7mm elementit+manuaali nytkyttää ärsyttävästi!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

7mm elementit+manuaali nytkyttää ärsyttävästi!

Viesti Kirjoittaja jusky »

Oletteko saaneet manuaali st-omistajat rynkytystä pintakaasulta pois ja miten? Omassa on vaparipumpusta tehty mynäpumppu ja om603turbo lohko.Uutta osaa on k.vivuston iskunvaimennin , uudet moottorin kumityynyt,perän kannatin kumipuslat ja vieläkin rynkyttää(ehkä lievempänä).Renkaina on orggis koko ja kitkarengastakin olen kokeillut. Mitä seuraavaksi? Autossa on kova vauhtip. ja m5 kytkin.Tiedän että automaatti hävittää ongelman mutta ei vielä haluttas manuaalista luopua.
Viimeksi muokannut jusky, La 05.04.2008 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Tosta mekaanisesta pumpusta ei saa säätöjä tarpeeksi tarkoiksi että se rynkytys loppuisi.

näen että vaihtoehtoja on kaks, ajat kaasupohjassa tai laitat sähköpumpun siihen
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

ei tuo itsellä mynän pumpulla ole älyttömän paha rynkyttämään vaikkei ole edes vivuston iskaria :lol:

yhdellä pp:n valmistamalla pumpulla olen ajanut jossa oli vivuston iskarikin paikoillaan mutta se peli oli ihan mahdoton ajettava,siinä riitti sitä rynkytystä ihan käsittämättömän paljon :shock:
124 300d st
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Vosiko tuo pumpun savutuksenestokellon puuttuminen vaikuttaa asiaan?Kun rytkytys tuntuu tulevan n.parintonnin kieppeillä(puuttuu kiekkamittari) ja ahdin ei taija olla vielä mukana?
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Kannasko ehkä kysellä mynä-dieslis apuja :?:
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

soitin jo kerran ja tuumivat että ilmiötä ei saa kokonaan pois.Luin vain joskus tältä foorumilta että lievennystä löytyisi vivuston muokkauksella(mikäli muistan oikein) mutta ei kerrottu miten.
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Olen aiheen tiimoilta monenlaista kokeillut. Vivuston nestevaimennin auttaa uutena. Sen täytyy olla sellainen, joka vaimentaa pienenkin liikkeen (joissain tarvikemalleissa olen havainnut pientä klappia...).

Lisäapuja saa kitkavaimentimesta, jota myös bonanza-piiriksi on kutsuttu.

Kaikkein eniten nytkytysherkkyyttä olen saanut vähennettyä sähköisen nykimisenestolaitteen tapin pituutta optimoimalla. Tämä luonnollisesti onnistuu vain niissä pumpuissa, joissa kyseinen toiminto on.

Nykyisellään nykimistaipumus on vähäinen, mutta kesärenkailla kuitenkin vielä toisinaan havaittavissa. Talvirenkailla ilmiö ei tule millään lailla esiin, joten ajattelin kokeilla jäykempisivuisia kesärenkaita (16 tuumaiset W-nopeusluokan matalaprofiilirenkaat).
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

rynkyttää

Viesti Kirjoittaja esko »

kylläpä tuon rynkyttämisvian saa manuaalilla samaan hintaan......
sintterikytkimellä oli aikanaan vielä hankalampi ajaa.....

perusasiat , välyksen pois voimansiirrosta , kartaanikumit, perän välys, taka-akseliston puslat ym.
renkasvalinta, jäykemmät kumit ja isompi vannekoko auttaa asiaa.....
ajotyyli, käyttää enemmän kierroksia koneessa, tulee kait kokemuksen kautta...... mutta ei ole automaatin voittanutta, siksi heitin keppivalinnan mäkeen .......
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

mulla se rynkytys loppu ku opetteli ajamaan oikein :)
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Viismukinen getrakilla ja kovalla kytkimellä pelaa ihan hyvin. Hiljaisessa vauhdissa tasainen meno on joskus hankalaa. Bonanza kun alkaa, niin se ei meinaa loppua millään. Ongelma esiintyy kuitenkin vain hiljaisessa pyörityksessä, normivedossa ilmiötä ei ole. Vivustossa ei ole mitään vaimentimia. Rengaskoko on 205/60R15 ja kaikki rätit on uusia.

Kokonaisuutena pelaa kuitenkin hienosti. Vierailevat pilotitkin ovat osanneet ajaa autoa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Mikä on kitkavaimennin?
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

ei ole tullut nykimis ongelmaa kaasuvivusto on pelkkä kärrynpyörä joka on säädettäää mallia eli voi säätää epäkeskeisyyttä jolla voi tuota kaasuvivunliikettää muutella silleeen että alussa on hitaampaa liike ja lopussa oikein runttaa kaasun auki
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

paloviita kirjoitti:Nykyisellään nykimistaipumus on vähäinen, mutta kesärenkailla kuitenkin vielä toisinaan havaittavissa. Talvirenkailla ilmiö ei tule millään lailla esiin, joten ajattelin kokeilla jäykempisivuisia kesärenkaita (16 tuumaiset W-nopeusluokan matalaprofiilirenkaat).
Nyt on 16 tuumaiset W-renkaat alla. Nykimään ei saa vaikka yrittäisi :D
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

No nyt on bridgestone blizzak kitkat kokoa 225/55-16 alla ja ei nytkytä enää juuri ollenkaan.
Viimeksi muokannut jusky, Su 29.06.2008 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Lokemuksia vapari W123 300D:stä 7mm elementeillä?

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Kellään kokemuksia vapari W123 300D:stä 7mm elementeillä?

Miten käyttäytyy ajossa? Itsellä on noita pari manuaali 5-vaihteisina versioina. Päivitys seiskamillisiin kiinnostaa mutta mahd. muuttuva ajokäytös arveluttaa vielä. Seiskamillisen koeajokin peräti kiinnostaisi.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Melkein sanoisin että menee vaparin kans rahat hukkaan jos 7mm elementit laittaa. Tuohon turbokoneeseen ku väliaikasesti nakkasin 7mm elementeillä olevan pumpun niin ei siinäkään kulkua tullu ennen ku paineita nosti samalla. Kyllähän sillä varmasti vähä lisää höyryä saa, mutta kalliita hevosia, sen verran vähä kumminki vaikuttaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
_ahma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 17.11.2007 02:07
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja _ahma_ »

Mites kun oma w124 300D manuaali on alunperin ollut 200 bensa, mutta dieselöity ja siellä ei ole sitä bonanza-piiriä vaikka pumpussa liittimet onkin (mikäli ne on sellasella punaisessa läpässä kiinni siellä takakannessa) niin voiko tuohon asentaa sen piirin?

Ja jos voi niin olisi kiva saada jotain kaavioita ja muuta tietoa mihin kytketään mitäkin.
Nyk. w124 300e -86
Ex: w201 2.0e -85
w124 300d -86
w126 s280 -84
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Re: Lokemuksia vapari W123 300D:stä 7mm elementeillä?

Viesti Kirjoittaja Malm »

Kipsu kirjoitti:Kellään kokemuksia vapari W123 300D:stä 7mm elementeillä?

Miten käyttäytyy ajossa? Itsellä on noita pari manuaali 5-vaihteisina versioina. Päivitys seiskamillisiin kiinnostaa mutta mahd. muuttuva ajokäytös arveluttaa vielä. Seiskamillisen koeajokin peräti kiinnostaisi.
No ihan mahoton vääntö alakierroksille tulee, kaupungissakin kun matelee(automaatti) niin kyllä tuntuu mahottoman mielenkiitoiselta kun vaihde vaihtuu ja vääntö oikein repii autoa eteenpäin :D
Manuaalin kanssa nyt ei oo kokemusta tolla kokoonpanolla, voi toki olla aika kelju ajettava jos rynkyttää pahasti. Tahtoo olla kaasun liikkeelle aika herkkä tuo pumppu.

