SLK: Tikittävä ääni konehuoneesta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pippuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 09.04.2008 21:06

SLK: Tikittävä ääni konehuoneesta

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Moro!


Joo elikkä tollane todella terävä tikittävä ääni kuuluu konehuoneesta. Ei heti käynnistyksen jälkeen mutta jonkin ajan ajon jälkeen.

Kuulostaa että tulisi kuskinpuolelta, tosin nokkapellin nostaessa, vaikea paikantaa. En ole ainakaan huomannut mitään käyntihäiriöitä ynms.


Auto on SLK 200 -98 ja autolla ajettu n. 130tkm (tuonti tosin)
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Vois olla joku hydraulinen venttiilinnostin ?, ääni vois hävitä öljyt vaihtamalla tai sitten ei.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mikä moottori kysymyksessä.

Pahimmassa tapauksessa ykkössylinterin kiertokangen laakerit... :evil:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
pippuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 09.04.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja pippuri »

SLK200* 1997- 2004 2L M111 L4 102 kW (136 hp)

Ja (vika?) ilmenee vain hetken ajon jälkeen, tehonhävitystä tai käyntiongelmia en ole havainnut.Auton edestä kuunnellessa auto käy kauniisti, tai vähän kauempaa kuunnellessa. Vain jos menee kuskin puolelle seisomaan niin osuu tuo tikittävä ääni korvaan.

Öljyt on viimeksi vaihdettu n.9tkm sitten merkkiliikkeessä (mobil 1 5w/40w)
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Regenerointiventiili tikittää kun moottori on lämmin -- kuulu asian.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Huomenta, eihän kyseessä voi olla aiemmassa ketjussa käsitelty juttu...

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31103
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
pippuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 09.04.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Noh, luotan tuohon lauseeseen tai ainakin haluan luottaa :P "Regenerointiventiili tikittää kun moottori on lämmin -- kuulu asian."

Kiitokset kaikille vastauksista, tietty jos jollain on vielä jotain ehdotuksia niin antaa kuulua vaan.

Ei todellakaan haluais mitään parin tonnin remonttia näin ennen kesää :evil:
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: SLK: Tikittävä ääni konehuoneesta

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

pippuri kirjoitti:Moro!


Joo elikkä tollane todella terävä tikittävä ääni kuuluu konehuoneesta. Ei heti käynnistyksen jälkeen mutta jonkin ajan ajon jälkeen.

Kuulostaa että tulisi kuskinpuolelta, tosin nokkapellin nostaessa, vaikea paikantaa. En ole ainakaan huomannut mitään käyntihäiriöitä ynms.


Auto on SLK 200 -98 ja autolla ajettu n. 130tkm (tuonti tosin)
Itellä oli 320 CDI:ssä aivan samanoloinen ilmiö. Ääntä tosin ei nyt pysty vertaileen, mutta sellanen "tikitys, kuin aika nopea kello ja ihan selkeen kova ääni". Ja kuuluu vain, kun kone on ensin ajettu lämpimäksi. Kuuluu aivan koneen etupäästä, siitä missä on siimapyörät. No nyt se on jo lakannu koko ääni. Kuitenkin 99,9% varmuudella se oli sähköflekti. Flektin siipi varmaan kopisi johkin reunaan sopivasti ja aiheutti ton äänen. Ehkäpä kului pois se kohta, joka hakkas. En tosin ole tutkinut tarkemmin, mutta ääni on nyt pois. Kuului n. 15 000 km. ja varmaankin alkoi moniurahihnan vaihdon jälkeen
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin