Pa- suuttimen vuoto ja jäähdytinneste!
Pa- suuttimen vuoto ja jäähdytinneste!
Autoni on E 200 CDI -99/00. Ongelmana on että jäähdytinnestettä katoaa vähäsen. Yksi Pa -suutin vuotaa ja kone pitää pientä säksätystä ja nafta tuoksahtelee, joten voiko millään ilmeellä vuotavalla pa -suuttimella ja jäähdytinnesteen vähenemisellä olla yhteyttä keskenään?? Itse uskoisin, että ei, mutta vain kuinka? Jäähdytinnesteen vähenemiselle ei oikein löydy ulkoisesti mitään selitystä! Jäähdytinnestettä katoaa noin paisuntasäiliön sisällä olevan merkin yläreunasta alareunaan 1000km:llä! Toivottavasti ei ole mitään vakavempaa, kuten kansipahvin vaihtoa edessä yms.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Nyt kattellaan uutta pirssiä Saksan maalta...
Exät:
- MB C 320 CDI STW Avantgarde Sport Edition -06
- MB E 200 CDI -00 W210
- MB W124 200D -85 "IKILIIKKUJA"
- BMW E30 316 1.8 -87
Exät:
- MB C 320 CDI STW Avantgarde Sport Edition -06
- MB E 200 CDI -00 W210
- MB W124 200D -85 "IKILIIKKUJA"
- BMW E30 316 1.8 -87
Re: Pa- suuttimen vuoto ja jäähdytinneste!
Moi, valitettavasti minulla ei ole vastausta kysymykseesi. Kysynkin lähinnä tuosta naftan hajusta, eli tuleeko tuo haju auton sisälle ajossa? Itselläni cdi:ssä (ajettu 210tkm) on ongelmana ajoittain tuo naftan haju sisällä. Se ilmenee yleenä ajorupeaman jälkeen, kun pysähtyy esim. liikennevaloihin tai risteykseen. Maantieajossa haju häipyy. Olen tarkistanut pa-suuttimet ja -suodattimen letkut, mutta silmämääräisesti ne vaikuttivat kuivilta. Olen miettinyt mahdollisuutta, että tuo haju olisi jotenkin peräisin jäähdytin nesteestä / lämmitysjärjestelmästä.hs kirjoitti: nafta tuoksahtelee
Eli auttakaa ennen kaikkea alkuperäistä topikin aloittajaa, mutta jos ideoita löytyy tännekin päin, niin kiitollisia ollaan
Hyvää pääsiäistä kaikille!
W203 220 CDI A -01
Re: Pa- suuttimen vuoto ja jäähdytinneste!
antpel kirjoitti:Moi, valitettavasti minulla ei ole vastausta kysymykseesi. Kysynkin lähinnä tuosta naftan hajusta, eli tuleeko tuo haju auton sisälle ajossa? Itselläni cdi:ssä (ajettu 210tkm) on ongelmana ajoittain tuo naftan haju sisällä. Se ilmenee yleenä ajorupeaman jälkeen, kun pysähtyy esim. liikennevaloihin tai risteykseen. Maantieajossa haju häipyy. Olen tarkistanut pa-suuttimet ja -suodattimen letkut, mutta silmämääräisesti ne vaikuttivat kuivilta. Olen miettinyt mahdollisuutta, että tuo haju olisi jotenkin peräisin jäähdytin nesteestä / lämmitysjärjestelmästä.hs kirjoitti: nafta tuoksahtelee
Eli auttakaa ennen kaikkea alkuperäistä topikin aloittajaa, mutta jos ideoita löytyy tännekin päin, niin kiitollisia ollaan
Hyvää pääsiäistä kaikille!
Terve!
Jep, maantieajossa en kyllä itsekään haista pa -käryä, mutta joskus kunnon kiihdytyksessä sekä just mm. liikennevaloissa. Varsinkin kun avaa konepellin niin katku on ajoittain aika voimakas ja mersu specialisti sano että suuttimen tiiviste vuotaa. Sitten kuuluu selvä kevyt "säksätys". Sen huomaa etenkin tyhjäkäynnillä kun kuuntelee konehuoneeseen, ei kuulu kabiiniin paitsi joskus kiihdytyksessä.
Tosiaan itseäni mietityttää, että voiko lievä jäähdytinnesteen häipyminen ja pa -suuttimien vuoto olla liitettynä yhteen. Kummallista olis, jos ne liittyisivät yhteen, mutta on joku ihmeen muistikuva, että jossain olisi lukenut niin...!!!
Terv.
HS
Nyt kattellaan uutta pirssiä Saksan maalta...