Moottoritiellä nyt ainakin savua saa aikaiseksi jos ei muuta, savun määrä riippuu ihan syötön rajoituksesta sitten :lol:

-RIsto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Mulla oli aika paha bonanza 200D:ssä seiskapumpulla. Laitoin jousittamattoman kytkinlevyn alkuperäisen tilalle niin johan helpotti. :D Ei tätä saa juuri nykimään vaikka yrittäis.

Ei tullut ylimääräisiä laatikon kolinoita, tyhjäkäynti on kylläkin normaalia isommalla.

Suosittelen!
S210 220 CDI A -02
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Soutaako teillä tyhjäkäynti,mulla hakee kokoajan,vaikuttaako siihen ylä ja alasyötön suhde tosiinsa ja kuinka paljon alasyöttö vaikuttaa bonantsaan.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

Soutaako teillä tyhjäkäynti,mulla hakee kokoajan
kyllä soutaa.tänä kesänä kyseinen ilmiö ilmaantunut mynäpumppuun lämpimällä koneella.700-1000 kierroksen väliä sahaa,hieman ärsyttävä piirre :?
124 300d st
Avatar
TurboDiesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
Paikkakunta: Ikaalinen

nykiminen

Viesti Kirjoittaja TurboDiesel »

Auttaiskohan mitään nykimiseen jos laittais jotku kaasuiskarit poikittain koneen ja korin välille?
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

TurboDiesel kirjoitti:Auttaiskohan mitään nykimiseen jos laittais jotku kaasuiskarit poikittain koneen ja korin välille?
Jonkinlainn iskari on ei vaikutusta, vivuston iskaria kokeilin joskus (tosi mutkikkaat mustat viirut risteyksen jälkeen huh se siitä) ei tuntumaa kaasuun, jäykkä kytkin on :arrow: ei eroa jousitettuun. Nykiminen lähtee, kun laittaa löysemmät renkaat. Isot vanteet ja matalaprofiiliset renkaat saa säätimen heijaamaan. Vikahan on säätimen ominaisuus kaasuvipu ei liiku, vain kuormitus muuttuu.
Avatar
TurboDiesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja TurboDiesel »

kynsi kirjoitti:
TurboDiesel kirjoitti:Auttaiskohan mitään nykimiseen jos laittais jotku kaasuiskarit poikittain koneen ja korin välille?
Jonkinlainn iskari on ei vaikutusta, vivuston iskaria kokeilin joskus (tosi mutkikkaat mustat viirut risteyksen jälkeen huh se siitä) ei tuntumaa kaasuun, jäykkä kytkin on :arrow: ei eroa jousitettuun. Nykiminen lähtee, kun laittaa löysemmät renkaat. Isot vanteet ja matalaprofiiliset renkaat saa säätimen heijaamaan. Vikahan on säätimen ominaisuus kaasuvipu ei liiku, vain kuormitus muuttuu.
Mutta tarkotin että jos laittais moottorin lohkon ja korin välille kaasuiskarin poikittain molemmille puolille moottoria nii ne vaimentais koneen heilahduksia ja sitäkautta nykimistä..
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

TurboDiesel kirjoitti:
kynsi kirjoitti:
TurboDiesel kirjoitti:Auttaiskohan mitään nykimiseen jos laittais jotku kaasuiskarit poikittain koneen ja korin välille?
Jonkinlainn iskari on ei vaikutusta, vivuston iskaria kokeilin joskus (tosi mutkikkaat mustat viirut risteyksen jälkeen huh se siitä) ei tuntumaa kaasuun, jäykkä kytkin on :arrow: ei eroa jousitettuun. Nykiminen lähtee, kun laittaa löysemmät renkaat. Isot vanteet ja matalaprofiiliset renkaat saa säätimen heijaamaan. Vikahan on säätimen ominaisuus kaasuvipu ei liiku, vain kuormitus muuttuu.
Mutta tarkotin että jos laittais moottorin lohkon ja korin välille kaasuiskarin poikittain molemmille puolille moottoria nii ne vaimentais koneen heilahduksia ja sitäkautta nykimistä..
Sitäpä juuri kokeilin, ja se on yhä kiinni paikallansa. pitäisi vaan olla oikein jäykkä/ jäykät iskarit. Sen vivuston iskarin nakkasin heti kauas.
Vastaa Viestiin