l/100km. Suljetulla alueella ei kelannut mittariin kuin 160km/h ja senkin hitaasti
Toimiihan ne läpät siellä koneessa? Se on mielestäni ensimmäinen tarkistettava asia. Jos ovat jumittaneet, niin ne kannattaa vetää rautalangalla aukiasentoon ja sitoa siihen kiinni.
Jossi kirjoitti:Toimiihan ne läpät siellä koneessa? Se on mielestäni ensimmäinen tarkistettava asia. Jos ovat jumittaneet, niin ne kannattaa vetää rautalangalla aukiasentoon ja sitoa siihen kiinni.
Tässä se voi karstan ohella olla vaivan syy.
Kaikki ilman kulkua moottorin läpi haittaavat asiat kannattaa käydä läpi.
Siis ensimmäisestä imuputkesta viimeiseen pakoputken kromikilluttimeen.
Tosin oireissa on pikkuisen eroa, tukoksen paikasta riippuen.
Ja sinun vaivasi taitaa kuvauksen perusteella olla paineanturin ja moottorin välissä.
jukkareu kirjoitti:Onko selvinnyt syytä tähän vaivaan?
Itsellä samoja oireita ja kun soittelin Vehoon niin veikkailivat läppiä ja pitäisi kuulemma viedä testeriin kiinni.
eipä ole vielä, vaan ei ole mitään tehtykään. Vois loppuviikosta koittaa ehtiä. Tuollaisella kuminauhalla ajaminen ei tosiaan ole nautinto.
Testerillä luulis nopeasti vian löytyvän, mutta hinta on taas vehon hinta, työ 10min, odotus 2h paikanpäällä kahvitellen ja laskutus 150 ekee... Ei mitään yksilöintiä laskussa kuin testerillä käynti --> paljon rahaa...
Onkohan turbon paineletkussa repeämä? Koita kädellä sieltä alhaalta. Jos ei kulje ja savuttaa oikein mustaa ja paljon niin silloin tuokin voi olla mahdollinen vika. Sieltä konehuoneesta kyllä pitäisi kuulua sellainen suhinakin kun paine karkaa kierrätettäessä.
220cdi kirjoitti:
Testerillä luulis nopeasti vian löytyvän, mutta hinta on taas vehon hinta, työ 10min, odotus 2h paikanpäällä kahvitellen ja laskutus 150 ekee... Ei mitään yksilöintiä laskussa kuin testerillä käynti --> paljon rahaa...
Oho,mä oon luullu että meillä on kallista kun testerin käyttö maksaa 35€.Kyllä me joskus saatetaan kahvillakin käydä mutta tuo 35€ on silti kiinteä taksa.Eriasia on se kun aletaan jotain korjaamaan.
jukkareu kirjoitti:
Testerillä luulis nopeasti vian löytyvän, mutta hinta on taas vehon hinta, työ 10min, odotus 2h paikanpäällä kahvitellen ja laskutus 150 ekee... Ei mitään yksilöintiä laskussa kuin testerillä käynti --> paljon rahaa...
päivitetään tilanne perjantain jälkeen, aika varattu Veholla ja hinta-arvio oli hatusta vedetty.
Esim todellinen hinta Veholla yhden suuttimen tiivisteprikan vaihto, työ kiinteä hinta noin 100 ekee ja tiiviste noin 1.5ekee. Tippa vaseliiniä alle euron.
Veholla käyty ja oma tietämys todettu heikoksi. Ensimmäinen diagnoosi vuotava välijäähdytin. Uusi Veholla 550ekee ja MB-osa 490. Jälkikäteen itekkin huomas välijäähdytin vian. mutta mutta....
Nyt saa tarjota käytettyä jos vain jostain löytyy.
Jossi kirjoitti:Toimiihan ne läpät siellä koneessa? Se on mielestäni ensimmäinen tarkistettava asia. Jos ovat jumittaneet, niin ne kannattaa vetää rautalangalla aukiasentoon ja sitoa siihen kiinni.
ööö mitkä läpät?:oops: mistäköhän johtuu kun rupes savuttaa niin prkl paljon kun kenkää antaa sen jälkeen kun kävin dituningin ohjelman laitattaa? jerkkua tuli kivasti lisää mut kun ei kehta polkee ku savuttaa kivasti?