Omalla kohdalla edessä taitaa olla C114:n runkoaisojen oikaisu, mutta aihe kiinnostaa (varmasti myös muita) yleisemmälläkin tasolla. Kuka on todellinen guru ja latelee pöytään numerot mittaohjeineen?

-Daaz
Jos palkissa on selvä vekki, niin taljaoikaisusta siihen jää jännitys, joka vähitellen vetää takaisin kieroksi.Daaz kirjoitti: Nuo samin mainitsemat jutut pitää kyllä varmaan paikkaansa, mutta kai ne oikojat tietää niksinsä. En ajatellut itse taljalla oikaista.
-Daaz
Auton oikaisuissa ei juuri palkkeja oiottaessa niitä lämmöllä käsitellä,tarkoitan sitä et tuollaiset ohutlevy peltipalkit joko vedetään kylmiltään suoraan tai sitten,mikäli on pahoin painunut(teräviä z-vekkejä)vaihdetaan uusiin tai "vähän "käytettyihin.lämmöllä ja kylmällä voidaan sitten pinta peltien jännityksiä ja pienehkölä loimuja saada oikeamaan,sekä vetovasaralla.palkit vedetään aina sen verran yli,että kun jännite vapautetaan,palautuu se laskettuun paikkaan.samiheikkinen kirjoitti:Kärsivällisyyttä! Sitähän tosi korjaajilta eniten löytyykin...itse en osaa oikein oikaisuun sanoa muuta kuin kuuleman perusteella että ei meinaa helposti pysyä suorassa ja että joskus runkoa lämmitetään jolloin alkaa suojaukset lähtemään paahteelta karkuun.
Niin kyllä se tietysti näin on että kolarikorjaamoilta niitä mittoja on joutunu joskus itsekkin hakemaan,mikäli on sattunu olemaan joku oikein harvinaisen hankala tapaus,esim. molemmat puolet vauriotuneet,mutta mikäli toinen puoli on säilynyt ehyenä,ainakin sun mallissa kaikki on identtisiä...Mitan kanssa helppo mennä eteenpäin,alapuolelta tukivarsien kulmakiinnitykset ja kauempaa takaa löytyy varmasti molemmin puolin hyviä identtisesti ja mittausteknisesti samoilla mitoilla olevia kohteita.ylhäällä lokasuojien kiinnityspulttien kannat tuulilasin lä'heltä....on niitäHenry V. kirjoitti:Useampaakin autoa "venytelleenä " :
Yleensä kenellä on vetopenkki, on myös tuo Autodatan mittakirja.
Eihän penkillä tee mitään, jos ei tiedä minne vedetään![]()
Ilmoittele jos mittoja ei löydy - voin myös kaivella mappeja.