Exät:
- MB C 320 CDI STW Avantgarde Sport Edition -06
- MB E 200 CDI -00 W210
- MB W124 200D -85 "IKILIIKKUJA"
- BMW E30 316 1.8 -87
Exät:
- MB C 320 CDI STW Avantgarde Sport Edition -06
- MB E 200 CDI -00 W210
- MB W124 200D -85 "IKILIIKKUJA"
- BMW E30 316 1.8 -87
dieselin käry
se dieselinkäry liikennevaloissa johtuu suuttimien tiivisteistä, ainakin itsellä oli ne vuotanut ja tuli kitkerää käryä sisälle, ja sen kuulee säksätyksestä. Kannattaa korjata aika pian ettei jumi, ite ajelin 3 kuukautta ja olivat niin jumissa että meni 6 päivää liotuksessa aikaa.
ihmetyttää välillä nuo mersukorjaamot kun käskevät ajella ja kuulemma ei mitään vikaa olis vaikka suuttimet vuotaa ja helvetimoinen käry sisällä. "ei tästä mitään erikoista kuulu..kovaa ajoa vaan"
ihmetyttää välillä nuo mersukorjaamot kun käskevät ajella ja kuulemma ei mitään vikaa olis vaikka suuttimet vuotaa ja helvetimoinen käry sisällä. "ei tästä mitään erikoista kuulu..kovaa ajoa vaan"
110 cdi Vito
Suuttimien tiivisteiden pienikin vuoto paljastuu vuodonilmaisin-spraylla, vaikka tällaisella:
http://www.yeinternational.fi/index.php ... uctID=8456
Jäähdytysnesteen häviämistä se ei kyllä selitä.
http://www.yeinternational.fi/index.php ... uctID=8456
Jäähdytysnesteen häviämistä se ei kyllä selitä.
Eikä vuoda mistään...kannentiiviste ulospäin esim.? Itselläni on tosin erivuosisadan moottori (vapari) mutta oireet oli täysin kuvailemasi ja vuoto löytyi kannen takaosasta oikealta puolelta. Vuoto oli niinkin mitätön että juuri tuolla noin tonnin ajolla sytytti vesivalon, kylmänä kun katsoi lampun kanssa niin saattoi vuotokohdan havaita, moottorin lämmetessä ei niinkään edes värierosta...
Dieselinhaju tuntuu vain kun auto on paikoillaan.
Dieselinhaju tuntuu vain kun auto on paikoillaan.
mbe220d
Re: dieselin käry
No joo, taitaa meillä olla nuo tiivisteet vaihdon tarpeessa. Osaatteko kokeneemmat kanssa-autoilijat kertoa, onko tuo tiivisteiden vaihto kallis remontti. Kävin äsken noin 15 km lenkin autolla. Jossain kohtaa tuo dieselin käry tunki taas autoon. Pihaan päästyäni avasin konepellin ja sieltä suojamuovien alta tuli aikas voimakas dieselin haju. Kyllä noista suuttimissa tosiaan taitaa jotain häikkää olla. Mutta, jos osaisitte jonkinlaisia hinta-arvioita heittää, niin ei tarvitse maha kuralla odottaa arkea ja soittokierrosta huoltoihin.wäinö kirjoitti:se dieselinkäry liikennevaloissa johtuu suuttimien tiivisteistä, ainakin itsellä oli ne vuotanut ja tuli kitkerää käryä sisälle, ja sen kuulee säksätyksestä. Kannattaa korjata aika pian ettei jumi, ite ajelin 3 kuukautta ja olivat niin jumissa että meni 6 päivää liotuksessa aikaa.
Edit: no niin, kaksi minuuttia aikaisemmin joku ehti jo heittää varaosan hinnat mutta en osaa itse tuota vaihtoa tehdä, niin kysyn vielä tarkennuksena, että on tuo vaihto työläs - lähinnä siis ajattelin korjauttamisen hintoa. Veholle en vie, mutta johonkin muulle pajalle.
W203 220 CDI A -01
Vaihtoaika on yleensä 4-pyttyseen henkilöautoon 2-8h, että siitä voi vähän arvioida... sen kalliimpi mitä pidempään ajaa.
Kannattaa myös soittokierroksella kysyä pajoilta että löytyykö prikan vaihtoon tarvittavat koneistustyökalut. Jos ei niin sama vaikkei sitä jo vuotavaa autoa sinne viekään
Kannattaa myös soittokierroksella kysyä pajoilta että löytyykö prikan vaihtoon tarvittavat koneistustyökalut. Jos ei niin sama vaikkei sitä jo vuotavaa autoa sinne viekään
Joku mersupurkaamo??