Tuntuu siltä,että pelaako tasonsäätö,niinkuin pitäis.Koneen käydessä esim.tyhjäkäyntiä,säiliössä ainakin öljy virtaa(tulee toisesta putkesta)
Hiekkatiellä hieman epäilyttää,että joustaako perä oikein.Hieman niinkuin
kuuluisi kolinaa.
Katsastuksessa testeri näytti molemmille täsmälleen saman lukeman.Olikohan nyt 74 vai 78.Pystyykö katsastuskonttorin laitteella tutkimaan nämä "hydrauliset" systeemi?
Millä todetaan,että tasonsäätö todellakin toimii?Täytyskö öljy vaihtaa jossakin vaiheessa?Jostain luin,että tasonsäätö on jotenkin säädettävissä.Saako asetettua jotkut rajat?
Tasonsäätö
Tasonsäätö
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Se kolina voi johtua väljästä iskarin alapään nivelestä. Niitä on noista mennyt. Jos kaasupallot ovat rikki niin perä on kuin yhtä puuta, ei jousta yhtään.
Tasonsäädön toimivuuden pystyy testaamaan kun auton käydessä vääntää tasonsäädön venttiiliissä olevasta säätötangosta. Se on takarenkaiden kohdalla auton pohjassa. Säätötangon pituutta säätämällä voi säätää perän korkeutta. Ääriasentoja sillä ei voi säätää. Oikein säädettynä kaikki kuorma on jousien päällä kun auto on tyhjänä ja kuormaa lisätessä iskarit ottavat osaa kuorman kantamiseen.
Tasonsäädön toimivuuden pystyy testaamaan kun auton käydessä vääntää tasonsäädön venttiiliissä olevasta säätötangosta. Se on takarenkaiden kohdalla auton pohjassa. Säätötangon pituutta säätämällä voi säätää perän korkeutta. Ääriasentoja sillä ei voi säätää. Oikein säädettynä kaikki kuorma on jousien päällä kun auto on tyhjänä ja kuormaa lisätessä iskarit ottavat osaa kuorman kantamiseen.
W124 250TD -89
Tasonsäätö
Voipi olla hyvin kaasupallot hajalla.Kolina takapäässä ei ole sillai terävää.Lähinnä tosiaan tuntuu,että etupää joustaa,mutta takapää ei.
Onko pahat vaihdettavat nuo pallukat?Varmaan 287tkm on tehnyt jo osansa niihin.
Onko pahat vaihdettavat nuo pallukat?Varmaan 287tkm on tehnyt jo osansa niihin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Ei ne ole kovin paha vaihtaa. Ne on alakautta pohjassa kiinni kolmella ruuvilla ja lisäksi öljyputket pitää irroittaa niistä. Pallot lähtee yläkautta pois kun irroittaa takakontista etummaisen luukun ja takaistuimen välisen suojapellin. Kiinnitysruuvit löytyy kun avaa sen etummaisen luukun.
Hydraulijärjestelmä ilmautuu itsestään, tarvitsee vain lisätä öljyä säiliöön.
Samalla kertaa on helppo vaihtaa öljyt kun vaihtaa uudet öljyt säiliöön ja irroittaa paluuputken ja käyttää autoa niin kauan että paluuputkesta tulee puhdasta öljyä.
Hydraulijärjestelmä ilmautuu itsestään, tarvitsee vain lisätä öljyä säiliöön.
Samalla kertaa on helppo vaihtaa öljyt kun vaihtaa uudet öljyt säiliöön ja irroittaa paluuputken ja käyttää autoa niin kauan että paluuputkesta tulee puhdasta öljyä.
W124 250TD -89
Sehän selviää sillä, että laitat painoa taakse (vaikka auto sammutettuna) ja katsot nostaako se perän ylös käynnistyksen jälkeen.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)