väyrysen kuskinp.etupää kolahtaa monttuun ajaessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
alokas väyrynen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 08.02.2008 16:41

väyrysen kuskinp.etupää kolahtaa monttuun ajaessa

Viesti Kirjoittaja alokas väyrynen »

ja ottaa pienetkin montut tosi terävästi.oiskohan iskari mennyt?mitkä olis parhaat iskarit?jousi tuo ei varmaankaan ole,kun muutoin ei pidä mitään ääntä.
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

iskarin voit todeta itsekkin?
Partanen.net
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ei välttämättä ole iskari, kallistuksenvakaajan kumit voi olla hajalla. Tai pallonivel, kaikki aiheuttaa em. oireita.
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

Samoja oireita täällä. Monttuihin ajettaessa etupäästä kuuluu klopinaa, katsastuksessa ei löytynyt väljiä ja iskarit kunnossa. Tiedä sitte mikä kolajaa?
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

A.Viertola kirjoitti:Samoja oireita täällä. Monttuihin ajettaessa etupäästä kuuluu klopinaa, katsastuksessa ei löytynyt väljiä ja iskarit kunnossa. Tiedä sitte mikä kolajaa?
Mulla oli vakaajan kumit syypää, kolisi vuoden eikä inssi löytänyt vikaa. Kaikki oli kuitenkin vaihtokunnossa kun alettiin aukomaan.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla kolisi iskarien yläpään kumit. :D

Olivat painuneet niin kasaan että olivat väljät koriin. Lisää kumia väliin ja kiinni niin johan hiljeni. :D
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 815
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Itse aloitin aikoinaan 150 tkm ajetun väyrysen kolinanmetsästyksen kalliimmalla tavalla:

- etuiskarit vaihtoon - ei vaikutusta kolinaan ja ne sataset menivät hukkaan ...
- koiranluut vaihtoon - ei vaikutusta kolinaan ja ne kympit menivät hukkaan ...
- alapallot vaihtoon - ei vaikutusta kolinaan ja ne kympit menivät hukkaan ...

Uskon loputtua vaihdoin lähinnä vitsinä kallistuksenvakaajan kumidonitsit ('a 3,70 € x 2) ja lopputuloksena oli kuin uusi väyrynen ilman kolinoita!

Ehkä olisi kannattanut aloittaa sieltä halvimmasta päästä tuokin remontti :oops:
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Jep, omat kokemukset kyllä lankusta, mutta oireet sopivat. Eli vakaajatangon kumit. Kuuletko kummalta puolelta se tulee? Itsellä oireili siten, että yksin ajaessa oik. puoli kolisi, mutta jos joku oli kyydissä niin hiljaista oli.

Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Ylätukivarren pallonivel saattaa myös kolahdella. On helpompi vaihtaa kun äkkiseltään näyttää.
alokas väyrynen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 08.02.2008 16:41

Re: väyrysen kuskinp.etupää kolahtaa monttuun ajaessa

Viesti Kirjoittaja alokas väyrynen »

alokas väyrynen kirjoitti:ja ottaa pienetkin montut tosi terävästi.oiskohan iskari mennyt?mitkä olis parhaat iskarit?jousi tuo ei varmaankaan ole,kun muutoin ei pidä mitään ääntä.
ei tuo kolise muutoin kun vain monttuun ajaessa,tänään vähän tutkiskelin ja kuskinp.iskarissa iso reikä siinä yläällä joka kylläkin on muovia,mutta käsin kun yritin keinuttaa kumpaakin puolta vuoron perään niin eipä tuntunut kuitenkaan kovin erilaiselta,että en tiedä oisko sittenkään iskari.mutta jos nyt on niin mitä iskareita suosittelette?
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

sasch merkkisiä on tullu aina laitettua..sama homma kolinan kans,ostin auton nii kolisi ja madalluksen jälkeen heitti kolisemasta ja nyt kolisee taas eli varmaan vakaajan kumit ois vaihdon alla...onko helppo ite vaihtaa?
w 210 e420
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 815
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

...onko helppo ite vaihtaa?
On - ja onnistuu jopa tasamaalla!
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Jarkko H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 05.03.2004 11:12
Paikkakunta: Kmo

Viesti Kirjoittaja Jarkko H. »

Omassa väykyssä oli alalavetin puslat väljänä.
Ex-W201 2.0E -87-
Ex-MB 290 TD Avantgarde -96
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Avantgarde kirjoitti:Itse aloitin aikoinaan 150 tkm ajetun väyrysen kolinanmetsästyksen kalliimmalla tavalla:

- etuiskarit vaihtoon - ei vaikutusta kolinaan ja ne sataset menivät hukkaan ...
- koiranluut vaihtoon - ei vaikutusta kolinaan ja ne kympit menivät hukkaan ...
- alapallot vaihtoon - ei vaikutusta kolinaan ja ne kympit menivät hukkaan ...

Uskon loputtua vaihdoin lähinnä vitsinä kallistuksenvakaajan kumidonitsit ('a 3,70 € x 2) ja lopputuloksena oli kuin uusi väyrynen ilman kolinoita!

Ehkä olisi kannattanut aloittaa sieltä halvimmasta päästä tuokin remontti :oops:
Jos ne koiranluut alkaa kolisemaan nopeasti uudestaan niin se vakaajatanko pitää vaihtaa kokonaan, maksaa satasen. jos se on löysä niin aiheuttaa koiranluiden kumien löystymisen.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

itsellä kolahteli myös kuoppaan ajaessa ja syynä oli ylätukivarren helat.40tkm ajettu bilstein tukivarsi.nyt tilalla puolet halvempi kiinailmiö,ja jos hajoaa niin niitä saa kaksi samalla rahalla ja jääkin vielä.kuskin etupää kolisee itsellä vieläkin,syynä on väljä hammastanko.iskareissa kannattaa kiertää kaukaa gabrielit ellei halua vaihtaa niitä 100km välein ja takuutakin löytyy kolme vuotta
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Vastaa Viestiin