
Onko joku poistanut egr:n ja putsannut imusarjan 320 cdi
Onko joku poistanut egr:n ja putsannut imusarjan 320 cdi
Morot olisiko joku tehnyt imusarjan puhdistuksen ja poistanut egr käytöstä sekä kattien tyhjennyksen 320 cdi koneisesta tähtiautosta. Jos olisi mitä pitää varata osia ja muuta huomioitavaa? Katastus mies antoi pakit leimalle savutusarvojen takia 3,5. Kiitos jo etukäteen jollekin avuliaalle Mercedes henkilölle. 

MB mopo e320 cdi
Paljonko autolla ajettu?
On vähän outoa että noinkin suuret savut.
Oletko antanut monoo koneelle?
Entä ilmansuodatin,vaihdettu.
Liikkuuko ilmanläppä akseli?
Onko tehot tallella ajossa,kulkeeko hyvin?
Yleensä päästöarvoja vaikea mitata pienen päästön takia,niin siinä valossa tuntuu vähän oudolta.
Kuluttaako kone öljyä?
On vähän outoa että noinkin suuret savut.
Oletko antanut monoo koneelle?
Entä ilmansuodatin,vaihdettu.
Liikkuuko ilmanläppä akseli?
Onko tehot tallella ajossa,kulkeeko hyvin?
Yleensä päästöarvoja vaikea mitata pienen päästön takia,niin siinä valossa tuntuu vähän oudolta.
Kuluttaako kone öljyä?

Autolla ajettu 200 kiloa. Ei kuluta mielestäni sen enempää kuin ennenkään eli 6,4 matkaa ja keskikulutus n. 7,2. Kulussa voisi olla hieman ahistavaa tunnetta. Ei ehkä ota kierroksia ihan niin herkästi kuin silloin joskus. Mutta kun nuo oireet ovat samanlaisia kuin muilla pienempi koneisilla ystävillä
täällä foorumissa, joilla imusarja tukossa ja katit kanssa.




MB mopo e320 cdi
Putsasin omasta imusarjan, mutta kattien annoin olla entisellään, kun ei ollut mitään oireita. Imusarjassa oli sitä mönjää reinoilla, muttei niin paljoa että se vaikuttaisi toimintaan, eikä vaikuttanutkaan. Kilometrejä oli 135 tkm, savutesti näytti nuohouksen jälkeen 0,30.
Tuskimpa se homma eroaa mitenkään pienempikoneisten osalta,kuin että ahtaampaa on työskennellä. 320:ssä on hyvä lämmönvaihdin tuolle imusarjaan tulevalle pakokaasulle, joten se ei ole niin paha polttamaan sitä öljyä sinne sarjaan, kuin pienemmät.
Osien tarvetta ei tiedä vielä, mutta imusarjantiiviste olis hyvä laittaa uusi, työssä tarvii pikku torx-hylsysarjan, silmät päälakeen, paketillisen rystysien nahkoja ja höyrypainepesurin.
Jonkun verran joutuu päästelemään osia edestä ja nesteet pois, joten samoilla vaivoilla olis helppo laittaa termostaatti ja suuttimien kuparitiivisteet.
Jos katteja putsailet niin minä aloittaisin takimmaisista, etummainen on niin lämpösessä paikassa, etten usko sen tukkeentuvan kovin helposti.
Tuskimpa se homma eroaa mitenkään pienempikoneisten osalta,kuin että ahtaampaa on työskennellä. 320:ssä on hyvä lämmönvaihdin tuolle imusarjaan tulevalle pakokaasulle, joten se ei ole niin paha polttamaan sitä öljyä sinne sarjaan, kuin pienemmät.
Osien tarvetta ei tiedä vielä, mutta imusarjantiiviste olis hyvä laittaa uusi, työssä tarvii pikku torx-hylsysarjan, silmät päälakeen, paketillisen rystysien nahkoja ja höyrypainepesurin.

Jonkun verran joutuu päästelemään osia edestä ja nesteet pois, joten samoilla vaivoilla olis helppo laittaa termostaatti ja suuttimien kuparitiivisteet.
Jos katteja putsailet niin minä aloittaisin takimmaisista, etummainen on niin lämpösessä paikassa, etten usko sen tukkeentuvan kovin helposti.
.
Eläpä ihan ensimmäisenä ala purkamaan moottoria.
Katseleppas vaikka huolellisesti kaikki ahtoputket, huolellisesti.
Jos auto toimii, niin savu on pikemminkin oire vähäisestä ilman määrästä.
Katsele ensin paikkoja, jotka, tosin kyllä imusarjan lisäksi aiheuttaisivat ilman vähyyyttä.
Myös coolerissa voi olla reikä.
Ilmanputsari, pakoputki tukossa....
Suuttimien korjausarvojakin voisi testerissä kurkistaa.
Eläpä ihan ensimmäisenä ala purkamaan moottoria.
Katseleppas vaikka huolellisesti kaikki ahtoputket, huolellisesti.
Jos auto toimii, niin savu on pikemminkin oire vähäisestä ilman määrästä.
Katsele ensin paikkoja, jotka, tosin kyllä imusarjan lisäksi aiheuttaisivat ilman vähyyyttä.
Myös coolerissa voi olla reikä.
Ilmanputsari, pakoputki tukossa....
Suuttimien korjausarvojakin voisi testerissä kurkistaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No niin lupasin laittaan tänne vielä mitä autolle sitten lopuksi tehtiin. Elikkä lähes kaikki kierrätykseen liittyvät asiat olivat jumissa tai jotain vikaa oli.
Imusarja oli sellaisessa mustassa siirapissa kauttaaltaan n. muutaman millin ja keskeltä mihin tulee raitisilma välijäähdyttimeltä oli 2-3cm paskassa. Painepesurilla imusarja puhtaaksi (kuumapesuri). Yksi läppä rikki, korjattiin. Ennen imusarjaa oleva paineanturi puhdistettiin (reikä tukossa). Alipaineella toimiva pakokaasun päästäjä putsattiin (jäi auki/kiinni miten sattuu). Pakoputkea ei avarrettu vielä rautakangella. Savu arvot 0,7 ja kulkuun tuli taas hienoa herkkyyttä eli ottaa herkemmin kierroksia ja kiihtyy ja vaihtaakin sulavammin. Paska homma mutta kannatti. Lopuksi voisi heittä kysymyksen jollekin ASIANTUNTIJALLE. Voisiko joku kertoa miten tuo kierrätys oikeasti vaikuttaa niihin päästöihin alentavasti ja mitä ne läpätkin siellä imusarjassa läpättää? Kiitos kaikille komnentoijille.

Imusarja oli sellaisessa mustassa siirapissa kauttaaltaan n. muutaman millin ja keskeltä mihin tulee raitisilma välijäähdyttimeltä oli 2-3cm paskassa. Painepesurilla imusarja puhtaaksi (kuumapesuri). Yksi läppä rikki, korjattiin. Ennen imusarjaa oleva paineanturi puhdistettiin (reikä tukossa). Alipaineella toimiva pakokaasun päästäjä putsattiin (jäi auki/kiinni miten sattuu). Pakoputkea ei avarrettu vielä rautakangella. Savu arvot 0,7 ja kulkuun tuli taas hienoa herkkyyttä eli ottaa herkemmin kierroksia ja kiihtyy ja vaihtaakin sulavammin. Paska homma mutta kannatti. Lopuksi voisi heittä kysymyksen jollekin ASIANTUNTIJALLE. Voisiko joku kertoa miten tuo kierrätys oikeasti vaikuttaa niihin päästöihin alentavasti ja mitä ne läpätkin siellä imusarjassa läpättää? Kiitos kaikille komnentoijille.



MB mopo e320 cdi