Tarvitaa kipeästi apua

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Tarvitaa kipeästi apua

Viesti Kirjoittaja Dino- »

Elikkäs kyseessä on 300 ce mersu vuos malli 90 ja vikana on se että auto lähtee hyvin käyntii mutta kun lämpötila nousee 75-80 auto sammuu eikä lähde enää millään käyntii pyörittää kuitenkin todella hyvin startatessa mutta ei hörähdä käyntiin enää. ja kun auto on taas kylmennyt ni taas lähtee käyntii ihan ku mitää ei olisi ollutkaa. Onko kellään tietoa tai kokemusta tälläisestä ?? ideat loppu itseltä et nyt tarvittais viisamman apua
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

lämpötila anturi???
Partanen.net
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

voiko se vaikuttaa siihen että auto sammuu kesken ajon ?? viimevuonna oli sama juttu mutta katosi vika itsestää ja koko kesän ajoin ihan ei mitää mut nyt ku auto on seisonu ni tekisen taas saman vian ??
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Kampianturi koneen takapäästä?
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

auto käy kylmänä mutta kun lämpiää ni sammuu eikä käynnisty ?? ja kun läpimänä yrittää käynnistää ni pyörittää hyvin mutta lopettaa myös starttaamisen oudosti. vetämällä lähtee käyntii mutta ei pysty ajaa yhtää ja kierroksia pitää pitää koko ajan. mietitty että onko sytytyksessä tai bensan saannissa jotain mutta ei keksitty miten se liittyy siihen että kun auto on kuuma että joku näistä lakkaisi pelaamasta
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

eikö kellää ole tullu tällästä ongelmaa vastaa ?? olisi mukava saada selville mikä vika on et ehdotuksia vaan mistä voisi ruveta etsimää. autolla koko viime kesä ajettu eikä ollut ongelmia. ongelmat tulee vasta kun auto on seissyt pitkää kuten viime vuonna jollon otin ni samat ongelmat oli kuin nytten kun pitäisi ottaa auto ajoon.
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

puola.. tahi sitten....hyppiikö kierroslukumittari omitusesti?
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

ei sillee pompi mitenkää ainoo et sammuu =) pari kaverii meinas et olis ruiskun lämpötila anturi
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

Dino- kirjoitti:voiko se vaikuttaa siihen että auto sammuu kesken ajon ?? viimevuonna oli sama juttu mutta katosi vika itsestää ja koko kesän ajoin ihan ei mitää mut nyt ku auto on seisonu ni tekisen taas saman vian ??
rehellisesti sanottuna, en itsekkään usko että tuo anturi tekisi niin kuin kuvailit. jotain muuta siellä nyt on, pitää miettiä.
Partanen.net
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Virranjakajassa kosteutta tai muuten vaan kansi tai pyörijä paskana.
Ensihätään kansi auki ja CRC:tä tai WD40:stä sinne ja pyyhit liiat pois niin johan pelaa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
savo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 13.01.2007 19:04

Viesti Kirjoittaja savo »

Pistämpähän tähän oman entisen auton ratkaisun aivan samanlaiseen ongelmaan. Eli kylmänä käyntiin normaalisti ja pelas muutenkiin hyvin kunnes kone lämpesi niin johan sammui ja ei kirveelläkään käyntiin, jonkun aikaa kun jäähytteli niin taas mentiin vähän matkaa. Ja vika oli hajonnut sytytyksenohjain yksikkö, tuon vaihdoin niin pelas ku ennenkiin. Tosin auto oli ruiskukoneella oleva tempra.
Avatar
märssu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Su 12.03.2006 09:49
Paikkakunta: keskeinen pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja märssu »

Jonkun verran samaa mieltä juhapeen kanssa, on korjattu tosi outojakin vikoja tuolta jakajan kannen ja pyörijän seuduilta.
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

voihan se siel olla joo mutta ihmettelen sitä miks se lähtee kylmänä hyvin käyntii ei mitää ongelmia mutta ku auto lämpenee ni sammuu yht äkkiä ja ei lähde käyntii enää. et se mietityttää ja ihmetyttää mikä sen aiheuttaa sen että lämpimänä lakkaa pelaamasta
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Dino- kirjoitti:voihan se siel olla joo mutta ihmettelen sitä miks se lähtee kylmänä hyvin käyntii ei mitää ongelmia mutta ku auto lämpenee ni sammuu yht äkkiä ja ei lähde käyntii enää. et se mietityttää ja ihmetyttää mikä sen aiheuttaa sen että lämpimänä lakkaa pelaamasta
Kosteus sen tekee. Kun kone lämpenee niin jakajassa oleva kosteus höyrystyy ja kipinät alkaa kulkea minne sattuu.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

niin tos vois olla järkeä kyllä täytyy mennä kattoo ja laittaa crc sinne ja tollast toivottavasti rupeis toimii
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Su 13.01.2008 20:47

Viesti Kirjoittaja niitty »

Täältä ääni sytkäyksikölle. Oireet sopivat hyvin elektroniikan temppuiluun.
Koetapa lämmittää sytkäyksikköä kuumailmapuhaltimella kun kone on kylmä ja katso, miten käy
JarnoN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: To 20.10.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja JarnoN »

Bensapumpun rele?
vilippus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 17.11.2003 22:42

Viesti Kirjoittaja vilippus »

Nuorna miehenä mulla oli jenkki-kuutos koneessa sama vika.
Siinä oli puola koneen kyljessä kiinni ja kun se kuumeni tarpeeksi niin auto sammu.
Käämit oli ilmeisesti poikki ja kylmänä kotelo kutistui sen verran että päät vastas yhteen.
Tiedä sitten liittyykö tähän sinun vikaan mitenkään :?:
Vastaa Viestiin